נמאס לכם לנפח אוויר בצמיגים אחת לכמה שבועות? ל-GoodYear הפתרונות
רמת הנהיגה בישראל נמצאת בשפל חסרת תקדים. כולנו יודעים על זה וכולנו מתלוננים על זה. נכון, הרבה מזה מבוסס על אגו מנופח של נהגים ("מה זה? באמת נראה לך שאני נותן לו להשתלב על חשבוני?! הדרך הרי שלי!"), ולמרות זאת, חלק מזה מבוסס על חוסר בידע ובהיכרות שלהם עם מערכות הרכב ועם תחזוקתו. לפחות על החלק האחרון עונה הפיתוח האחרון מבית GoodYear באופן חלקי.
למי שלא מכיר, GoodYear היא יצרן ותיק וידוע של צמיגים בעלי ביצועים טובים לכל סוגי הרכבים. הטכנולוגיה החדשה נקראת בשם הפשוט AMT (ראשי תיבות עבור Air Maintenance Technology, או "טכנולוגיה לתחזוקת אוויר בצמיגים" בתרגום חופשי), וכפי שהשם מרמז, היא תשמור על הצמיג באופן אוטומטי לחלוטין במידת לחץ אוויר קבועה מראש. זה חוסך מהמשתמש לברר מה מידת לחץ האוויר המומלצת על ידי יצרן הרכב, וכמובן את ההתעסקות עם למלא אוויר בעצמו.
זה מתבסס על כוח התנועה של הגלגל עצמו, מבלי לערב אלקטרוניקה ומשאבות חיצוניות. ברגע שווסת פנימי בצמיג מזהה כי לחץ האוויר ירד מתחת לרמה מוגדרת מראש, הוא יפתח וידחס אוויר לתוך הצמיג, עד שיחזור לרמה המוגדרת, תוך שימוש בכוח הנוצר בעת תנועת הצמיג על הכביש. מדובר בפיתרון פשוט, שיתכן ואפילו יחסוך תאונות הנגרמות מחוסר אחיזת כביש נאותה, שבתורה נגרמת על ידי צמיגים החסרים באוויר.
ככה זה עובד | וככה זה נראה מבפנים |
הצמיגים יחשפו לראשונה באירוע ה-Internationale Automobil-Ausstellung (מגרמנית, "תערוכת מכוניות בין-לאומית") המתקיים במחוז האנובר שבגרמניה ברגע זה ממש, וימשיך להתקיים עד ה-27 לחודש. בתחילה ייועדו הצמיגים לבעלי ציי משאיות מסחריות, אך אין מניעה כי בהמשך תמצא הטכנולוגיה את דרכה גם לכלי רכב אזרחיים, דבר לו אנחנו מצפים במיוחד.