כנס Blizzcon 2019 – ההדלפות מתבררות כנכונות. בליזארד מכריזה על משחק דיאבלו חדש לחלוטין שמבטיח לחזור למקורות האפלים של המותג הקלאסי והממכר
לאחר כנס Blizzcon חלש שלא ענה על הציפיות שנה שעברה, פותחת בליזארד את שערי הגהינום השנה ומציגה כותר דיאבלו חדש לחלוטין מאז שהושק דיאבלו 3 בשנת 2012. המשחק החדש מהווה המשך לקו העלילה שיצר דיאבלו 3.
לאחר מעל לשנתיים של פיתוח, אנחנו זוכים לראות את הפרויקט הסודי שהופך לדיאבלו 4. אפל, אפרורי ועטוף במוות, העולם של דיאבלו מקבל צבעים חדשים-ישנים שיחזירו שחקנים שבילו זמן רב בשני משחקי הדיאבלו הראשונים. אזהרת צפיה: מכיל תוכן שאינו מיועד לילדים
במרכז העלילה עומדת לילית', בתו של מפיסטו, אחייניתו של דיאבלו. בליזארד פותחת בסרטון סינמטי שכולו דם ופולחן ומצליחה לתפוס את תשומת לב המפקפקים.
נכון לעכשיו הוכרזו שלוש מתוך חמש דמויות שיהיו זמינות למשחק כשיושק המשחק – הברברי, המכשפת (Sorceress) והדרויד. כל דמות תגיע עם הכישופים וההתקפות הקלאסיים שאנחנו מצפים מהם. הברברי עם עוצמתו הפיזית החזקה, המכשפת עם אלמנטים של אש, חשמל וקרח והדרויד עם חיות המחמד אלמנטים מהטבע עצמו והיכולת לשנות צורה לחיות טרף שונות בזמן קרב.
העולם של דיאבלו יהיה פתוח עבור שחקנים והם יוכלו בכל עת לבחור לאיזה איזור ללכת על מנת להרוג מפלצות ושדים. לכל איזור יש רמת קושי שונה ולאחר עליה לרמה המירבית, שחקנים יוכלו להשתתף בפעילויות נוספות רבות. כל איזור במפת העולם יוכל להכיל כמות מסויימת של שחקנים בזמן אמת. שחקנים אלו יוכלו לחבור על מנת לחסל מפלצת חזקה במיוחד באיזור, להצטרף אחד לשני בשלבי צינוק רבים, להחליף חפצים וגם לעיתים להרוג אחד את השני בשביל תהילה וכסף.
כרגע המשחק עדיין נמצא בשלבי פיתוח מוקדמים, כאשר מעצב המשחק הראשי לואיס בריגה אמר שהמשחק עדיין לא קרוב ליציאה, אפילו לא במונחים של בליזארד. דבר זה אומר שאם להיות אופטימי, סוף שנת 2021 תהיה השקה קרובה. עד אז אנחנו צפויים לראות את השוק מוצף במשחקי ARPG איזומטריים כמו דיאבלו. חלק נמצאים בפיתוח, חלק כבר מקבלים עדכונים גדולים בזה אחר זה.
במהלך בליזקון מספר אנשים הזרימו משחקיות של דמו מאוד מצומצם שבליזארד בנתה. אתם מוזמנים לבדוק את סרטוני המשחקיות השונים ברשת.
בליזארד הבטיחה שתעדכן את השחקנים בכל רבעון על התקדמות בפיתוח של דיאבלו 4. לנו נשאר לקוות שהיא לא תחרות על הטעויות שעשתה לפני השקת דיאבלו 3 עם אינספור דחיות והחלפות של צוותי פיתוח.
וואו תודה, נחכה וניתן בראש
Its about time…
.this time Blizzard nailed it – best Blizzcon ever
בתור מישהו ששיחק בדיאבלו 3 לא מעטֿ, חייב לציין ש-4 נראה דומה עד זהה ל-3.
ללא ספק אין פה את קפיצת המדרגה שהיתה בין 1 ל-2 או בין 2 ל-3.
נראה יותר כמו חבילת הרחבה…
הם… לא נראים אפילו דומים במעט, וזה בא מאדם שלצערו עדיין משחק D3 המון, כמות 5-ספרתית של שעות מאז שהושק ב-2012.
D3 מגיע מאותם קווי עיצוב שבליזארד השתמשה בהם בWOW. מאוד ציורי, דל פוליגונים, יחסית בהיר.
D4 אפל, יותר טקסטורות ספציפיות, פלאטת צבעים אפרורית וכהה.
כשהושק דיאבלו 3 הוא היה חשוך יותר ממה שהוא היום. בטלאי 1.0.4 של אותו הקיץ הפך המשחק לבהיר עוד יותר. סגנון העיצוב עדיין נשאר יחסית צבעוני, והדם עדיין נראה קצת… קטשופי.
אישית, אחרי צפיה בהמון תוכן מבליזקון על דיאבלו 4, אני מודאג בעיקר בנושא החפצים והנתונים שנותנים להם. נראה מאוד מאוד רדוד, ולא קרוב לרמת הפרטים של חפצים בדיאבלו 2, שיכלו להכיל כמות אדירה של נתונים:
כמו ש
0 0
נכון מאוד. יש עוד המון פיתוח על המשחקים האלה. עוד לא סיימו עם ה-2 קלאסים הנותרים להשקה אפילו. מקווה שלפחות נזכה לאחד מאלה:
Necromancer
Monk – סבירות נמוכה אולי, אנחנו משחקים על חלק במפה שקצת רחוק מהמנזר ב-Ivgorod
Rouge \ Assasin \ Demon Hunter
Amazon – כמו Monk, יחסית רחוק מהאיים שמהם האמזון מגיעות, אבל תמיד יש תקווה
Paladin \ Crusader – איך אפשר בלי
אני מקווה שבאיזשהו שלב בשנתיים הקרובות גם יגשו לאנימציה. חלקות וזרימה של אנימציה היא דבר מאוד חשוב שהרבה מפתחי ARPG מפספסים. דוגמה היא אם דמות מבצעת פעולה שדורשת רק פלג גוף עליון בעוד שהתחתון עושה פעולה מסויימת, שיראה טבעי. הרבה משחקים מפספסים את זה וכל הדמות נכנסת למצבים שונים כשהיא מבצעת פעולות שדורשות רק חלק מהגוף לזוז. נראה מאוד לא טבעי ומטוסרט.
גם האנימציה עצמה צריכה לכלול הרבה שלבים ולהיות חלקה ואמינה. דברים צריכים להרגיש בעלי משקל והשפעה, בעלי מומנטום ותנועה משתנה. זה משהו שדווקא דיאבלו 3 קלע אליו בצורה מדהימה.
אמנם לא שיחקתי בדיאבלו 2 המון (הייתי יותר חסיד דיאבלו 1 בזמנו), אבל