בדיקות
את הבדיקות ביצענו בעזרת כרטיס קול מדגם ASUS Xonar D2 במצב סטריאו. הבדיקות במוזיקה ובסרטים התבצעו כולן בעזרת תוכן מקורי בלבד בכדי לקבל איכות קול מקסימלית ולוודא שהבחינה תהיה אובייקטיבית עד כמה שניתן. מכיוון שמדובר על סט גיימינג, בחרנו להתמקד בעיקר בבדיקות במשחקים, ורק לאחר מכן לעבור לבדיקות בסרטים ובמוזיקה.
בדיקות במשחקים
המשחק איתו בחרנו לעשות את הסיפתח לבדיקות הינו GTA: San Andreas שהוא משחק יחסית לא כבד, אך סט אוזניות טוב יכול לעשות הבדל גדול מאוד ברמת החוויה מהמשחק. למרות שחשבנו תחילה כי היעדר הסראונד בסט ה-Audio FX יהווה חיסרון מורגש, אנו שמחים לומר כי זהו בהחלט לא המצב, שכן הצליל נשמע מאוד תלת-מימדי גם ללא אלמנטים נוספים לאפקטים של סראונד.
בכל הנוגע לאיכות הקול של הסט, היינו מרוצים; הצלילים לא נבלעו אחד לתוך השני, לא היה שום גוון של צליל שעיצבן והפריע ליהנות מהמשחק ופס הקול שלו והדיבורים היו ברורים ולא נעלמו או נמרחו בין כל הצלילים.
דבר נוסף שהפתיע אותנו לטובה הוא אפשרות ה-Vibration. מניסיון עבר שלנו עם אפשרות זו, לרוב היא פשוט מעצבנת ולא עושה דבר מלבד כאבי ראש. עם זאת, ב-Audio FX המצב בהחלט שונה – כאשר הפעלנו את האפשרות הזו וכיווננו אותה לעוצמה נמוכה כך שהיא מורגשת רק מעט, היא תרמה מאוד לחוויה. הרעידה הקלה יוצרת רושם של באס נמוך יותר ושל נפח נוסף לסאונד של המשחק. למעשה, אם נעשה אנלוגיה לעולם הרמקולים, הרי שאפשרות ה-Vibration של אוזניות ה-Audio FX הינה החלופה של סאב-וופר קטן הממוקם בתוך האוזניה.
המשחק הבא שבחרנו להשתמש בו בבדיקה שלנו הוא Need For Speed: Most Wanted, למרות שזהו לא סימולטור נהיגה מציאותי במיוחד, אלא משחק ארקייד קצבי ומהנה. האפקטים הקוליים של משחק זה הם מהטובים שקיימים וגם הפעם הפתיעה אותנו העובדה שהיעדר הסראונד לא גרע כמעט במאומה מעוצמת החוויה. ההפרדה בין הערוץ הימני לשמאלי הייתה מושלמת (כראוי לסט אוזניות מכובד) ואיכשהו לא הרגשנו את המחסור בהפרדה בין הערוצים הקדמיים לאחוריים (אפקט קשה להשגה באוזניות, אפילו בכאלו העושות שימוש באלמנטים מרובים) – ה-Audio FX הצליחו להשמע טוב אפילו בהעדרה. במשחק זה אפשרות ה-Vibration דרשה שנגביר אותה במעט – הזרקת ה-N2O למנוע, או סתם הרצה בסל"ד גבוה, זיכתה אותנו בהרעדה הגונה של הראש; למרות שלאחר זמן מה הרעידה הזו מפריעה ואולי אף מעט מעצבנת, כל עוד העוצמה לא מוגזמת היא דווקא מהנה מאוד.
עברנו למשחק הבא בשרשרת הבדיקות שלנו – Call Of Duty 2. הבחירה הטיבעית במשחק זה הינה בשלב הפלישה לחופים שבשליטת הצבא הגרמני.
במשחק הזה, בפעם הראשונה, הרגשנו במחסור כלשהו של אפקט הסראונד. למרות שהאלמנטים של ה-Audio FX הצליחו להסתדר עם העומס של המידע ולהפיק צליל מאוד "מלא" ומקיף, העובדה שהתקשנו לעיתים לשמוע מהיכן בדיוק מגיעות היריות/הפצצות הגבילה במעט את חווית המשחק. אפשרות ה-Vibration בעוצמה נמוכה הייתה נחמדה תחילה, אך עקב העומס של התוכן שמוגבר על ידי הרעידות, מצאנו את עצמנו מכבים אותה לאחר זמן קצר, בכדי לחסוך מעצמנו את כאב הראש.
המשחק האחרון שבחרנו להשתמש בו לצורך הבדיקה הוא משחק רשת – Battlefield 2. בחרנו להשתמש בו גם בכדי לבחון את האוזניות, וגם בכדי לבחון את המיקרופון ולוודא שהוא אינו מגביר רעשים או לא רגיש מספיק.
בסופו של דבר, חווית המשחק הזכירה מאוד את זו של Call Of Duty 2 – שני המשחקים מכילים אפקטים טובים וכמות גדולה של קולות במקביל אך גם כאן, חיסרון אפקט הסראונד היה מורגש.
נקודה שבכל זאת יש לציין לטובה היא המיקרופון של הסט – תחילה חששנו שייתכן כי הוא לא יהיה טוב מספיק שכן הוא אינו מגיע אל פתח הפה אלא נמצא מספר ס"מ ממנו, אך המיקרופון הוכיח את עצמו כרגיש בדיוק במידה הנכונה, ונקי מאוד מרעשים. למרות שבסופו של יום מדובר במיקרופון בסיסי למדי, הדיבור נשמע ברור בהרבה מאשר עם מיקרופונים של סטים אחרים שיצא לנו לבדוק בעבר; זהו בהחלט יתרון עבור גיימרים, ואף לאלו אשר נוהגים להשתמש בתוכנות VOIP שונות כדי לדבר עם חברים או בני משפחה.
בשורה התחתונה, מסקנותינו מבדיקות סט ה-Audio FX במשחקים הן חיוביות למדי. אמנם היעדר הסראונד מורגש במשחקים המנצלים בעיקר את הערוצים ההיקפיים (כדוגמת Call Of Duty 2 ו-Battlefield 2), אך בשאר המשחקים לא הרגשנו את חסרונו כלל. גם אפשרות ה-Vibration, אף שאיננה מושלמת, מוסיפה די הרבה לחוויה במשחקים מסוימים וכל עוד לא מגבירים את עוצמת הרעידות מעבר למידה הנכונה, ניתן להשתמש באפשרות זו במשך זמן רב ללא הפרעה.