מיקרוסופט: עם ווינדוס 10 תקבלו גם DirectX 12

בבלוג של מיקרוסופט נחשף כי השקת 12 תתבצע במקביל להשקת 10

עולם הגרפיקה לא עוצר וממשיך להתקדם ואיתו גם התוכנות איתן מעבדים גרפיים עובדים. DirectX 12, הגרסה החדשה ביותר של ה-API של מיקרוסופט, תושק במקביל להשקה הרשמית של ווינדוס 10.

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


DirectX 12 צפוי לשרת את מרבית הגיימרים, כשהוא יגיע עם תמיכה לכל החומרה שכיום תומכת ב- 11. בין יתרונותיו של 12 נמצאים יכולת עיבוד יעילה יותר שתאפשר איכות תמונה טובה יותר עם קצב תמונות לשניה דומה ל- 11, וגם גבוהים יותר עם צריכת חשמל מופחתת, דבר המהווה בשורה חשובה גם בשוק הנייד.

מיקרוסופט ציינה שבין שותפותיה נמצאות גם Epic ואנוידיה. Epic היא החברה האחראית על המנוע הגרפי הפופולרי ביותר בשוק, Unreal Engine, והיא בין הראשונות שמטמיעה תמיכה ב- 12 במנוע שלה.

בנוסף אליה, אינטל היא גם שחקנית מרכזית כבעלת השליטה בנתח השוק הגבוה ביותר של ליבות גרפיות כיום, והיא הציגה את יתרונותיו של DirectX 12 בהדגמת האסטרודיאים, שם שימוש ב- 12 באותה הסצנה הראה שיפור ביצועים משמעותי על פני 11.


השאלה הגדולה שנשאלת כיום היא האם 12 תהיה בלעדית לווינדוס 10, או שגם משתמשי ווינדוס 8.1 יזכו לראות אותה? אין להתפלא אם תחליט מיקרוסופט להשאיר את התכונה הזאת בלעדית ל-10 כדי למשוך יותר משתמשים אל מערכת ההפעלה החדשה. כך עשתה עם 10 ווינדוס , ואולי כך תעשה בשנית.