היצרנית הסינית הבכירה חוטפת את המקום השני בשוק הסמארטפונים מידיה של אפל בפעם הראשונה, והתוכניות להמשך כוללות גם חלום של נצחון על סמסונג
Huawei מצהירה בפומבי כבר מספר שנים על מטרתה לתפוס את המקום השני בעולם המכשירים החכמים, ולמרות שבמשך לא מעט רבעונים זה בעבר זה נשמע כמו חלום בהקיץ, ההתמדה מוכיחה עצמה כמשתלמת – וכעת ברבעון השני של 2018 החזון מגשים את עצמו וכל המקורות הסטטיסטיים הבכירים בשוק מאשרים כי היא נמצאת במקום השני בכל רחבי הגלובוס, עם מכירות של כמעט 55 מיליון סמארטפונים לעומת כ-41 מיליון מכשירים בלבד אצל אפל, אשר נפרשת מהמקום שלה קרוב לטופ בפעם הראשונה בשש השנים האחרונות.
צמיחה חזקה מאוד של דגמי הדגל P20 ו-P20 Pro, צמיחה של מותג ה-Honor הצעיר וגם נסיקה של סדרת Nova הטרייה, הן בסין והן ברחבי אירופה והמזרח התיכון הביאו את החברה לרשום זינוק של יותר מ-40 אחוז במכירות ביחס לאותה התקופה בשנת 2017 – ועכשיו נראה שהסיכויים שלה להגיע לרף מכירות של 200 מיליון יחידות בשנת 2018 הם גדולים למדי, בהתחשב בכך שהיא כבר הגיעה למכירות של כ-95 מיליון מכשירים עד נקודת אמצע השנה.
אפל צפויה לבצע קאמבק משמעותי עם השקתם המיוחלת של דגמי האייפון החדשים, שכנראה יחזיר לה את המקום השני ואולי אפילו יאפשר לה לתפוס את הבכורה מסמסונג לזמן קצר (זה כבר קרה בעבר), אך אם לא יהיו הפתעות גדולות נראה כי Huawei תבסס בסופו של דבר את שליטתה במקום השני עם היקפי מכירות יציבים יותר לאורך זמן, כאשר ראוי לזכור שכל זה קורה לצד נציגות כמעט בלתי קיימת שלה בשוק האמריקאי הגדול, בו המפעילות נמנעות מלהציע את מוצרי החברה בשל שורשיהם הנטועים במדינה הקומוניסטית.
עם האוכל בא התיאבון, כמובן, וכעת מנכ"ל החברה כבר מסמן את המטרה הבאה ומצהיר כי הוא מקווה שחברתו תוכל להשתלט על המקום הראשון בשוק הסמארטפונים העולמי מידיה של סמסונג, אחרי שנים רבות של שליטה כמעט ללא עוררין, עד לסוף השנה הבאה. גם זה אולי נשמע בינתיים כמו פנטזיה, אך הפעם אנחנו כבר לא נמהר לזלזל ברעיונות ושאיפות היצרנית אשר לא מפסיקה להפתיע. מה דעתכם? בואו לדבר על זה בתגובות.