חברת Dell פרסמה היום (ו') הודעה לפיה היא קוראת להחזרת כ-35,000 סוללות פגומות אשר משמשות בחלק מן המחשבים הניידים שלה, אשר נמכרו ברחבי העולם בין ה-5 באוקטובר 2004 ל-13 באוקטובר 2005. כ-13,000 מהסוללות המדוברות נמכרו מחוץ לארה"ב. ההודעה באה לאחר ש-Dell קיבלה דיווחים על 3 מקרים של התחממות של סוללות אשר בעקבותיהם נגרמו נזקים קלים למחשבים, לשולחנות העבודה ולסביבה הקרובה. לא נרשמו פציעות או כוויות כתוצאה ממגע עם הנייד החם.
זו אינה הפעם הראשונה בה חברת מחשבים ניידים שמחשביה משווקים ברחבי העולם, מדווחת על תקלה בסוללת הנייד ומודיעה על תוכנית להחלפת הסוללות הפגומות. רק לפני כחודשיים הודיעה HP על תקלה דומה וקראה לאיסוף והחלפה של כ-135,000 סוללות.
מ-Dell ישראל נמסר כי החברה "קיבלה מידע מ-Dell העולמית כי ב-23 מחשבים בישראל יש להחליף סוללה. החברה פעלה באופן יזום ויצרה קשר עם אותם הלקוחות על מנת לבצע את החלפת הסוללות, על אף העובדה שעד כה לא התקבלה אף תלונה בנושא. יצוין כי 23 מקרים אלה הינם היחידים בישראל".
ובכל זאת, אם אתם רוצים להיות בטוחים ולבדוק בעצמכם, הסוללות הפגומות מופיעות בכל ארבע סדרות הניידים המובילות של החברה. על מנת לבדוק האם ייתכן כי מחשבכם מושפע מהודעה זו, בדקו תחילה האם הדגם של הנייד שברשותכם מופיע בטבלה הבאה, אותה הפיצה Dell:
אם מצאתם כי הדגם שברשותכם מופיע בטבלה הנ"ל, בצעו כיבוי מסודר של הנייד, נתקו אותו ממקור חשמל חיצוני ונתקו את הסוללה בהתאם להוראות המפורטות במדריך למשתמש אשר סופק לכם עם הנייד. כעת, הכנסו לאתר האיסוף אותו הקימה Dell ומלאו אחר ההוראות. תוכלו גם לנסות ולזהות אם הסוללה באמצעות עמוד זה. כמו-כן, תוכלו ליצור קשר עם הסניף הישראלי של Dell לפרטים נוספים בנושא.