מנכ"ל החברה הטאיוואנית לא כל כך מאושר לראות את ענקית התוכנה נכנסת לתחרות ישירה בשוק הטאבלטים, ממליץ לה לשקול מחדש את סדרי העדיפויות שלה
בחודש יוני האחרון חשפה מיקרוסופט זוג טאבלטים תחת מותג ה-Surface החדש-ישן, כאשר מפתיעה הייתה לא רק עצם כניסתה הישירה של ענקית התוכנה לקטגוריית החומרה הצפופה הזו, אלא גם העובדה שמכשירים אלו הציגו כמה רעיונות טריים למדי אשר הוכיחו כי לא מדובר כאן בגימיק בלבד.
רבים העריכו כבר אז כי המהלך לא ימצא חן בעיני יצרניות הטאבלטים האחרות, שכן עבורן מדובר כאן במצב בו חברה אשר מנסה לשווק להן את מערכת ההפעלה שלה שהופכת לפתע גם למתחרה ישירה על כיסו של הצרכן. עם זאת, מרבית המתחרות הגדולות בשוק בחרו עד עתה לשמור את דעותיהן בנוגע ל-Surface לעצמן. אייסר (Acer) אינה אחת מהן.
מפחידים את המתחרות? |
ג'יי טי וונג (JT Wong), יושב ראש ומנכ"ל היצרנית הטאיוואנית, ביקש ממיקרוסופט "לחשוב פעמיים" בנוגע לפרוייקט ה-Surface שלה, במסגרת ראיון שהעניק לעיתון Financial Times.
"זה (כניסתה של מיקרוסופט לשוק הטאבלטים כיצרנית מכשירים) ייצור אפקט שלילי עצום בסביבה העסקית, ומותגים אחרים עשויים לנקוט תגובה שלילית גם הם" הסביר וונג והוסיף "מה אנחנו אמורים לעשות כעת, האם כדאי לנו להמשיך ולהסתמך על מיקרוסופט, או שאולי מוטב לנו לחפש אלטרנטיבות?".
זוהי אינה הפעם הראשונה בה בכיריה של אייסר יוצאים כנגד מיזם הטאבלטים של מיקרוסופט – במהלך החודשים האחרונים הצהיר מייסד החברה כי מכשירי ה-Surface הם בסך הכל חלק מתחבולה שנועדה לדרבן את אימוצה של מערכת החלונות 8, בעוד שראש החטיבה האירופאית של החברה אמר כי ענקית התוכנה תיכשל בניסיונה להתחרות באפל.
מכשירי החלונות 8 שחשפה אייסר בקומפיוטקס השנה. יהיו האחרונים מסוגם עבור החברה הטאיוואנית? |
ניכר כי באייסר, חברה שנחושה לשבור את הסטיגמה הזולה והבלתי איכותית שדבקה בה, לא מעוניינים בתחרות מצד הכיסים העמוקים של באלמר ושות'. אנחנו סבורים שכל תחרות באשר היא הינה חיובית, אך היתכן שאנשיה של אייסר הבינו משהו שהיצרניות האחרות עדיין לא? בחודשים הקרובים נגלה.