בעוד כרטיסים התומכים בחומרה ב directX 9.0 זמינים כבר מזה זמן רב (חלקי בפרהיליה הותיק ומלא ב 9700 שבא אלינו לטובה) דומה היה כי השקתו של האחרון עודנה מעבר לאופק, וללא סימני קירבה.
אך לא עוד, אמש (לפני מספר שעות) שוחרר DX 9.0 שבא אלינו לטובה.
לכל הנרדמים, היושנים או החולמים – היסטוריה המלאה של העולם (part one): ב 1995 מיקרוסופט שיחררה לאויר העולם את ה DirectX – חבילת APIים (Application Programming Interface) למולטימדיה ופיתוח תלת מימד. החבילה באה, כידוע, כמשקל נגדי ל glide של 3dfx ז"ל ו opengl שהיו עד אז. החבילה לא הייתה הטובה ביותר וסבלה ממחלות ילדות קשות, אך מיקרוסופט כמיקרוסופט המשיכה בשלה, כשלה ובשלה עד אשר הגענו עד הלום.
ולאלו שתוהים על מה המהומה אמליץ ראשית לקרא את המאמר הבא: DirectX 9 – העתיד כבר כאן…
ובקצרה: מדובר על הדור הבא בגרפיקת תלת המימד שלנו – אבולוציה ולא רבולוציה – כשמהמאפיינים הבולטים ניתן לציין את ה Vertex Shader 2.0, Pixel Shader 2.0, Adaptive Tesselation, DISPLACEMENT Mapping, 10Bit color (עוד עליהם ניתן לקרא במאמר המוזכר). כמעט ומיותר לציין, אך ניתן בכל זאת דגש גם על כך שללא כ.מסך התומך בכך, דרייברים שתומכים בכך ומעל הכל יישומים שמנצלים זאת לא נראה ולו דבר.
לדף ההורדה באתר של מיקרוסופט.
חשוב לציין: את DX 9.0 לא ניתן להסיר! HWzone אינו לוקח כל אחריות לכל התקנה, כמו כן ממומלץ לעשות restoration point (חלנות XP או ME) או גיבוי בכל דרך אחרת למקרה ודרושה הסרה).
מנושא לנושא ובאותו נושא – ATI שיחררו, כבר היום (עת ההכרזה הרישמית, הסופית, של DX 9.0) על דרייברים חדשים לכרטיסי הרדאון שלה – Catalyst 3.0, מה שהופך את ATI לראשונה שתומכת ב DX 9.0 – הן חומרתית והן תוכנתית.
ATI לא יכלה לחכות לחשיפת יכולות כרטיסיה המתקדמים יותר ע"י כותרים חדשים ובוא בעת שיחררה חמישה דמואים מדהימים המנצלים את יכולות DX 9.0 והכרטיס (סוף כל סוף):
מיותר לציין שהתמונות נראות מדהים – תמונה אחת שווה אלף מילים.
כמו כן שיחררה החברה שלושה שומרי מסך המנצלים יכולתיה ה"חדשות" בדמות הלוגו של 9700 (הכלבים), הופעתה של בקטריה חדשה והנמלים המטיילות המפורסמות: