מבוא
אלו מכם שמבוגרים מספיק בוודאי זוכרים את מכונות המשחקים באולמי הארקייד של שנות ה-90 ומודעים לעובדה שהיום הן כמעט ונכחדו. בזמנן, מכונות משחקים אלו נחשבו לשיא הטכנולוגיה והפער הגרפי בינן לבין המחשבים האישיים, שאז עוד לא היו מצרך נפוץ כל-כך, היה כמעט בלתי נתפס. מעבר ליכולות הגרפיות, היתרון המרכזי של מכונות המשחקים הגיע בדמות בקרי שליטה ריאליסטיים: ג'ויסטיקים לסימולטורים והגאים ודוושות למירוצים – הרבה מטבעות נבלעו במכונות הללו בזמנו…
עם הזמן והתקדמות המחשב האישי, התפתח לו תחום נישה של מדמי נהיגה. זה התחיל עם משחקי מיינסטרים כמו NFS Porsche Unleashed שהפגינו מודל נהיגה ראליסטי יחסית לתקופה (ובאופן נדיר למדי לשאר לסדרה) ובמקביל, התחילו לצאת כותרי נישה עלומי שם שהדגש בהם היה דווקא סימולציה ולא גרפיקה: Racer, netKar Pro ו-Live For Speed. כל מי שניסה אפילו רק אחד מהכותרים הללו יודע שבלי הגה לא ניתן לשחק בהם באמת, בערך כמו לשחק ב-FPS עם Gamepad – זה פשוט לא הולך.
הקדמה
היום ניקח לסיבוב את ה-G27 של לוג'יטק, ספינת הדגל של ההגאים מתוצרת החברה. ה-G27 הינו הגה 11 אינץ' מצופה עור אמיתי (ההגה עצמו מתפרק וניתן להחלפה), בעל סיבוב של 900 מעלות מנעילה-לנעילה, מכיל 6 כפתורים ומנופים להחלפת הילוכים מאחורי ההגה. בנוסף, ה-G27 כולל מכלול ידית הילוכים בעלת 6 הילוכים והילוך אחורי, שמונה כפתורים נוספים ו-D-Pad. משטח הדוושות של ה-G27 מגיע עם 3 דוושות, מצערת, בלמים ומצמד בעלי התנגדות שונה לכל דוושה. הסט כולו מכיל הברגות בבסיס להתקנה קבועה, ואת משטח הדוושות ניתן לפרק ולהרכיב כל דוושה בנפרד. ניתן להחליף את הקפיצים בין הדוושות לשם התקנה הפוכה. בבסיס משטח הדוושות ישנם 6 משטחי גומי לאחיזה טובה על הרצפה, ומעצור דוקרנים נפתח המיועד לשטיח.
ה-G27 כולל מספר שיפורים על פני ה-G25: מכלול ידית ההילוכים לא כוללת את המצב הסיקוונציאלי (Sequential – הורדה והעלה של הילוך בודד, בדומה לתפעול ידנית של תיבה רובוטית) וכמו כן המכלול מקובע למצב של 6+1 הילוכים, בתמורה לשיפור בתחושה. ה-G27 משתמש בגלגלי שיניים היילקלים (Helical Gears – בעלי שיניים אלכסוניים) בניגוד לרגילים ב-G25, מה שמקטין משמעותית את הרעש וההתנגדות שהתמסורת מייצרת. הדוושות כעת ניתנות להזזה כס"מ ימינה או שמאלה והדוושה של הגז שקועה כ-2 ס"מ ביחס לדוושות הבלם והמצמד, על מנת להקל על ביצוע Heel and Toe, בניגוד ל-G25 בו כולם היו באותו עומק. בנוסף, נוספה שורת נורות לד לחיווי סל"ד המנוע (מצריך תמיכה מהכותר).
פתיחת האריזה
כבר בפתיחת המוצר גילינו כמה דברים לא מעודדים, רובם ככולם מינוריים לחלוטין ולא פוגעים בחווית השימוש, אבל במחיר של כ-2500 שקלים לא ציפינו לעיגולי פינות מצד לוג'יטק. ראשית, דוושת המצמד השמיעה רעש בעת לחיצה, תפירת העור לא הייתה מושלמת ובחלקים מסויימים החיתוך היה גס. הכפתורים הרגישו זולים, אלו שעל ההגה ואלו על מכלול ידית ההילוכים. ה-D-Pad לא הרגיש איכותי דיו בשל חופש מוגזם. בנוסף, רובנו מכירים את התרשים שמוטבע על גבי ידית ההילוכים שמראה היכן כל הילוך נמצא. לצערנו ב-G27 מדובר בפלסטיק מודבק שככל הנראה ימיו ספורים, ולא בהטבעה יוקרתית ועמידה. בדיעבד, כל הפגמים הקטנים הללו התגלו בטריוויאלים לחלוטין: את הדוושה לא שומעים, לתפירה ולחיתוך לא שמים לב במיוחד בכאוס של 900 מעלות סיבוב והכפתורים על ההגה לא שימושיים בכל מקרה, אבל על כך בהמשך.
הדוושות ומכלול ידית ההילוכים מתחברים להגה בעזרת מחבר DE9 (ידוע בטעות גם כ-DB9) בתחתית ההגה. בצורת חיבור זו פחות סביר שהמחברים ינזקו כתוצאה ממשיכה לא מכוונת בכבל או שיתנתקו בטעות בעת משחק. החסרון, לעומת זאת, הוא שחייבים לחבר הכל לפני הרכבת ההגה על השולחן. לטעמנו, חבל שלוג'יטק לא השתמשו במחבר USB, לפחות עבור הדוושות, כל שיהיה ניתן לחברם בנפרד למחשב במקום להשתמש בהגה כרכזת, אבל מהלך זה ככל הנראה היה מייקר את ההגה.
ל8 וגם ל9
כנראה שאין לך רשיון כי אז היית מבין שברכב ידני לא יותר מ6 הילוכים! וכל השאר זה טיפטרוניק וכו'.. בקיצור תפסיק לדבר שטויות.
אני גם חשבתי לקחת מפירוק את כל החלקים ולחבר להגה שיש אצלי בבית, הפרוייקט הזה עדיין (כמו עוד הרבה) לא לגמרי מבוטלים אצלי.. מחכה לזמן המתאים:)
הקוקפיט שלי >

http://www.youtube.com/watch?v=rxQb8C_yA1U
ל3- Fanatec הם בדיחה מבחינת אמינות ושירות לקוחות
תעבור על פורומים של RaceDepartmentNoGrip, יש יותר תלונות על אמינות ושירות לקוחות לקוי מאשר תגובות משבחות. הFailRate שלהם גבוה במיוחד.
תעשו על הG930
2500 שקל ?? חיים בסרט במדינה הזו. 250 $ בחו"ל (880 שקל)
–> –> –>
אני היחידי שחשב לקחת רכב מושבת איזה פיג'ו 205 ישנה לפרק את הדוושות ההגה וההילוכים ולחבר את הארקה במקום?
מה זה הביקורת הזאת??
כל הביקורת אתם רק מציינים את החסרונות שלו ובסוף הוא מקבל ציון לשבח על הביצועים הכי טובים?
אז או ששוק ההגאים לא ממש רחב או שסתם חירטטתם.
דוושות שמסתובבת עם ההגה??? ברכב אמיתי זה היה פוטנציאל להרס. מה הגיוני בזה?? זה הדבר הכי לא הגיוני שיש.
גם איך אני אמור להשתמש בבלם היד? ללחוץ על הרווח במקלדת ואז לחזור להגה? לא יכלו לחשוב על זה???
ומה לגבי רכבים שיש להם יותר מ6 הילוכים?
הרי בואו נודה, אנחנו לא בדיוק נוהגים על הונדה אקורד במשחקים האלה?
יש מכוניות שיש להם 8 הילוכים… איך אני אמור לעשות את זה? וגם בטח הרוורס צריך להחזיר את הידית למרכז להרים אותה ואז להכניס להילוך….. יותר מהר יהיה פשוט לצבור מהירות בכיוון ההפוך ופשוט לעשות חריקה לצד השני וזהו…
בקיצור זוועה!!
ועוד עם תג מחיר של 2500 שקל (!!!!!!!!!) אני מאוד מרוצה שיש לי מקלדת.
תודה רבה
נהניתי לקרוא עד שקראתי "2500 שקל"
לא התעסקתי אף פעם בתחום הציוד המדמה הזהמחיר הזוי
היה עוזר מאוד אם..
היית מפרסם איך לקנות את ההגה דרך איביי, אני בהלם מהפרשי המחירים, אני חייב לקנות בחו"ל!
צריך טסט בשביל זה?
כבר שנה נהנה
מה- G27 אני נהנה כבר שנה,
מה- G25 נהניתי שנתיים,
פשוט חוויה מהסרטים, וכמובן שאין על DIRT 3 בשילוב ההגה !!!
חחחחחחח
"ובאופן נדיר למדי לשאר לסדרה"
חחחח הרגת אותי
ביקורת טובה, זה
עזר לי להחליט אם לרכוש את הסט, אחכה ל NEED FOR SPEED THE RUN , ואז כנראה ארכוש את המוצר.
תמחור שערורייתי במדינת המיסים
מספר חודשים לפני ש-GT5 יצא, אפשר היה להשיג את ההגה הזה באמזון ב-160$. הוא באמת לא שווה אגורה אחת יותר.
במחיר הנדרש בארץ, עדיף להזמין כבר את אחד מההגאים היותר טובים של FANATEC.
בושה ליבואן תאב הבצע, בחיים לא אקנה לוג'יטק בארץ.
ל-3
הסיכוי שFANATEC יעבוד הוא 5050.
תעבור קצת על פורומים בחו"ל, יש יותר תלונות על אמינות מוצריהם של FANATEC ועל שירות הלקוח הלקוי שלהם מאשר תגובות שבח.
הקוקפיט שלי >
– שלדת הקוקפיט מפרופילי ברזל
– מושב SPARCO
– לוגי G25 בן 3 + Perfect Pedal
http://www.youtube.com/watch?v=rxQb8C_yA1U

ל8- אתה מפגר
פתרון זול!
הצעה לשיפור הכתבות
לצלם עם מצלמה יותר איכותית, התמונות נראות חובבניות לחלוטין
לא ריאליסטי כלל
כנהג סימולטורים 5 שנים ובעלים של ההגאים הבאים (מבית לוגיקטק כולם): MOMO RACING, DRIVING FORCE GT , G27 ומשחק בעיקר על LFS,GTR2,DIRT2 ולפעמים על DIRT3,RFACTOR ולשעבר RICHARD BURN RALLY – ההגאים מספיק חוויה טובה (מלבד המומו) אבל כלל לא ריאליסטית. הפורס פידבק לא דומה כלל למציאות כל עוד לא מדובר על היגוי יתר/תת היגוי שלא התנסתי בכלל, הכל מזוייף לגמרי והשטח המת של הפורס פידבק באמצע גומר סופית את כל היומרות לריאליזם. בנוסף אין אף משחק שיכול לתפעל קלאצ' טוב מלבד TEST DRIVE UNLIMITED הישן שהוא משחק ארקייד ולא ריאליסטי כלל. תיבת ההילוכים גם מרגישה צעצוע זול.
בקיצור מי שמחפש משחק מעניין שיקנה DRIVING FORCE GT ב700 שקל, קצת רועש ופחות חלק מהG27 אבל נהנה מדיוק של מנוע אחד בניגוד לG27 שכלל לא יכול לספק חוויה בDIRT2/3 עקב הלאג בפעולת שני המנועים. ההגה לא מסוגל לרטוט, רק לנוע בתנועות גדולות, ובDIRT2 כשעברתי לG27 הפסקתי לשחק .