עם תחילת הפצתם של סדרת כרטיסי ה- GeforceFX 6800, היו לא מעט דיונים ופרסומים בנוגע לטכנולוגיית ה-Shader Models 3.0, אך אותם פרסומים לא גובו בנתונים ממשיים על שיפורי ביצועים ביחס לShader Models הישנים. סוקרי אתר החומרה nordicHardware לקחו את כרטיס ה GeForce 6800 Ultra בשילוב עם מערכת ה- DirectX 9.0c , הראשונה התומכת ב-Shader מגרסה 3.0, למספר מבחנים אשר אמורים לבדוק האם אכן טכנולוגיית ה- Shader Models 3.0 מספקת את המובטח.
במשחק המחשב FarCry שהפך לאחרונה אחד מהבאנצ'מרקים הבולטים לבדיקת יכולות DX9.0 , מציג הכרטיס של nVidia שיפור ממוצע של 4.6% בכל הבאנצ'מרקים, כאשר במפת ה- Research הוא מציג נתון שיא של כ- 12%!
לעומת זאת , תוצאות מבחני הביצועים תחת Shadermark 2.1 RC5 היו מבלבלות מעט יותר, ולמרות השיפור הכללי של כ 21% לטובת Shader Models 3.0, השיפור התבטא רק בחלק קטן מהמבחנים, ובעוד בשאר המבחנים לא היה שיפור כלל. במבחן השלישי תחת D3D Rightmark הציגה שוב טכנולוגיית ה Shader Models 3.0 תוספת ביצועים מרשימה של כ 20% (!).
בהתחשב בהבדלים המעטים ממילא בין מוצרי הדגל של nVidia ו ATI, התמיכה ב-Shader Models 3.0 נותנת ל nVidia בדיוק את הפרש הביצועים לו היא זקוקה. בעתיד אנו צפויים לראות יתרון לטובת ה-Shader Models 3.0 הן באיכות התמונה והן בביצועים, אך מיותר לציין כי לא צפוי כי יהיה מדובר בהבדלים של שמיים וארץ.