בבלוג של מיקרוסופט נחשף כי השקת DirectX 12 תתבצע במקביל להשקת ווינדוס 10
עולם הגרפיקה לא עוצר וממשיך להתקדם ואיתו גם התוכנות איתן מעבדים גרפיים עובדים. DirectX 12, הגרסה החדשה ביותר של ה-API של מיקרוסופט, תושק במקביל להשקה הרשמית של ווינדוס 10.
DirectX 12 צפוי לשרת את מרבית הגיימרים, כשהוא יגיע עם תמיכה לכל החומרה שכיום תומכת ב-DirectX 11. בין יתרונותיו של DirectX 12 נמצאים יכולת עיבוד יעילה יותר שתאפשר איכות תמונה טובה יותר עם קצב תמונות לשניה דומה ל-DirectX 11, וגם ביצועים גבוהים יותר עם צריכת חשמל מופחתת, דבר המהווה בשורה חשובה גם בשוק הנייד.
מיקרוסופט ציינה שבין שותפותיה נמצאות גם Epic ואנוידיה. Epic היא החברה האחראית על המנוע הגרפי הפופולרי ביותר בשוק, Unreal Engine, והיא בין הראשונות שמטמיעה תמיכה ב-DirectX 12 במנוע שלה.
בנוסף אליה, אינטל היא גם שחקנית מרכזית כבעלת השליטה בנתח השוק הגבוה ביותר של ליבות גרפיות כיום, והיא הציגה את יתרונותיו של DirectX 12 בהדגמת האסטרודיאים, שם שימוש ב-DirectX 12 באותה הסצנה הראה שיפור ביצועים משמעותי על פני DirectX 11.
השאלה הגדולה שנשאלת כיום היא האם DirectX 12 תהיה בלעדית לווינדוס 10, או שגם משתמשי ווינדוס 8.1 יזכו לראות אותה? אין להתפלא אם תחליט מיקרוסופט להשאיר את התכונה הזאת בלעדית ל-10 כדי למשוך יותר משתמשים אל מערכת ההפעלה החדשה. כך עשתה עם DirectX 10 ווינדוס ויסטה, ואולי כך תעשה בשנית.
waw…..
ראיתם את האור וצל בסירטון וידאו…. מ ה מ ם !