בראיון שהעניק המנהל האומנותי של המשחק, מודגשת הכוונה של המפתחים לשנות את התדמית של לארה מבחורה חזקה ומושכת, לאחת רגשית שרק רוצה לשרוד
בראיון לאתר EDGE, שהעניק המנהל האומנותי של המשחק, בריאן הורטון, הוא מסביר על שינוי האופי והתדמית של לארה קרופט שיבואו לידי ביטוי במשחק החדש.
"אנחנו יוצרים משחק על מישהי חסרת ניסיון שלומדת תוך כדי העלילה איך להפוך לגיבורה. העובדה שהדמות היא נשית, לא נעלמת מעינינו וזה חלק חשוב מהדינמיקה של להיות שודדת קברים. אך הייחודית כאן, היא לא רק עצם העובדה שהיא אישה ואנו יוצאים מנקודת הנחה שהיא גם בת אנוש ודמות שניתן להאמין בה".
מפיק המשחק רון רוזנברג, אמר בראיון אחר שהשחקנים ירגישו צורך להגן על לארה קרופט. לעומת זאת, בריאן אומר שתחושת ההגנה על לארה תהיה רק התחושה הראשונית במסע ארוך של רגשות אחרים כלפי הדמות.
"אני חושב שהשחקנים יפתחו עם הזמן את נקודת המבט שלהם על לארה. אולי בהתחלה הם יסתכלו על לארה ויגידו 'אני מגן עליה', אך ככל שהמשחק יתקדם והשחקנים יתקרבו יותר ויותר ללארה, הם יקבלו את תחושת הפנטזיה והסיפוק בלהיות לארה קרופט".
בריאן גם הוסיף ש"המשחק לא יהיה בוגר בגלל הדם והקללות, אלא בזכות הסיפור והעלילה שיהיו קרובים לחיים האמיתיים."
Tomb Raider יושק בתחילת השנה הבאה לפלייסטישין 3,XBOX 360 ולמחשב.