זה אולי מראה על הגיל, אבל המשחק "קראטקה" (Karateka) שיצא בשנת 1984, ברוב הקונסולות של התקופה, היה להיט ענק. משחק המכות פותח על ידי חברת Brodbund הידועה לטובה, והמפתח הראשי היה ג'ורדן מכנר שגם פיתח את משחק הנסיך הפרסי
המילה "קראטקה" (Karateka), משמעה "העוסק בקראטה". המשחק המקורי עסק בגיבור ללא שם, המנסה להציל את אהובתו, הנסיכה מאריקו, מטירת המבצר של אקומה.
המשחק שילב בין משחק פלטפורמה, ואלמנטים של משחק לחימה, כאשר השחקן נלחם מול אקומה ושומריו תוך שימוש בבעיטות ומכות אגרוף במסעו לתוך המבצר. בהתאם לרבים מהמשחקים באותה תקופה, המשחק לא הכיל נקודות שמירה או כל אפשרות לשמר את ההתקדמות במשחק, והאתגר לסיים את המשחק בפעם אחת היה קשה במיוחד.
ועכשיו, כמעט שלושים שנה אחרי, יוצא החידוש למשחק בתלת מימד וגרפיקה בהבחנה גבוהה. במהותו, המשחק זהה, כאשר הפעם אתה נזיר הזונח את חובותיו ושבועותיו כדי להציל את הנערה שאתה אוהב, מאריקו. תיאלץ להלחם בגדודי שומרים ולחמוק מהתקפות ניצים, אך עם הבדל: הפעם תקבל שלוש הזדמנויות – כל פעם שנזיר נהרג, תקבל את תפקידו של מחזר חדש. וכל מחזר חדש יהיה מעט חזק יותר מהקודם, מה שייתן לך סיכוי טוב יותר לסיים את המשחק.
מה שמייחד את המשחק מול משחקי מכות אחרים, הוא סגנון הלחימה. במקום משחקי מכות רבים בהם העיקר הוא מעיכת הכפתורים או המקשים בכדי לחסל אויבים כמה שיותר מהר, כאן הלחימה יותר מעודנת ותוכל להשתמש בשילובי כפתורים התלויים בקצב הלחיצה בהתאם למוסיקה המתנגנת ברקע. החסימה,מכת האגרוף והבעיטה יניבו תוצאות טובות יותר אם תשמש במוסיקה כרמז לתזמון הנכון.
המשחק הוא עדיין משחק קצר, וניתן לסיימו בתוך כ-45 דקות (בדומה למשחק המקורי, ובפעם אחת), אך קיים ערך משחק חוזר הנעוץ בתזמון המכות עם המוסיקה היכול להביא לשילובי מכות שונים המתבטאים על המסך בהתאם.
אז מה היה לנו:
- מכניקת לחימה מבוססת קצב – כאשר העלילה הסינמטית מונעת קדימה על ידי סדרה של קרבות קראטה העולים ברמתם ברצף, בתוך סיפור עלילה עשיר.
- שלוש דמויות ושלושה סופים אפשריים – שלושה מחזרים למאריקו: ענק מפחיד, נזיר צנוע, ומושא האהבה האמיתי והאמיץ שלה. הצלת מאריקו בתור הענק מהווה את נתיב העלילה הקל ביותר עבור שחקנים מתחילים, אך הסוף הרומנטי והמהנה ביותר הוא בתור אהבת האמת שלה.
- ערך גבוה למשחקיות חוזרת – מערכת "שלושת המחזרים" מציעה משחק זורם לשחקן יחיד במהלך 40-45 דקות – אך מאתגרת את השחקנים להמשיך ולנסות שוב, כדי להשיג הישגים חדשים, וסופים שונים בהתאם לשיפור ביכולתם.
- קשר חזק בין המוסיקה למשחק עצמו – פס הקול של המשחק קשור בחוזקה למהלך המשחק, כאשר נעשה שימוש בכלי נגינה יפניים מקוריים ומנגינות ייחודיות לכל אחת מהדמויות במשחק, עם מקצבים שמשפיעים ישירות על כל מהלך לחימה שלך.
הגרסאות של המשחק המחודש ל-PC וקונסולות יוצאות ב-7 לנובמבר, וגרסה למכשירי iOS צפויה לצאת כשבועיים אחריהן.
מחירו צפוי להיות כעשרה דולרים דרך סטים, או ברשת PSN עבור הפלייסטיישן 3.
האם תרצו לשלם עשרה דולרים על חידוש אינדי ללהיט בן 30 שנה? ספרו לנו מה דעתכם בתגובות!
עדכון: פורסם סרטון פרסומת טרי למשחק. מה דעתכם?