מבחני DirectX 9
בניגוד לגרסת 2001 שכאמור הושפעה רבות על ידי המעבד והזכרון, גרסה 2003 של תוכנת 3DMark היא הרבה יותר ממוקדת והתוצאה הסופית מושפעת הרבה פחות מגורמים אלו ומתבססת בעיקר על כרטיס המסך והתוצאות שקיבלנו אכן משקפות זאת במידה רבה.
למרות שקיים פער בין המעבדים, הוא קטן וזניח למדי ומסתכם במאות נקודות בודדות בלבד. יתרה מזאת, השיפור המושג מהעלאת מהירות המעבד הוא זעום לעומת מבחנים אחרים.
יחד עם זאת, מלבד התוצאה הכללית, 3DMark03 מספקת גם תוצאות נפרדות לכרטיס המסך ולמעבד וזה מה שמעניין אותנו.
התוצאות שוב מדברות בעד עצמן – Athlon64 מציג שיפור של כ-50% בביצועים לעומת AthlonXP 2500 וכ-25% לעומת AthlonXP 3200, ומספרים אלו עולים עוד ועוד ככל שמהירות המעבד הולכת ועולה.
AquaMark 3 הוא בנצ\'מרק חדש יחסית העושה שימוש באפקטים המבוססים על DirectX 9 וככזה התוצאה הסופית שלו מושפעת בעיקר מכרטיס המסך ובכל הבדיקות תוצאה זו הייתה כמעט זהה. אך הציון שניתן למעבד, שהוא חלק מהשקלול הכולל של הציון, שב ומדגיש את הפער בין שני המעבדים ששוב עומד על כ-50% ואף מגיע ל-65% כאשר מהירות המעבד עולה ל-2.2GHz.
GunMetal 2 הוא משחק המבוסס בעיקר על DirectX 9 ומכיל מגוון אפקטים הגורמים לחזקים שבכרטיסי המסך לכרוע תחת העומס והבנצ\'מרקים המבוססים על מנוע המשחק אף עושים שימוש ב-AntiAliasing X4 מה שמעביר את כל העומס אל כרטיס המסך והמעבד משחק תפקיד משני, כפי שניתן לראות בשני הגרפים שלעיל. הפרשי הביצועים כמעט ולא קיימים ומסתכמים בעשיריות פריימים, כיוון שצוואר הבקבוק בבנצ\'מרק הספציפי הזה הוא כרטיס המסך ולא הזכרון או המעבד.