עדכוני אלגוריתמי החיפוש
2011 – עדכון אלגוריתם – פנדה
פנדה היה אחד האלגוריתמיים הקטלניים ביותר שהכה בגוגל ארה"ב בשנת 2011 והגיע אלינו באיחור אופנתי של מספר חודשים. אלגוריתם זה נוצר במטרה לזהות בצורה מדויקת אתרים אשר תוכנם אינו איכותי (תוכן משוכפל, תוכן דל, תוכן שנועד למנועי חיפוש וכדומה) ולפגוע בדירוגיהם בגוגל – כל זאת בכדי שאתרים בעלי תוכן איכותי יופיעו בתוצאות העליונות. כמו כן, אלגוריתם זה שונה מאחרים כי הוא מתעדכן באופן ידני ומופעל באופן ידני בתורה אקראית.
צד נוסף שיש לאלגוריתם זה טמון דווקא בקישורים. כאשר גוגל מנתחים את פרופיל הקישורים של אתר (קישורים יוצאים ונכנסים) הם למעשה מסתכלים על סך כל הקישורים כפרופיל של האתר, מכאן נגזר הביטוי "פרופיל קישורים". ניתוח פרופיל הקישורים מקנה לגוגל את היכולת לזהות "קליקות" של אתרים המקשרים אחד לשני במטרה ליצור קידום הדדי. חשוב לזכור שבניית קישורים יזומה, קניית קישורים, החלפות קישורים ופעילות SEO (קידום אתרים) יזומה מהווה עבירה על תקנון האיכות של גוגל ולכן ברגע שהיא שנחשפת האתר יכול "להיענש" ולהפגע בכל הקשור לדירוגיו במנוע החיפוש.
אלגוריתם פנדה יכול לאתר ולזהות פרופיל קישורים נכנס שאינו טבעי ובכך לפגוע בדירוגיו של האתר בכדי שאתרים יותר "טבעיים" יעלו לראש התוצאות. האלגוריתם מתבסס גם על פעולות אנושיות ולא רק נוסחאות מתמטיות. גוגל השיקו טופס תלונות מיוחד של גולשים על אתרים שעוברים על התקנון של גוגל וצוותים שלמים של מדרגי איכות אנושיים סורקים את פני האינטרנט ועונים על מגוון גדול של שאלות בכדי לקבוע את רמת האיכות של אתרים. כל הנתונים הללו מוזנים לתוך האלגוריתם שסורק שוב ושוב את האינטרנט בכדי לסנן בצורה יעילה אתרים שאינם איכותיים.
במידה ותרצו לדעת עוד על אלגוריתם פנדה וכל גרסאותיו תוכלו לקרוא על כך כאן.
עדכון אלגוריתם – פרשנס
אלגוריתם זה שהושק מעט אחרי הגרסה השניה של פנדה. האלגוריתם הספציפי הזה מנתח בצורה יעילה טריות של תוכן, אחד הפרמטרים החשובים ביותר בנישה של מגזינים, אתרי חדשות ותחומים בהם צריכת המידע היא גבוהה, הוא קצב העלאת התכנים לאתר. גוגל יכולה יודעת בצורה מדויקת אילו אתרים מתעדכנים ובאיזה תוכן ופרמטר זה נכנס כפרמטר משמעותי מאוד המשפיע על קצב ההתקדמות של האתר בתוצאות החיפוש.
במידה ותרצו לקרוא עוד על גוגל פרש – ניתן לעשות זאת כאן.
2012 – עדכון אלגוריתם – "העולם שלכם"
עדכון אלגוריתם זה יצא בינואר 2012 ומטרתו הייתה לדחוף את הרשת החברתית של גוגל+ בצורה בוטה אל בין רשימת הפרמטרים המשפיעים על תוצאות החיפוש. האלגוריתם נותן דגש על ניתוח מידע המגיע מתוך משתמשים ברשת החברתית ואתרים שמשתמשים בכפתורי השיתוף של גוגל+. כבר אז בכלי ניהול האתרים של גוגל הוסיפו את מדדי ה"פלוס אחד". אלגוריתם זה היה הצעד הראשון לתשתית של Google Semantics אשר יצאה לא מזמן לאוויר העולם ושינתה לחלוטין את האופן שבו מקדמים אתרים בעולם. כרגע עדיין אין מספיק ספרות בעברית אודות השינויים שהנחיל האלגוריתם החדש, אך במידה ותרצו כן לקרא לעומק תוכלו לערוך חיפוש, איך לא, בגוגל.
עדכון אלגוריתם – 40
במהלך חודש פברואר של 2012 גוגל הטמיעו חבילה מרוכזת של 40 שינויים המשפיעים על האופן שבו הם מדרגים את איכותו של האתר, שינויים אלו הם יותר כוונונים עדינים של אלגוריתמים קיימים ולא אלגוריתמים חדשים, אך בתוך אותה חבילה עצומה של 40 שינויים נעשו שיפורים לאלגוריתם "גוגל פרש", לצורה שבה גוגל מדרג תמונות מתוך התוכן ולצורה שבה גוגל מדרג תוכן כאיכותי או פחות איכותי.
הזהרו מהבאן של גוגל |
עדכון אלגוריתם – 50
בתחילת חודש מרץ גוגל הטמיעו 50 שינויים נוספים לתוך מנוע החיפוש הכוללים מגוון עצום של כיוונונים שהשפיעו בצורה דרסטית על המשקל של הקישורים, מילות המפתח, המבנה והתוכן.
מגוון השינויים הללו משפיעים על כל סך הפרמטרים עלפיהם גוגל מעניקים ציוני איכות לאתרים. התוצאה הישירה של השקת השינויים הללו הייתה ניפוי כבד של מאות אתרים ישראליים מתוצאות החיפוש של גוגל משום שאלה עברו על תקנות בדיקת האתרים האיכותיים של מנוע החיפוש.
במידה ותרצו לדעת עוד על העדכונים האלגוריתמים של מרץ 2012 תוכלו להתעדכן כאן.