תמונות שהתחבאו בתוך האתר הרשמי של סדרת משחקי הפעולה מאשרות את מה שחשבנו: Crysis Remastered עומד להיחשף בקרוב מאוד עבור המחשבים האישיים ושלושת הקונסולות המודרניות המרכזיות, עם טכנולוגיית עקיבת קרניים שתוכל לפעול על כל סוג חומרה
בהתחשב בכך שכיום משחקים רבים שטרם חגגו יום הולדת חמישי נוטים לזכות לגרסאות מחודשות ומעודכנות במחיר מוגדל, היה זה די טבעי להניח כי משחק בעל משמעות היסטורית מובהקת כדוגמת Crysis יקבל גם הוא הזדמנות לפופולריות ורלוונטיות מחודשת במקודם או במאוחר – ועתה נראה שהאפשרות הראשונה היא הנכונה, עם הדלפה שמגיעה מתוך האתר הרשמי crysis.com ומאשרת את כל ההערכות אשר מסתובבות להן במרשתת.
משתמש טוויטר בשם lashman פרסם צמד תמונות שנמצאו מוחבאות בתוך המטא-דאטה באתר – ומאשרות את קיומו של Crysis Remastered עוד לפני ההכרזה הפומבית הרשמית, עם תכנון להשקה גם ב-PC וגם בקונסולות ה-Xbox One, ה-PlayStation 4 ואפילו ה-Nintendo Switch. אי פעם חלמתם לחסל חיילים צפון-קוריאנים בתור חייל-על עתידני בזמן שאתם בדרכים? בקרוב זו תוכל להיות מציאות.
הטקסט המופיע בתמונות מבטיח לנו יכולות גראפיות חדשות, תמיכה בטקסטורות באיכות משודרגת וחשוב ומעניין הרבה יותר – יכולות עקיבת קרניים (Ray-Tracing) שיתאימו לפעולה על כל סוג חומרה וכל סוג פלטפורמת פיתוח יישומים (API) בשוק. כן, כולל ב-Switch הצנועה שמבוססת על חומרת ARM מבית NVIDIA – זה משהו שזוכה לציון ספציפי אשר הופך את כל העניין למסקרן עוד יותר.
עד היום ראינו תמיכה בעקיבת קרניים, טכניקת עיבוד שמסוגלת לספק השתקפויות והארה אולטרה-ריאליסטיות על ידי חישוב כמות גדולה מאוד של מסלולי שבירת קרניים ממקור אור בזמן אמת, בעיקר במסגרת חומרת Turing מודרנית של NVIDIA (עם יחידות עיבוד ייעודיות לנושא) ובמסגרת טכנולוגיית ה-DX12 של מיקרוסופט, אך לפי מילות התיאור הבודדות שקיבלנו עבור Crysis Remastered נראה כי במפתחת Crytek הצליחו לשלב תמיכה תוכנתית בעקיבת קרניים בתוך הגרסה המודרנית של מנוע ה-CryEngine (גרסה 5.6, נכון להיום), כך שתהיה אפשרות לבצע חישובים אלו בכל פלטפורמה חומרתית אליה יותאם המשחק והמנוע בהתבסס על המאמצים של היוצרים עצמם, ללא צורך בסיוע משוק מסגרת תוכנתית או חומרתית אחרת.
עד כמה מתקדם יהיה הפתרון הזה ביחס ל-DXR של מיקרוסופט וכמה שונה הוא יראה בחומרה צנועה וחסכונית כמו ב-Switch בהשוואה לחומרה מהקצה העליון של עולם המחשבים האישיים? בינתיים אין לנו תשובות, אך יש לנו סיבה טובה להאמין שגם הגרסה החדשה הזו עוד תהפוך לאימתם של כל כרטיסי המסך בסביבה. נמשיך לעקוב ולעדכן אתם בימים הקרובים!
עדכון: עכשיו זה כבר רשמי לגמרי – Crysis Remastered בדרכו להשקה בחודשי הקיץ במחשבים אישיים ובקונסולות, עם מגוון טכנולוגיות וטכניקות עיבוד תמונה מודרניות ועם עקיבת קרניים מבוססת תוכנה, כפי ששיערנו, אשר תנסה להוכיח לעולם כי אין חובה לעשות שימוש בחומרת עיבוד ייעודית על מנת ליהנות מהיכולות הגראפיות המשוכללות מכולן.
כל התיאור הזה נשמע מבטיח מאוד, אך משום מה ב-Crysis בחרו ללוות אותו עם קדימון הכרזה קצר ותמוה משהו, אשר נראה כמעט כמו עבודה של חובבים ולא יצירה מטעם המפתחת הרשמית עצמה – הנה הוא כן לשיפוטכם.