משחק חדש שמתיימר לאפשר לכם להרגיש כמו גיבורי על ולהדהים אתכם עם גראפיקה מבוססת מנוע ה-Unreal Engine 4 המתקדם מחפש מימון באתר גיוס ההמונים Kickstarter
סדרות כמו "גיבורים" תמיד הציתו את דמיון האנשים, ומשחקי מחשב עד כה לא הצליחו ממש לתרגם את הרעיון של עולם מאוכלס סופר-גיבורים לעולם המחשב בצורה טובה. כעת, סטודיו קטן בשם Phosphor Games, הרים את הכפפה ולקח על עצמו את האתגר המשמעותי הזה.
למעשה, המשחק הוא גלגול שני של משחק קונסולות קודם בשם Hero שפותח על ידי Midway ב-2009 אך נזנח עקב פשיטת רגל.
כמה מיוצאי Midway סירבו לוותר על החלום, והתאחדו להקים את חברת הפיתוח החדשה, כדי להביא את הפרוייקט השאפתני הזה בחזרה לחיים על המחשב האישי.
כאשר ניסו למצוא מימון, נתקלו בתגובות ראשוניות חיוביות, אך בכירי חברות השיווק דחו את הרעיון עקב היותו חדש ולא הימור בטוח.
גם אם המשחק לא ייצא לפועל, לפחות יש אחלה פוסטר! |
חברות ענק כמו Electronic Arts מעדיפות להשקיע במותג מוכר והמשכונים מאשר ברעיונות חדשים ולא מוכרים שעלולים להפסיד בשבילם כסף.
לאחר כשנתיים בהן החברה עסקה בפיתוח משחקים לפלטפורמות ניידות (Horn ו-Dark Meadow) שזכו להצלחה ועזרט להתקיימות החברה, אנשיה החליטו לחזור למשחק שאיתו התחילו, וכדי להשיג את המימון הנדרש, פנו לאתר מימון ההמונים, KICKSTARTER.
Project Awakened ("מוער"? "העירו אותו"? "קמתי"?) הוא מסוגת משחקי "ארגז חול" פתוחים, ובדומה למשחקים כמו Sims, אתם מקבלים את היכולת לעצב את הגיבור/ה אותם תגלמו, מבחינה חיצונית, אך גם מבחינת כוחות העל שתרצו להעניק. המשחק יתבסס על המנוע העדכני Unreal 4.
Project Awakened יכיל מערכה לשחקן יחיד, וגם משחקיות בקבוצה, במשחק רשת. אך זה תלוי בכמות הכסף שהפרוייקט יצליח לגייס.
איור מוקדם שנוצר עבור המשחק | והנה עוד אחד |
Phosphor Games מכוונים לקו מטרה ראשוני של חצי מיליון דולר (500,000), ומטרות ביניים מעל סכום זה (ועד כמיליון וחצי דולר) יוסיפו תכנים ואפשרויות משחק המעשירות את המשחק בדברים כגון יצירת שחקן עשירה יותר באפשרויות, נשקים רבים יותר, יכולות על רבות יותר, עורך שלבים, תמיכה במשחקי רשת, ועוד.
כל מי ששמע על הרעיון התלהב ממנו, ועיתונות המשחקים פירסמה ראיונות וביקורות מקדימות מהללות כבר מאז 2011, כאשר דמו מוקדם כבר היה מוכן.
לא רק שתוכלו לשחק גיבור עם יכולות תפורות לפי מה שתרצו, אלא שבעזרת כלי יצירת התוכן שצפויים לצאת, אפשר יהיה גם ליצור את הסיפור בו תיקחו חלק.
סופר גיבורים יכולים להראות כמו כל אדם אחר | אבל הם מתגלים כאשר הם יורים כדורי ברקים |
רוצים לשחק מכשף בימי הביניים? אין בעיה. שימו בגדים מתאימים על הדמות שלכם, ציידו אותה בכוחות שמתאימים למכשף, ומקמו אותה בסביבה עם טירות, נופים ואויבים וידידים המתאימים לסיפור.
המשחק גמיש מספיק בשביל לאפשר לכם ליצור חוויה חדשה לחלוטין כל פעם, והמנוע שלו (שיהיה מבוסס על Unreal Engine 4) ישנה את תגובות הסביבה (הן האנשים והן הסביבה עצמה) בהתאם לכוחות של הדמות שבניתם.
או שורפים את אויביהם | או הופכים אותם לאפר |
דוגמא: תוכלו לבנות דמות שלא מחזיקה באף יכולת קטלנית, אך מהירה כמו הפלאש, ויכולה לרוץ ולברוח מאויביה לפני שהם אפילו יספיקו להסתובב או לזהות אותה. האינטילגנציה המלאכותית תדע להתייחס בצורה אחרת ומתאימה לגיבור חסין לכדורים עם יכולת תקיפה באמצעות כדורי אש. (בריחה תוך כדי צעקות ונפנוף ידיים מעל הראש?)
אם תשקיעו 1000 דולר בשלב גיוס הכספים, החברה תיצור דמות במשחק המבוססת עליכם (או על מפרט שתתנו להם לפחות). יקר, אך בהחלט מבטיח.
בינתיים, יש עוד מקומות למשקיעים הצנועים יותר, ועבור 20 דולר אפשר יהיה לקבל את המשחק כשייצא, וגם גישה לשלב הביתא עוד לפני כן.
"כאשר המשחק (המקורי, Hero) תוכנן לצאת ככותר לקונסולות, לא היה אפשר לצפות לשינויים ושיפורים לאחר שחרורו – המשחק היה נשאר כפי שיצא. אך על המחשב האישי, נוכל להוציא גרסאות ביתא מוקדם, ואז השחקנים יוכלו להתנסות ולהציע לנו דרכים לשינוי ושיפור המשחק כמו גם למנוע שינויים שאנשים לא יאהבו. מדהים לחשוב איך המשחק Minecraft (לדוגמא)נראה כיום לעומת תאריך היציאה המקורי שלו."
"אנו גם מתכוונים לדגום בעזרת הקהל ולהחליט אלו תכונות הן הרצויות ביותר במשחק. כמובן שקודם כל יש להגיע לסכום המטרה המקורי, וככל שנצליח לגייס יותר כסף, כך נוכל לשלב יותר תכונות ויכולות במשחק כבר עם יציאתו. רעיון מעניין שאנחנו משתעשעים בו הוא יכולות מיוחדות שיהיו בלעדיות לרמות התחייבות (תרומות) גבוהות יותר ב-Kickstarter, אך עדיין
יותר מדי מוקדם לדעת מה הקהילה שלנו תרצה, ולא נוכל לדעת עד שמטרת הגיוס תושלם ונוכל להתחיל לשאול שאלות מעשיות", כך סיפר צ'יפ סינאני (Chip Sineni) מחברת Phosphor Games בראיון ל-Destructoid.
משחקים מסוג זה מציתים את הדמיון ונראה שגיוס המונים כבר מציע אפיקים למשחקים "כבדים" יותר מבעבר. אם עד לא מזמן המשחקים שניסו לגייס כספים היו משחקי פלטפורמה והרפתקאות, לאחרונה יש יותר ויותר כותרים שאפתניים בגודלם ומטרותיהם באתר.
דוגמא אחת לכך היא סימולטור החלל החדש של כריס רוברטס (Star Citizen) שבעזרת מסע גיוס משולב ב-Kickstarter ואתר ייעודי, הצליח לגייס מעל שישה מיליון דולרים!
עם כל כך הרבה פרוייקטים מעניינים המבקשים את כספיכם, האם אתם מעוניינים לעזור למשחק החדש להפוך למציאות? שתפו אותנו בדעתכם בתגובות!