בשימוש שונה לחלוטין ממה שאנחנו מכירים היום, סטונדט בשם אלק מומונט מנסה להילחם בזמני התגובה למטופלים עם התקף לב – בעזרת מזל"ט נושא מכשיר להפסקת פרפור
אלק מומונט, סטונדט באוניברסיטה הטכנולוגית דלפט שבהולנד, יצר אב-טיפוס של מזל"ט עם דפיברילטור מובנה, המיועד לצמצם זמני תגובה למקרים של נפגעי תקף לב. על פי הפוסט הרשמי מפי האוניברסיטה, מזל"ט האמבולנס מסוגל להעלות את סיכויי ההישרדות של אנשים העוברים התקף לב ושמטופלים בעזרת המזל"ט ביותר מ-80 אחוזים, לעומת פתרונות החייאה קונבנציונלים. המזל"ט, המכיל דפיברילטור "AEDS" חדשני וקומפקטי, שוקל רק ארבעה קילוגרמים (שמסוגל לסחוב ארבעה קילוגרמים נוספים של ציוד), והוא יכול להגיע למהירויות טיסה של עד 100 קמ"ש.
על פי מומונט: "כ-800,000 אנשים באירופה סובלים מהתקפי לב בכל שנה, ורק שמונה אחוז מהם שורדים. הסיבה העיקרית לכך היא זמן התגובה הארוך של שירותי ההצלה – כ-10 דקות – בזמן שנזק מוחי ואף מוות קורים לאחר רק ארבע לשש דקות לאחר ההתקף. מזל"ט האמבולנס יכול להביא דפיברילטור בטווח של 12 קילומטרים בתוך דקה בודדה. מהירות התגובה הזאת מגדילה את סיכויי ההישרדות של נפגעים לאחר התקף לב משמונה אחוז ואף עד שמונים".
על פי התכנון הנוכחי של מומונט, מזל"ט אשר יקבל התראה על נפגע מהתקף לב יתחבר לאות ה-GPS של המכשיר ממנו קיבל את הדיווח, והוא יטוס אל זירת האירוע בצורה אוטונומית לחלוטין. שם, בעזרת מצלמת רשת, יקבל המדווח עזרה צמודה של כוחות ההצלה ומידע לגבי הפעלת הדפיברילטור והשימוש בו על הנפגע. על פי מומונט: "כרגע, רק כ-20 אחוז מהאנשים שלא עברו תדרוך לפני כן הצליחו להשתמש בהצלחה בדפיברילטור על הנפגע, אך שיעור זה יכול לעלות ל-90 אחוזים אם מסופק לאנשים תדרוך צמוד של כוחות ההצלה בזירת האירוע. בנוסף, הנוכחות של נציג שירות הצלה בזירה בעזרת הרמקולים המובנים למזל"ט עוזרת להרגעת המטפל והמצב בכלל".
למרות היתרונות הרבים שמביא איתו מזל"ט עם דפיברילטור מובנה לנפגעי התקף לב, ההטמעה של מערכת כזאת עוד רחוקה מלהיות מייושמת בציבור. למרות שכרגע זה לא חוקי אפילו להטיס מטוסים על שלט רחוק בהולנד, מומונט בטוח כי בעוד חמש שנים כבר נתחיל לראות את מזל"טי האמבולנס הללו בשמי היבשת, בדרכם להציל אנשים במהירות.