המשחק החדש בסדרת המכות המיתולוגית הוא לא מהפכה, אבל המבקרים מסכימים שמרוב הבחינות הוא צעד קדימה עבור סקורפיון, ג'וני קייג' והצוות, כולל שמונה הדמויות החדשות שהצטרפו אליו
סדרת מורטל קומבט אולי מעודה לא יכלה להתחרות בדקויות מנגנון הקרב של סדרת Virtua Fighter, בסגנון של סדרת Guilty Gear או במוניטין התחרותי של סדרות Tekken ו-Street Fighter, אבל שמרה במשך שנים ארוכות על מקום של כבוד בקרב ענקי הלחימה בזכות רוחה, המשלבת אלימות קיצונית עד מעבר לסף הקריקטורה, הומור שחור ודמויות קלות לזיהוי ולהזדהות. אז מה מוסיף לסדרה מורטל קומבט העשירי, או מורטל קומבט אקס, כפי שהוא מעדיף לכנות את עצמו, שהושק השבוע למחשב, ל-PS4 ול-Xbox One?
כאשר הגיע לשוק מורטל קומבט התשיעי, ב-2011, הוא זכה לקבלת פנים מאוד אוהדת, ונחשב לשילוב מאוזן בין המצאתה מחדש של הסדרה על ידי בעליה החדשים ב-Warner Brothers, לבין המשך המסורת שנבנתה בביתו המקורי, חברת Acclaim ז"ל, במשך שני עשורים. Mortal Kombat X אולי לא מגיע טכנית לאותו ממוצע ציונים כמו קודמו – הוא מחזיק בממוצע 83 מול ה-86 של אביו – אבל הוא גם נמדד בסטנדרטים אחרים וגבוהים יותר עקב הזמן שעבר, הדור שהתחלף והעובדה שהוא כבר לא פרק חידוש, שעצם קיומו הוא ברכה, אלא צריך להביא משהו חדש ואיכותי למסך. כמעט כל המבקרים מסכימים ש-MK X הוא המשך ראוי ומלוטש, שהורחב רבות בתוכנו, וראשית במבחר הדמויות החדשות שהוא מציע לותיקי הסדרה; כמה מהם הולכים רחוק יותר ורואים בו את המשחק הטוב בתולדות הסדרה, עם מנגנון לחימה עמוק מבעבר ומצב סיפור מופתי: מגוחך ואפי בו זמנית, כמו סרט קונג-פו עם ג'ט לי (בשביל הדרמה) וג'קי צ'אן (בשביל הקומדיה).
https://www.youtube.com/watch?v=mBmZ2Kkrfmw
ב-The Escapist (ציון סופי 90%) קוראים למצב העלילתי של המשחק, והם לא היחידים, "הטוב ביותר שראינו במשחק לחימה", ומתארים את הקרב "דינמי, זורם וקצבי". ב-IGN (ציון סופי 84%) דווקא אהבו פחות את מצב הסיפור, וסבורים שנסיונו להרחיב את המיקוד העלילתי הפשוט של הסדרה ממלחמה ברוטאלית בכוחות השאול לסיפור מורכב יותר של התבגרות ויחסים משפחתיים (רוב העלילה מתרחשת עשרים וכמה שנים אחרי סוף מורטל קומבט 9 בשיתוף צאצאיהן של דמויות מוכרות) לא נתמך באיכויות הכתיבה והדיבוב הנדרשות. אבל גם המבקר של IGN מציין יותר דברים חיוביים משליליים בביקורת, ובהם מנגנון קרב משופר, איכות הנפשה משודרגת, ריבוי תכנים ושיפור קוד הרשת של הסדרה – עניין קריטי במשחקי מכות הדורשים לאג אפסי – לדרגה רחוקה ממושלמת, אבל לפחות סבירה.
אפילו הביקורת של GamesRadar, שמעניקה למורטל קומבט X את הציון הנמוך ביותר שקיבל, 70%, מאפיינת את מצב הסיפור כ"חסר מתחרים בערכו הבידורי" ומחמיאה למגוון הדמויות וסגנונות הקרב, גם אם באותו הזמן היא מצרה על המחסור בכלי הדרכה איכותיים שיעזרו לשחקן ללמוד את דקויות מכניקות המשחק, ולא משוכנעת שהתוכן לשחקן יחיד שמוצע מחוץ לחמש השעות של הסיפור יוכל להותיר שחקנים צמודים למסך (אבל איזה משחק לחימה יכול להתבסס לטווח ארוך על מצבי המשחק לשחקן יחיד שלו?).