GRAW
Ghost Recon: Advanced Warfighter
המשחק Ghost Recon Advanced Warfighter הוא האחרון מסדרת Ghost Recon של חברת Ubi-Soft, ולמעשה המשחק היחיד כיום בשוק התומך במעבד הפיזיקאלי של חברת AGEIA. המשחק הינו משחק Tactical FPS סטנדרטי כאשר השחקן מגלם דמות של לוחם המוצנח בלב אזור עוין, ועליו לבצע שורה של משימות שיביאו אותו אל נקודת סיום השלב.
המשחק מרהיב ביופיו ועושה שימוש בכמה מהטכנולוגיות המתקדמות ביותר שיצאו עד היום, כאשר בולט במיוחד השימוש ב-HDR לא רק להדגשת תנאי התאורה אלא גם כאלמנט אתגר נוסף במשחק – סנוור השמש יכול להפריע לדיוק הירי, לדוגמא. יתר על כן, נעשה שימוש באינטליגנציה מלאכותית מתקדמת במיוחד לאויבים במשחק, כדי שיתנהגו באופו ריאליסטי יותר.
התמיכה בכרטיס הפיזיקה במשחק זה מגיעה כתוספת ולא כתנאי להרצתו (בניגוד ל-CellFactor), כך שכל האפקטים של הכרטיס הינם אפקטים נוספים והוספת הכרטיס לא בהכרח משפרת או מאיצה את הפיזיקה הקיימת במשחק. עיקר ההבדל ניכר כאשר מתרחשים פיצוצים או פגיעות כדורים בסביבת המשחק, או אז ניתן לראות בבירור כי כאשר נעשה שימוש מעבד הפיזיקאלי כמות השברים והעשן מהפיצוצים עולה והם נראים ריאליסטיים פי כמה – לא רק הכמות של השברים גדלה, אלא גם תנועתם הופכת ריאליסטית הרבה יותר.
על אף כל החידושים הללו קשה היה שלא להרגיש כי ישנו משהו פגום במשחק או בתכנות שלו – למרות שעדכנו את המשחק לגרסא החדשה ביותר (v1.1 – בזמן כתיבת הביקורת) ואף הרצנו אותו על גבי אחת המערכות החזקות בשוק.
במהלך הבדיקות נתקלנו בבעיות שונות במשחק, בעיקר בביצועים לוקים בחסר וחוסר אחידות במהירות במשך המשחק, הן עם כרטיס ה-PhysX והן בלעדיו. הבעיה הניכרת ביותר (או שמא, הבאג) התרחשה לאחר ביצוע טעינה לנקודה קודמת במשחק – בשלב זה קצב ה-FPS הממוצע היה נופל בכ-10 פריימים לעומת קצב המשחק לפני ביצוע הטעינה.