המנהל הטכני החדש של אאודי טוען כי אאודי מתכננת מכונית משפחתית פרקטית עבור ארבעה אנשים עם יעילות צריכת דלק שתעבור נסיעה של 100 ק"מ לליטר
הדגם החדש יתבסס על שלדת האאודי A1, ויציע מושבים עבור ארבעה נוסעים בוגרים. עם זאת, הוא יעשה שימוש בטכנולוגיה היברידית המאפשרת טעינה משקע חשמלי ושימוש בחומרים קלי משקל כדי לשפר את תצרוכת הדלק לפחות מליטר עבור כל 100 קילומטרים של נסיעה. (עם מנוע נקי המוציא כ-27 גרם/ק"מ של תחמוצות פחמן)
מקורות נוספים מצביעים על עיצוב שמושפע מרכב הקונספט Crosslane Coupé אשר גם הוא נוצר בהשראת אותו דגם.
וולפגנג דורהיימר, חבר הדירקטוריון החדש של אאודי, סיפר למגזין ?What Car : "עבור אאודי, אחד מהרעיונות החדשניים ועתידניים ביותר שאנחנו שוקלים הוא הבאת מכונית הליטר (ליטר דלק לכל מאה קילומטרים של נסיעה) לשוק הצרכני. אני לא מדבר על מכונית עם פשרות רבות וחסכים בנוחות, אלא מכונית שנותנת את כל מה שהצרכנים מצפים ממנה, במונחים של שטח מושבים, בקרת אקלים ונוחות."
Audi A1 הנוכחית |
"אני חושב שד"ר (פרדיננד) פיאץ', שישב במקומי לפני זמן דיי רב, החזיק באותו רעיון, והוא נהג לאסיפת בעלי המניות השנתית במכונית ליטר בצורת סיגר. מאז, החזון שלו הפך ליותר מציאותי. זוהי אחת מהתוכניות שאנסה להפוך למציאות"
גם פולקסוואגן הדגימה מכוניות ליטר בעבר, ב-2002, 2009, ו-2011. עם זאת, אפילו הדגמים האחרונים של מכוניות אלה, בשם L1 ו-XL1, נבנו בתצורה דומה לסיגר והכילו הרבה פשרות, בכדי לשפר את האירודינמיקה של הרכב ולהגיע למספר הקסם של 100 קילומטר לליטר.
רכב קונספט Volkeswagen XL1 |
סביר להניח כי גם אם הדגם של אאודי יאמץ את העקרונות שמאחורי מערכת ההנעה הדיזל-היברידית של ה-XL1, הוא ייראה יותר כמו הרכבים הנעים על הכביש כיום מאשר כרכב קונספט. דורהיימר הוסיף כי הרכב יהיה חייב להיות מזוהה בצורתו כחלק ממותג אאודי.
הוא גם אישר כי הרכב יכיל "מחבר חשמלי", וכי למרות שסביר להניח שהם ישתמשו בחומרים יקרים אך חסכניים במשקל כגון אלומיניום וסיבי פחמן, מחיר הרכב יהיה "נמוך משמעותית" מאשר דגמים יוקרתיים כגון A8 ו-R8.
דגם קונספט Audi Crosslane Coupé |
בינתיים, עדיין לא קיימות תוכניות לייצור, אך האוטו הירוק הזה צפוי להוות, בימים הקרובים, נושא מרכזי במסגרת דיונים של צוותי ההנדסה הבכירים של אאודי.
אאודי הראתה בעבר כי היא בהחלט פתוחה לפרוייקטים ידידותיים לסביבה, אך אחד מהפיתוחים האחרונים שלה, רכב הקונספט החשמלי A2 אשר הוצג בתערוכת הרכב בפרנקפורט במהלך השנה שעברה, אינו מיועד להיות חלק ממבחר הרכבים שהיא מציעה. "ישנם חלקים מהרכב הזה אשר כבר שילבנו במסגרת דגמים מיוצרים, ויש עוד בדרך", מספר מקור, "אך ה-A2 עצמו ישאר דגם קונספט בלבד"
רכב הקונספט החשמלי Audi A2 |
מכוניות חשמליות והיברידיות נפוצות יותר ויותר בשוק הרכב העולמי, בעיקר בהתחשב בעליית מחירי הנפט שלא תיעצר ורק תחריף בשנים הבאות. לכן, פיתוחים כאלה יהפכו ליותר ויותר מבוקשים עם הזמן העובר. דלק המופק מגידולי צמחים, הנעה סולארית, וטכנולוגיות אנרגיה חסכוניות ו/או חלופיות משמשות וישמשו יותר ויותר כדי להתמודד עם ההתחממות הגלובאלית והתמעטות משאבי האנרגיה הפוסילית.
האם אלה רק דיבורים של חבר הנהלה חדש שמנסה לעשות לעצמו שם, או שאולי יש דברים בגו? שתפו אותנו בדעתכם בתגובות!