מתחילים בבדיקות
לאחר שלמדנו להכיר את הדגם מבחוץ ומעט מבפנים, הגיע הזמן להכיר את הסאונד האמיתי אשר מתחבא מאחורי אוזניות אלו. לצורך הבדיקות עברו האוזניות הרצה למשך מספר שעות על מנת לתת לסאונד להפתח ולהשמע בצורה הטבעית ביותר שלו.
בכדי להשיג את התוצאה האמינה והברורה ביותר, בשירים נעזרנו בהקלטות בפורמט Lossless כגון FLAC ו-WAV לכל היותר, ובפורמט MP3 בקצב סיביות שלא יורד מ-320. הסרטים אשר נצפו הכילו רצועת שמע המקודדת באופן איכותי והמשחקים נקבעו על הגדרות השמע האופטימליות.
לצורך הבדיקה חוברו האוזניות דרך כרטיס הקול ASUS Xonar Essence STX. בשל העובדה שאוזניות אלו הן אוזניות סטריאו לכל דבר, לא נעשה כל שימוש בסראונד מדומה המופק מכרטיס הקול.
כשהסאונד נפתח
לאחר ההרצה התחולל שינוי משמעותי בסאונד של אוזניות ה-Siberia V2: הבולט מבין השינויים הינו איזון מלא בין שלושת האלמנטים, וכעת הבאס שנשמע קודם לכן כמשתלט על תדר הביניים נשמע הדוק, מאופק ומפורט, ויודע לתת מכה נכונה ולהשמע בשרני בהקלטות בהן הוא מופיע, עד כדי רעידה פיזית של הדרייברים כאילו הכילו יחידת סאב. התדרים הגבוהים נפתחו מעט והפכו את הצליל לפחות עמום, מה שיוצר חתימת סאונד טבעית למדי.
השינוי הבולט ביותר מתרחש דווקא בבמה. בעוד גודל ועומק הבמה נשארו זהים כפי שהיו, כמות הפרטים אשר מציפה את הצליל רק הלכה וגדלה, על אף שהייתה גדולה מספיק קודם לכן. התפלאנו לגלות עד כמה הצליל של אוזניות ה-Siberia V2 אנליטי וחושפני, משהו שלא שמענו בהרבה אוזניות, בטח שלא באוזניות בתג מחיר שכזה או בקטגוריה שכזו. הפרדת הצלילים מצויינת, ואפשר להבדיל ולקלוט צלילים ספציפיים מתוך התמונה הכוללת עד לנימים השקטים ביותר.
להשאב אל תוך המשחק
בחרנו להתחיל את המבחן במשחקים באמצעות כותר היריות Battlefield: Bad Company 2, אשר מעניק סאונד רחב היקף ועתור פריטים ויאפשר לנו לבחון את האוזניות בצורה הטובה ביותר. על אף שהייתה זו נסיעת מבחן, מתישהו באמצע שכחנו זאת לגמרי: חווית המשחק עם האוזניות הפכה לריאליסטית ביותר ששמענו עד כה ושאבה אותנו מחדש אל תוך המשחק.
חוויה זו התאפשרה לנו הודות לבמה רחבה, עמוקה ומלאת צלילים, יחד עם סאונד נאמן למקור. גם כאן ניכר שהבאס המשתלט אשר חווינו בהתחלה הפך מאופק יותר ואיזן את שאר התדרים, מה שמאפשר לכל הצלילים המוקלטים להשמע אמיתיים. הפירוט הנהדר, ממנו נהנינו בעיקר, אפשר לנו להאזין לכל רחשי המפה בצורה הטבעית ביותר, ולא פעם להוריד את האוזניות בכדי לוודא שהצליל אכן הגיע מהמשחק.
הודות לסאונד הלא צבוע, מקומו של הבאס כעת ממוקם היכן שצריך להיות, כגון בבפיצוצים ויריות, שנשמעים בשרניים מספיק בכדי להרגיש אמיתיים. בקטעים עמוסים, בהם ישנה שורה ארוכה של פיצוצים קולניים ואפקטים אחרים עדיין יכולנו לשמוע בבירור את הרחשים המרכזיים כגון השיחות בין הדמויות, מה שלא נחשפנו אליו בהרבה מהאוזניות. ניכר שהסאונד של אוזניות ה-Siberia V2 עושה חסד עם משחקים מסוג זה, וחווית המשחק משתדרגת והופכת לריאליסטית ביותר.
בכותרים מקטגוריות אחרות כגון פעולה ומירוצים התוצאות היו זהות. הבמה נפתחה מכל הכיוונים והכילה את כל האפקטים, גם את קולות הרקע של הדמויות וגם את הפסקול, כאשר כל אחד מהם נשמע מפורט, מופרד ולא דורס אחד את השני. במשחקי מירוצים קל היה לשמוע מספר כלי רכב מתקרבים מאחור ולזהות במדוייק את המיקום ממנו מגיעים, מה ששיפר את ביצועי המשחק שלנו. גם כאן כלל האפקטים נשמעו ריאליסטים למדי וגרמו לנו להרגיש יותר בתוך הסצנה ופחות מול מסך מחשב.
להיות בסצנה
נסיעת המבחן בסרטים נפתחה עם הסרט "פלישה עולמית: הקרב על לוס אנג'לס", סרט באורך מלא המכיל פיצוצים בלתי פוסקים, ומבחר עשיר של אפקטים יחד עם סצנות שקטות. כאן מגמת הבמה הריאליסטית והמפורטת רק הלכה והתרחבה: איבדנו לחלוטין את האפשרות להבדיל בין הסרט לבין המציאות. הכל נשמע כל כך טבעי והרגיש כל כך מוחשי, שהפיצוצים הבהילו אותנו בכל פעם מחדש, סביבות הקרב הקיפו אותנו ונדמה שהמונולוגים בין הדמויות נעשו לגמרי לידינו.
האוזניות תפקדו בצורה זהה אף בקטעים מסרטים נוספים. כמו שחווינו קודם לכן, הבאס יודע לתת מכה קשה היכן שצריך, לכן שלל סצנות הפיצוצים מלאות בבאס בשרני שיורד עמוק מאוד והדוק במיוחד, בדומה למה שניתן להשיג במערכי רמקולים לא זולים. נדמה שבסרטים הבמה הרחבה יכולה להציג את עצמה במלואה, וגרמה לנו להתפלא בכל פעם מחדש עד כמה היא באמת רחבה, הרבה יותר ממרחק האוזניים שלנו.