NVIDIA משחררת כלים לפיתוח משחקים תואמי DirectX 10 על מנת להקל את המעבר ל-API החדש.
כמו בכל השקה הקשורה לעולם החומרה, בין אם אלו מעבדים מרובי ליבות, מערכת הפעלה חדשה או פורמט אכסון חדש, לשוק לוקח זמן לעכל את השינוי ולהתאים עצמו לסטנדרטים החדשים. השקת ה-GeForce 8 על ידי NVIDIA בסוף השנה שעברה לא חרגה מכלל זה, והרעש התקשורתי שנוצר מהמעבר ל-DirectX 10 לא רק שאינו דועך, אלה מתודלק על ידי הכרזות ממפתחות המשחקים (שבדרך כלל מלוות בתמונות, ואף סרטונים) ומיצרניות כרטיסי המסך עצמן (שבב ה-R600 של AMD ודגמי המיינסטרים של NVIDIA).
לכן, כצעד נדרש לזירוז ספיגת השינויים החדשים בשוק, NVIDIA משחררת כלים, אשר מהווים לטענתה את פלטפורמת הפיתוח המקדמת ביותר בעולם. מטרת הפלטפורמה היא להקל, ואולי יותר חשוב, להוזיל את פיתוח המשחקים התואמים למערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט אשר מסתמנת כחלק בלתי נפרד מה-DirectX 10, עם התמקדות מפתחות המשחקים בה.
על פי NVIDIA, בסיס הפלטפורמה נשען על אוסף כלים אשר יאפשר למפתחים לייעל את המשחקים ל-DirectX 10, ומורכב מסדרת כרטיסי ה-GeForce 8 שלה ולוחות אם מסדרת ה-nForce 680 בהתאם (אם כי על רכיב זה אפשר יהיה ככל הנראה לוותר). כל זאת לטענת החברה, נועד להגדיר מחדש את ציפיות הצרכן לריאליסטיות במשחקי מחשב.
הפריט החשוב ביותר בהכרזה זו הם הכלים, אשר מוצעים להורדה בחינם מאתר החברה. היצע הכלים כולל:
• SDK 10: חלקי קוד של OpenGL ,DirectX 10 ו-CUDA המותאמים לכרטיסים החדשים.
• כלי טקסטורה: ספריות ותוספות לעבודה עם טקסטורות – אשר כעת מכילות תמיכה ב-DirectX 10 ומפיקות מהירות הגבוהה בעד 10 עקב האצת ה-GPU הנתמכת על ידי CUDA.
• PerfKit 5: אוסף כלים ל-Debuging ומיפוי יישומי GPU ל-Windows Vista ו-DirectX 10, אשר מאפשר כעת פונקצית 'ערוך והָמשך' להצללות (Shaders), שינויים במצב הרינדור, גרפים ומונים הניתנים להתאמה אישית ועוד.
• ShaderPerf 2: פירוט אודות ביצועי ההצללות עם תמיכה בדרייברים עתידיים.
• FX Composer 2: סביבת עבודה בין-מערכתית (מאפשרת עבודה במערכות שונות) להצללות; תמיכה ב-DirectX ו-OpenGL עם Cg ,HLSL ו-COLLADA FX.
• ספריית הצללות: אוסף המכיל יותר מ-100 אפקטים של הצללות ותמיכה בהוספת פריטים נוספים.
• כלי טקסטורה: ספריות ותוספות לעבודה עם טקסטורות – אשר כעת מכילות תמיכה ב-DirectX 10 ומפיקות מהירות הגבוהה בעד 10 עקב האצת ה-GPU הנתמכת על ידי CUDA.
• PerfKit 5: אוסף כלים ל-Debuging ומיפוי יישומי GPU ל-Windows Vista ו-DirectX 10, אשר מאפשר כעת פונקצית 'ערוך והָמשך' להצללות (Shaders), שינויים במצב הרינדור, גרפים ומונים הניתנים להתאמה אישית ועוד.
• ShaderPerf 2: פירוט אודות ביצועי ההצללות עם תמיכה בדרייברים עתידיים.
• FX Composer 2: סביבת עבודה בין-מערכתית (מאפשרת עבודה במערכות שונות) להצללות; תמיכה ב-DirectX ו-OpenGL עם Cg ,HLSL ו-COLLADA FX.
• ספריית הצללות: אוסף המכיל יותר מ-100 אפקטים של הצללות ותמיכה בהוספת פריטים נוספים.
יש לציין שחלק מהכלים המוצעים כבר נמצאים בשימוש על ידי מספר מפתחות משחקים, ביניהן ניתן למצוא את Crytek ו-Rockstar.
בהתבוננות בכלים אלו, קל להבחין שקודמו של ה-DirectX 10 לא מוזכר כלל, מה שמעלה את תאימות פרי הפיתוח של הפלטפורמה למערכות "ישנות" יותר בסימן שאלה.
בהתבוננות בכלים אלו, קל להבחין שקודמו של ה-DirectX 10 לא מוזכר כלל, מה שמעלה את תאימות פרי הפיתוח של הפלטפורמה למערכות "ישנות" יותר בסימן שאלה.
כלי המפתחים הוצגו בשבוע שעבר בתערוכת ה-GDC וכעת מוצגים באתר החברה.