סדרת The Witcher מבית CD Projekt Red הפולנית מקבלת משחק המשך בעולם פתוח הגדול בכ-20 אחוז מזה של Skyrim
סדרת משחקי The Witcher התאפיינה תמיד בעלילה עמוקה, דמויות עשירות וסיפור רקע מרתק.
כעת המפתחים מוסיפים לקדירה גם עולם פתוח ענקי בסגנון סדרת Elder Scrolls, מה שייתן לנו חופש פעולה גדול מתמיד.
לפי אתר Gameinformer, היקף העולם יהיה כזה שרכיבה על סוס מקצה אחד לשני תיקח כ-40 דקות, וכדי להקטין את זמני הטעינה של המשחק, מנוע המשחק שהוא גרסה חדשה של RED engine (גרסה חדשה של המנוע בו נעשה שימוש ב-The Witcher 2) יעשה שימוש בטכנולוגיית הזרמת נתונים חדשה.
The Witcher 3 מבטיח חוויה סוחפת ועמוקה יותר מקודמיו. כמו למשל מבנה משימות תלת שכבתי, עם משימתו של גראלט בראש הפירמידה, המשתלבת לתוך קו העלילה הראשי של הפלישה לנילפגארדיאן ובצד כל אלה מתקיימות הרפתקאות משנה כגון ציד מפלצות ויצירת חפצים.
תמונה אמנותית מחברת הפיתוח CD Projekt RED |
המפלצות צפויות להיות חכמות הרבה יותר הפעם, והושם דגש גדול יותר על איסוף רמזים ומידע מאנשים ומספרים כדי לדעת איך להתכונן לפני שתצאו להתמודד עם המפלצות.
מזג האויר צפוי להיות דינמי ומשתנה וגורמים נוספים כמו שעה ביום ישפיעו על אירועים במשחק כמו למשל היכן תפגשו מפלצות, ומה יהיו היכולות שלהן. כך למשל אפשר ללמוד כי ניתן להרוג ערפד במכה אחת על ידי פילוח שני לבבותיו בו-זמנית.
העלילה שהופכת לפתוחה ולא-ליניארית בניגוד לפרקים הקודמים, תכלול הרבה יותר קטעי קישור כמו גם מעל 100 שעות של משימות משנה מתוסרטות.
גראלט רוכב לבקר בעיירה אפלולית |
הגרפיקה עוברת מקצה שיפור משמעותי, וגראלט מקבל הפעם 96 אנימציות לחימה, בהשוואה ל-20 ב-The Witcher 2. כדי להמנע מאנימציות ארוכות מדי, נעשו שלושה שינויים עיקריים במכניקת הלחימה: כל כפתור או מקש ממופה למכה אחת, כל פעולה תיקח אותו פרק זמן, וכל הפעולות ניתנות להפסקה בכדי להתחמק או לחסום.
גראלט לא יכול יותר לרוץ במהלך לחימה, אך ההתקפות שלו מהירות יותר, ובמקום להתגלגל, הוא מסתובב על צירו. כמו כן, אין יותר קרבות בוס מתוסרטים, למרות שאויבים חזקים עדיין יופיעו במשחק מדי פעם.
ניתן יהיה גם להשתמש בסביבה כדי להמנע מלחימה, על ידי שימוש בלחשים כדי להפעיל את הסביבה לטובתך. דוגמא לכך היא הטלת לחש על צרעות שיתקפו שומרים בקרבת מקום, ואז שימוש בלחש אחר כדי להרחיק אותן מהאיזור.
בתור אחד ששיחק גם ב-The Witcher 2, וגם ב-Skyrim, מצאתי כי Skyrim סיפק חוויה הרבה יותר סוחפת ופחות "ארקיידית". חופש הפעולה ב-Skyrim היה מורגש, ולמרות ש-The Witcher 2 בהחלט היה מהנה, הוא היה הרבה יותר סגור וכזה שמוביל אותך בשביל של תסריט כתוב מראש מאשר Skyrim שנתן את ההרגשה שאתה באמת אדון לגורלך. אני מקווה שהמשחק החדש יצליח להתעלות ולתת הרגשה דומה.
CD Projekt RED הכפילו את צוות המפתחים בהשוואה לפרק הקודם בסדרה, והמשחק צפוי לצאת ב-2014, למחשב האישי כמו גם לקונסולות "חזקות" (כפי הנראה, קונסולות הדור הבא).
האם אתם מחכים למשחק בכליון עיניים, או שאולי אתם מעדיפים יותר את Elder Scrolls? ספרו לנו בתגובות!