3Dmark2003
3Dmark2003
תוכנה זו מהווה המשך ישיר לתוכנת הבדיקה הפופולארית של חברת FutureMark משנת 2001. כמו כל תוכנות 3Dmark גם תוכנה זו מודדת את ביצועי כרטיס המסך במגוון סצנות גראפיות שמטרתן לדמות משחק מחשב. תוכנות ה-3Dmark מופצות כל שנתיים ומנסות לעקוב אחר הפיתוחים האחרונים בסצנת המשחקים. לרוב הן מהוות היישום הראשון שתומך בתכונה חדשה כלשהי ומהוות הדגמה לטכנולוגיות חדישות. ראוי לציין בנקודה זו כי כל התוכנות של חברת FutureMark עובדות תחת ה-DirectX ולא תחת OpenGL כך שהן למעשה מודדות את כלל הכרטיסים אך ורק תוך שימוש בתקן יחיד זה.
כבר בביקורת שלנו על מערך ה-CrossFire של ATI שמנו לב לחשיבות מבחן זה לקביעת יעילות מערך כרטיסי מסך, ומתן ציון גבוה למערך שכזה. משום שה-GeForce 7950GX2 הוא למעשה מערך של שני כרטיסים ב-SLI בחרנו להמשיך ולבדוק בעזרת תוכנה זו על מנת לקבוע את יעילות המערך כאן.
המבחן הנ"ל רגיש במיוחד לתוספות ביצועים בשל השימוש במערכי כרטיסים, ואכן אנו רואים את הפער העצום שפותח ה-GeForce 7950GX2 מול הכרטיסים האחרים. מבחינת התוצאות נראה כי אין כרטיס יחיד המסוגל להתמודד עם כרטיס זה, כאשר תוצאות מסדר גודל זה ראינו אך ורק בביקורת ה-CrossFire שלנו וזה היה רק כאשר שילבנו שני כרטיסים מסדרת ה-X1900 של ATI.
3Dmark2005 ו-3Dmark2006
שתי תוכנות הבנצ\'מרק הללו הן התוכנות החדשות ביותר שהוציאה Futuremark ולמעשה מהוות את תוכנות הבדיקה הסטנדרטיות של כרטיסי מסך ומערכות מחשב עבור מגוון אתרים, משתמשים ויצרניות חומרה. שתי התוכנות דומות מאוד בכל הקשור לסצנות שהן מציגות ובאופן שהן מכמתות איתן את ביצועי כרטיסי המסך.
גרסת 2006 היא מעין עדכון לגרסת 2005, כאשר שלוש מארבע הסצנות המצויות בגרסת 2006 הועתקו מגרסת 2005 תוך שיפור בגרפיקה והעלאת העומס על המעבד הגראפי. העלאת העומס הגראפי ב-2006 הוא אינו העדכון היחיד שאנו מוצאים ב-3Dmark2006 שכן התוכנה תומכת באופן מלא ב-Pixel Shaders 3 וב-HDR (להם מיועדים שני מבחנים מתוך הארבעה). מלבד הגרפיקה בודקת 3Dmark2006 גם את ביצועי המעבד אך שלא כמו בגרסאות 2003 ו-2005 בהן ציון המעבד אינו נכלל בציון הסופי, הפעם מהווה ציון המעבד מרכיב חשוב בציון הסופי ולמעשה מקבל משקל גדול מאוד בו (בעיקר ניתן ציון גבוה למעבדים דו ליבתיים).
מבחנים אלו רגישים פחות למערכי כרטיסים והרווח בנקודות מהשימוש בהם אינו גדול כל-כך כמו למשל בגרסת 2003, אך יחד עם זאת השיפור בניקוד הוא משמעותי. ב-3Dmark2006 ניתן לראות כי תוספת הביצועים בסצנות השונות היא מאוד משמעותית, אך כשנפעיל את הפילטרים נראה כי הכרטיס "נתקע" במחסום הגדול ביותר של NVIDIA בשנה האחרונה והוא הפעלת ה-HDR (ר"ת High Dynamic Range) עם פילטר ה-AA. בעוד הכרטיס של ATI מסוגל לבצע מטלה זו, גם הכרטיס החזק ביותר של NVIDIA אינו מצליח לעבור את הבדיקה.