המשחק הרביעי בסדרת Assassin’s Creed לוקח כיוון מעט שונה של עולם פתוח, ויאפשר לאדוארד המתנקש לסטות מהמסלול הראשי של עלילת המשחק ולחקור את העולם שסביבו
הפעם, מפתחי Assassin’s Creed IV: Black Flag החליטו להקשיב למעריצי הסדרה, ולעשות מספר שינויים.
במקום עיר ענקית המכוונת אותך במסלולים קבועים מראש עם מעט מאוד בחירה, הפעם נראה שנוכל לנווט את גיבורנו בצורה הרבה יותר עצמאית, בדומה לג'ייסון מ-Far Cry 3, או הדמות שאתה בונה ב-Elder Scrolls V: Skyrim תוכלו לבחור לסטות מהמסלול הראשי וללכת לחקור את העולם הססגוני שסביבך.
בין השאר, ניתן לצאת לצלילות קצרות ללא ציוד, או לצלילות עמוקות וארוכות יותר עם פעמון צלילה התואם את התקופה. יש לשער כי החלק הזה של המשחק קשור לעובדה שכמה מהמתכנתים הקשורים למשחק עבדו גם על Far Cry 3.
לפעמים צריך גם ללכלך את הידיים (או החרבות) |
ויש המון מה לחקור. המשחק נפרש על פני חמישים איזורים שונים, וכולל שלוש ערים גדולות ושונות בסגנונן: הוואנה שבקובה, אותה המפתחים משווים לונציה מהמשחק הקודם – עיר בעלת גוון אירופאי מאוד (לפחות בתקופה אליה מכוון המשחק), נאסאו, שמשמשת בסיס לפיראטים, וקינגסטון – מושבה בריטית ובסיס הצבא המגן על ספינות המסחר.
המיקומים בהם נוכל לבקר במהלך המשחק יכללו ג'ונגלים, מקדשים, כפרי דייגים, מערות נסתרות, ספינות טבועות, מטעים, ערים הרוסות של בני המאיה, איי הקוקוס, ערי נמל בשליטת הפיראטים, חופים, ומושבות בריטיות.
אנו נשחק את סבו של קונור מהמשחק הקודם, אדוארד קנוו'יי (Edward Kenway), פיראט צעיר ושאפתן בדרכו להפוך למתנקש חרישי. הוא מתבגר ומשתנה במהלך המשחק כאשר בתחילתו הוא עובד רק עבור עצמו והכסף שהוא יכול להרוויח, ואט אט הוא מבין שיש מטרות חשובות ונעלות יותר.
אם איש נרצח בג'ונגל, ואין מי שישמע אותו צועק, האם הוא באמת נרצח? |
הדמיון בין פיראט הרגיל בטיפוס על חבלים ותרנים עם סכין בין שיניו לבין מתנקש אקרובטי המקפץ בין גגות ביניינים הוא דיי ברור.
הפעם נתנייד בין היעדים על גבי ספינת מפרשים ענקית, עם כשישה תותחים (בתחילה), ויכולת להרחבה עד חמישים (!) תותחים, וצוות גדול כדי לאפשר את הקרבות הימיים הצפויים לצוות שודדי הים.
יש דגים (או יונקים..) | ואוצרות מתחת למים |
רוב הצוות, שנצטרך לגייס, ישמש בעיקר כבשר תותחים במהלך הקרבות הימיים המרהיבים בהם נשתתף (ואת רובם גם ניזום), כך שעדיף לא להיקשר אליהם יותר מדי.
השחקן יעשה שימוש בטלסקופ-יד בכדי לאתר מטרות כגון ספינות או איים, ולסמן יעדים במהלך המשחק במערכת מבוססת סמלים. ניתן אף להשתמש במיקום השמש בשמיים, ובכוכבים בכדי לנווט במהלך המשחק.
בעקבות הביקורת על המשחק הקודם בסדרה, המפתחים מבטיחים שלא "יחזיקו לשחקן את היד" ויימנעו מסיוע יתר. למעשה, הם טוענים כי יצביעו על המטרה, וישאירו לשחקן ולדמיונו את הדרך והשיטה להגיע אליה.
אך הצבא בעקבותיכם | וחייבים להיות עירניים כל הזמן! |
גם הקצב של המשחק יעבור האצה. המשחק הקודם החל בצורה איטית ולקח לו זמן להגיע לקצב מספק. הפעם האקשן יתחיל מהר מאוד.
כמו כן, גם הושם דגש הפעם על התגנבות ושימוש בטכניקות חשאיות, מתוך רצון לחזור לשורשי הסדרה שהחלה עם התנקשויות שקטות.
Ubisoft הודיעו כי המשחק מפותח לפני כל מכשיר אחר, עבור המחשב האישי, ורק לאחר מכן יועבר לקונסולות, וזאת במסגרת נסיונות הפיוס של החברה עם קהל משתמשי ה-PC שהתרחק ממנה בעקבות פרשות כגון הצורך בחיבור מתמיד לאינטרנט במסגרת הגנות ה-DRM שניסתה בעבר.
צריך להיות מהירים כדי להתחמק מחניתות! | ולנצח בקרבות מרהיבים בין ספינות |
בנוסף לכך, החברה הבטיחה כי מסכי הטעינה (דבר שהציק לשחקנים רבים בפרק הקודם) צומצמו למינימום, וכי המעבר בין שייט לבין פעולה קרקעית יהיה חלק ומהיר.
המפתחים מבטיחים משחק המוגדר "למבוגרים בלבד" עם הרבה אלימות, דם וסקס כחלק מהעלילה והצבע (בעיקר אדום-דם) שהמשחק מספק.
Assassin’s Creed IV נמצא בפיתוח כבר כשנתיים וקצת, בשמונה (8) אולפנים במקביל. תאריך היציאה שלו צפוי ב-29 באוקטובר, עבור המחשב האישי, פלייסטיישן 3 ו-4, Xbox 360 וקונסולת Wii U כמו גם קונסולת הדור הבא של מיקרוסופט (Xbox Next Generation?).
סדרת Assassin's Creed תמיד העלתה את רף הציפיות, והפכה לאגדה בפני עצמה. ובכל פרק חדש שיצא, למדנו לייחל לחוויה עוטפת חושים ומרטיטה. מגניבה יותר, מדהימה יותר ופשוט.. יותר. אבל כמו בכל סדרה שמנסה לחדש על בסיס קיים, היו לה עליות ומורדות במהלך המסע. הנסיון לקלוע לאיזון העדין בין פעולה והתרגשות ובין עומק ואתגר תמיד היווה את האתגר הגדול ביותר.
האם המשחק יחזיר את הסדרה למסלול הנכון, או שאולי זה עוד מקרה של הבטחות בשמיים ומציאות קרובה יותר לרצפה? שתפו אותנו בדעתכם בתגובות!