השינויים ב-Dell, יצרנית המחשבים השנייה בגודלה בעולם, המורגשים מאז חזר מייסד החברה, מייקל דל, לכהן כמנכ"ל, מגיעים גם לשינוי שיטות המכירה. לפני כחודש הודלף לתקשורת תזכיר פנימי של דל לכלל עובדי החברה, בו הוא מדבר בין היתר על שיטת המכירה הישירה של החברה ומציין שלמרות שהיא נחשבת למהפכה בתחום אין להיצמד אליה באמונה עיוורת. לפני פחות משבוע, בשני ראיונות שונים, סיפק דל רמז עבה לכך שמוצרי החברה צפויים להגיע גם למדפי החנויות של רשתות הקמעונאות.
כעת מודיעה החברה על תחילתו של שינוי מהותי באופי פעילות המכירות והשיווק שלה כשתתחיל להיות נוכחת גם בתוך סניפיה של Wal-Mart (כולל אלו של חברת הבת שלה, Sam's Club), רשת הקמעונאות המובילה בצפון אמריקה, לה יש יותר מ-3,500 סניפים הפרוסים ברחבי ארה"ב, קנדה ופוארטו-ריקו. מ-Dell נמסר שהחברה תחל למכור ברשת שני דגמים של מחשב שולחני, החל מה-10 ביוני. בנוסף נמסר מהחברה כי הצעד הנוכחי הוא אינו פיילוט של החברה, כי אם הצעד ראשון לקראת כניסה לעולם הקמעונאות העולמי.
המחשב אותו תציע Dell למכירה בסניפיה השונים של Wal-Mart יהיה ה-Dimension E521. שני הדגמים המדוברים הם, אחד עם מסך 19 אינץ' של Dell והשני בלעדיו. המחשב, אגב, מתבסס על מעבדים של חברת AMD, במקום אלו של אינטל. שתי החברות סרבו למסור את המפרט של המחשב והמסך ופרטים נוספים כמו אפשרויות שדרוג, אך מ-Wal-Mart נמסר שמחיר המחשב לא יעלה על 700 דולרים.
עבור Wal-Mart צעד זה הינו חלק ממאמץ להרחיב את היצע המוצרים והסחורות הנמכרות בסניפים במטרה להגדיל עד כמה שניתן את הרווחים. בחודשים האחרונים השקיעה הרשת משאבים רבים לפיתוח אזורי המכירה של מוצרי אלקטרוניקה והחלה למכור מוצרים רבים בתחום כגון מסכי מחשב, טלביזיות ומחשבים של חברות נוספות, כגון HP ,Acer ,Gateway ו-Lenovo, בהם תאלץ Dell להתחרות גם שם.