הנציגה המקומית של המותג הקוריאני הוותיק מוצאת לעצמה פייבוריט חדש במלחמה על שוק הביניים המקומי?
היצע מכשירי האנדרואיד החכמים הנפוצים בשוק הישראלי הצטמצם באופן בלתי מבוטל בשנים האחרונות, כשחברות כמו סוני, HTC ו-Huawei נקלעו לצרות ואתגרים שונים ונעלמו מהנוף המקומי בהדרגה – והיום נראה כי אלו הן בעיקר סמסונג, Xiaomi ו-OnePlus שנאבקות ביניהן על שליטה ברמות המחירים השונות. לשמחתנו, בסין יש עוד כמה מותגים מתפתחים משמעותיים ורלוונטיים – שעשויים לסייע בהעשרה הדרגתית של המגוון הזמין לנו ולהבטיח את התחרותיות של המועמדות הוותיקות.
בשנה שעברה הייתה זו היצרנית Realme שנכנסה לישראל ביוזמתה של רשת Bug עם דגמי ביניים בעלי דגש על טעינה מהירה ומסכים עם קצב רענון מהיר במחירים מפתיעים – וכעת חברת רונלייט, המוכרת (בין היתר) בתור הנציגה הישראלית הרשמית עבור המכשירים של חברת LG, בוחרת ביצרנית Oppo בתור השותפה החדשה שלה ומנחיתה בישראל את דגם ה-A93 4G כסיפתח.
ה-Oppo A93 מוצע ביותר מעשר חנויות ורשתות בארץ, עם תג מחיר מומלץ של 1,200 שקלים תמורתו מקבלים מסך Super AMOLED של 6.43 אינץ' עם רזולוציית 2,400×1,080 פיקסלים וקצב רענון של 60 הרץ, שבב Helio P95 מתומן של Mediatek (ללא תמיכה ב-5G), מערכת אנדרואיד 10 עם עדכון מובטח לאנדרואיד 11 בתקופה הקרובה, אחסון UFS 2.1 של 128GB עם אפשרות להרחבה, זכרון דינאמי של 8GB, סוללת 4,000mAh עם טעינת 18 וואט ומערך צילום שכולל 4 חיישנים אחוריים וצמיד חיישנים קדמיים – בתוך מעטפת קומפקטית יחסית של זכוכית ופלסטיק בגווני לבן, שחור או כחול.
קשה לכנות את המכשיר הזה בתור המתקדם או החדיש ביותר שמוצע בתג מחיר של 1,200 שקלים בישראל, וזה גם רחוק מלהיות הדגם הכי מתקדם בארסנל של Oppo – אבל ניתן לקוות כי נחיתתו של ה-A93 בארץ תדרבן את הגעתם של דגמי סדרת ה-Oppo Reno, שכוללת דגמים עוצמתיים יותר עם שבבים מודרניים הן מבית קוואלקום והן מבית Mediatek.
Oppo ו-Realme מהוות שתיהן, יחד עם OnePlus, חברות בבעלות מלאה של חברת אם אחת בשם BBK Electronics שמתחרה מאחורי הקלעים עם סמסונג על תואר יצרנית הסמארטפונים הגדולה ביותר בעולם – אך העצמאות של כל חטיבה באה לידי ביטוי בשיתופי הפעולה הנפרדים של המותגים עם יבואניות בארץ שמייצרים תחרות ישירה ביניהם, ומביאה אותנו לתהות האם בקרוב נוכל לראות בארץ גם את השמות Vivo, iQOO ו-Narzo שמהווים גם הם מותגים מבית BBK עם צירי פעילות והתפתחות נפרדים.
האם המהלכים החדשים האלו יעשו חסד עם הצרכנים בישראל, או שלא ממש? מוזמנים לדבר על זה בתגובות.