טסלה ממשיכה לספק לנו מוצרים סולאריים מעניינים

אחרי הרעפים הפוטו-וולטאים שמחליפים את אלו הסטנדרטיים, מגיעים גם פאנלים להתקנה "קלאסית" ישירה על הגג

החברה הגדולה השנייה של היזם הסדרתי אלון מאסק ממשיכה להתפתח, בעקבות בליעתה של חברת SolarCity ובעקבות ביקוש רחב היקף לרכביה שמסרב לדעוך כבר זמן רב, וכעת מוסיפה מוצר חדש לארסנל שלה – פאנלים סולאריים שטוחים ומינימליים בגודלם ובמראה שלהם, להתקנה על גג הבית או על הקרקע, בהתאם להעדפתו של הלקוח.

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


תמונת הפאנלים החדשים נוספה לה אל האתר הרשמי של החברה, בחלק העוסק בפתרונות האנרגיה השונים אותם היא מציעה שלא במסגרת מכוניות, בינתיים ללא הכרזה רשמית חגיגית וגדולה – אם כי לפי הדיווחים ההצעה החדשה הזו מתבססת על שיתוף פעולה בין טסלה לחברת פנסוניק לפיתוח וייצור המוני של פאנלים פוטו-וולטאים אשר מסוגלים לספק כ-325 וואט של הספק ביעילות מרשימה של כמעט 22 אחוזים (בהשוואה לסטנדרט של פחות מ-20 אחוזים שנפוץ עבור פאנלים פוטו-וולטאים לשימוש פרטי מהסוג הזה) לתקופת זמן נומינלית של 25 שנים ובשטח של מעט יותר מ-1.5 מטר רבוע לכל יחידה.

פאנלים פוטו-וולטאים על הגג לא חייבים להיות משהו כעור ומאסיבי – גם כשהם לא מובנים בתוכו

גם הפאנלים האלה, בדומה לפאנלים הייחודיים (אך יעילים פחות) שנראים כמו רעפים ומיועדים להחליף את גג הבית, לא יהיו זמינים באופן ישיר עבור הצרכנים הישראלים, בשלב הזה, אך אנחנו מקווים שלכל הפחות הרעיונות אותם מבקשת לקדם החברה, שמכוונים ליישומים חשמליים וסולאריים מלוטשים, פשוטים, עמידים וגם מתקדמים יותר שיהיו זמינים לקהל הרחב, כן יחלחלו גם אל השחקניות בשוק המקומי – שכידוע נהנה מכמות נדיבה מאוד של אור שמש עוצמתי ובלתי פוסק, שלה פוטנציאל גדול במיוחד שמנוצל באופן מינימלי בינתיים.

בחברה עדיין לא חושפים את מחיר ההתקנה של המוצר החדש והמסקרן – אלא מתמקדים בלהציע לצרכנים פרטיים ליצור קשר ולקבל הצעת מחיר אישית עבור הנכס הספציפי שלהם

הכי גדולה בכל ארצות הברית

במקביל להשקה הפוטו-וולטאית השקטה, בטסלה יש עוד סיבה גדולה ובולטת לחגיגה ולשמחה בימים האלה – למשך זמן קצר בתחילת השבוע הנוכחי, היא עקפה את General Motors הגדולה והפכה ליצרנית הרכב האמריקאית בעלת שווי השוק המנייתי הגבוה ביותר (כ-51 מיליארד דולר), לראשונה בהיסטוריה שלה.


מאז מניית היצרנית כבר הספיקה לרדת במעט והמצב התהפך חזרה לקדמותו (שווי השוק של טסלה כעת עומד על כ-48 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-50 מיליארד דולר עבור GM), אך מדובר בהישג תודעתי וגם מעשי שראוי לציין עבור חברה שנוצרה רק לפני 13 שנים וכבר הצליחה לעקוף את שוויין של חברות ענק בנות יותר קרוב או יותר מ-100 שנים כמו קרייזלר-פיאט ופורד, וכנראה שבקרוב גם אותה GM, אם הלך הרוח הכללי בשוק ימשיך במגמתו העכשווית.

טסלה נכנסת באופן רשמי לליגה של הגדולות באמת – ויש משקיעים שמאמינים כי בעתיד מצפה לנו עליות נוספות במחיר המניות שלה, אשר יביאו את שווי השוק הכולל לרמה של כ-60 מיליארד דולר

שווי כלל המניות של חברה רחוק מלהיות המדד החשוב ביותר לביצועיה ומצבה, אך בהחלט מעיד על האמון והעניין בה בקרב המשקיעים והצרכנים באופן כללי, כך שאין ספק כי טסלה נמצאת בנקודת זינוק טובה מאוד – חודשים ספורים לפני ההשקה המיועדת של מכונית ה-Model 3 שתוכל להקפיץ את היקף המכירות שלה לכזה שבאמת יזכיר את 'שלושת הגדולות' מדטרויט. נקווה שכל ההצלחה הזו תגביר את הבטחון העצמי של מאסק ואנשיו, ויקרב אותנו ליום שבו נוכל לשמוע על כוונות להציע נוכחות ומוצרים גם בארץ הקודש – כך שגם אנחנו נוכל להנות ממהפכה של מכוניות חשמליות מתקדמות, עם מתקדמות ויכולות ניהוג עצמיות.