הלחץ מצד השחקנים והתנגדותם למנגנוני ההתקדמות בתמורה לכסף אמיתי ב-Battlefront 2 נותנים אותותיהם גם בכותרים אחרים
אין לנו ספק בכך שמנגנוני ה-Loot Box שמוצעים לשחקנים בתמורה להישגים בתוך המשחק או בתמורה לכסף אמיתי לא הולכים להיעלם לשום מקום בעתיד הנראה לעין, בשל היותם אחד מצירי הרווח הקלים, הנוחים והמתמשכים ביותר של מפיצות המשחקים הגדולות – אך ניתן לנסות להתנחם בכך שלשחקנים עדיין יש יכולת להשפיע על האופן הספציפי שבו הם ממומשים הלכה למעשה, בייחוד במצבים בהם יש קשר ישיר בינם לבין התקדמות ושיפור ממשיים של היכולות והביצועים בתוך המשחק.
הזעם שנוצר אצל רבים מהשחקנים בשל החלטתה של חברת EA Games לנעול דמויות ויכולות מסויימות ב-Battlefront 2 הטרי מאחורי אותן קופסאות דיגיטליות אקראיות אשר ניתן להשיג בעבודה קשה או בתשלום נוסף זריז ו"קל" הביאו את המפיצה האמריקאית להכריז על השהיית ההפעלה של התשלום בכסף אמיתי לזמן מאוחר יותר, לכאורה גם בשל לחץ מצד אולפני דיסני עצמם (בעלי המותג של מלחמת הכוכבים) שלא אהבו את הבאזז השלילי שהחל להיווצר לו – ונראה כי להחלטה זו יש השפעה צדדית גם על המשחק הגדול השני אותו היא השיקה בחודש האחרון: Need for Speed Payback, שזכה אף הוא לקבלת פנים קרירה בהחלט ממבקרים ושחקנים בשל שילוב מנגנוני 'שלם והתקדם' דומים.
התגובות השליליות לא הספיקו במקרה זה בכדי לבטל או להפסיק את אפשרויות התשלום בכסף אמיתי כמו ב-Battlefront 2, אך ב-EA כן הכריזו על התאמות ושינויים למנגנוני ארגזי החפצים הוירטואליים ב-Need for Speed Payback, שעיקרם הוא קבלת כמות גדולה משמעותית של נקודות ומשאבים מהשלמת פעולות בתוך המשחק – כלומר הפיכתן של אופציות התשלום למעט פחות קורצות ומועילות, לפחות עבור אלו שמתנגדים לכל העניין בצורה נחרצת.
שיפורי רכב רבים בכותר אומנם ממשיכים להיות קשורים לאותם ארגזים אקראיים – אך בשלב הזה אנחנו מקבלים בשמחה כל נכונות לשפר את המצב עבור אלו שלא מעוניינים להשקיע כסף בנוסף לערך רכישת המשחק עצמו, ולו במעט. נקווה שבעתיד הקרוב יוגדרו מגבלות רשמיות שלא יאפשרו לקשור אלמנטים לשינוי ושיפור המשחקיות ברכישות 'הימור' בכסף אמיתי, ובכך רק אלמנטים לשינוי ויזואלי שאינם משפיעים על החוויה המעשית יהיו זמינים לרכישה.