פולקסוואגן מציגה מכונית שתאפשר לכם לנסוע יותר מ-800 ק"מ על 7.5 ליטר דלק בלבד
במשך שנים, יצרניות רכב עובדות להרחיב את יעילות הדלק מעבר ל-42.5 ק"מ לליטר דלק. כדי לעמוד ביעד הזה היו היצרניות חייבות לנקוט בשלוש פעולות: להפחית משקל, לשפר את האווירודינמיות של המעטפת, ושפר וליעל את מכלול ההנעה. ב-1999 התקרבו מהנדסי פולקסוואגן ליעד הזה עם ה-Lupo 3L, קופה עם מנוע של שלושה צילינדרים שנסעה למרחק של 33.33 ק"מ לליטר דיזל. פולקסוואגן לא הסתפקה בכך, ונתנה למהנדס המבריק אולריך האקנברג, אשר עבד לפני כן בבנטלי ובבוגאטי, את המשימה לשבור את מחסום ה-42.5 ק"מ לל'. הצוות של האקנברג השיג את המטרה הזאת – ויותר מכך. בנסיעות מבחן, הגיעה ה-XL1 החדשה שלהם לתוצאה שלא תאומן -111 ק"מ לליטר דלק.
הצוות עיצב מחדש כמעט כל חלק של ה-XL1. כדי להפחית משקל ולהוסיף חוזק, הם החליפו כמה רכיבי פלדה, כולל השלדה, ברכיבים עשויים סיב פחמן. כדי להפחית גרר, הם הסירו את מראות הצד ועיצבו את הגוף לצורה חלקה ונמוכה. עם מכונית קלה וחלקלקה יותר, מנוע הדיזל 830cc בעל שני הצילינדרים והמנוע החשמלי בעל הספק ה-20kW יכולים להניע את ה-XL1 הרחק מעבר ל-800 ק"מ בצריכת דלק של 9.8 ל' בלבד.
מפרט
פולקסוואגן XL1
יעילות דלק: 111 ק"מ לליטר דלק
משקל: 795 ק"ג
כוח סוס: 47 דיזל, 27 חשמלי
מהירות מרבית: 159 קמ"ש
אולטרה-קלה – המעצבים בנו את מרבית חלקי המכונית, כולל את מסגרת תא הנוסעים, מסיב פחמן
פולקסוואגן מפעילה קו ייצור מוגבל של 250 מכוניות XL1 למכירה באירופה. מגבלות הבטיחות האמריקאיות הופכות את יבוא המכונית לבעייתי, אבל לדברי האקנברג, האמריקאים עשויים למצוא את המנוע היעיל של ה-XL1 במכוניות פולקסוואגן העתידיות שיגיעו ליבשת.
לגיליון היכרות חינם למגזין פופיולר סיינס ישראל, לחצו כאן