ScienceMark & SuperPi & Cinebench
ScienceMark 2.0
תוכנת בנצ\'מרק זו הינה סימולציה של פעולות הנעשות בעיקר במוסדות מחקר ומשמשות את הקהילה המדעית. תוכנה זו מבצעת סימולציה של קירובים מתמטיים שונים, סימולציה של מצבים פיזיקאליים וכן קידוד. הנתונים שהתוכנה מודדת הם בעיקר יכולות מתמטיות של המערכת, כאשר התוצאה מושפעת בעיקר מכוחו של המעבד.
ההבדל בתוצאות הסופיות של תוכנה זו הינו יחסית מינורי, עקב העובדה שתוכנה זו לא עושה שימוש רב בריבוי משימות אלא בהרצה רציפה של מספר הדגמות של חישובים, ועל כן אינה מנצלת את כל כוחו של המעבד. כמו כן אף חלק בתוכנה לא עשה שימוש במעבד ב-100%.
SuperPi 1M
מבחן זה הפך להיות הבנצ\'מרק הסטנדרטי למדידה של מהירות המעבד והזיכרונות. בבדיקה מהירה זו (המחשבת את המספר Pi עד למיליון ספרות אחרי הנקודה) נעשה שימוש ביחידת העיבוד במעבד האחראית למספרים לא שלמים, והתוצאה של הבנצ\'מרק היא הזמן בו נדרש למעבד לבצע את החישוב עד לדיוק שהוגדר קודם לכן (במקרה שלנו – מיליון ספרות אחרי הנקודה), כמובן שזמן קצר יותר טוב יותר.
כאן אנו רואים מגמה הפוכה, כאשר המעבד הדו ליבתי מפסיד בהפרש של כמעט שניה למעבד החד ליבתי. הדבר נובע מהעובדה שהתוכנה SuperPi היא תוכנה ישנה יחסית ולא מזהה את המעבד "הנוסף" שעומד לרשותה. יתרון נוסף שיש למעבד ה-640 בתוכנה זו זכרון המטמון הגדול יותר שלו (2MB עבור ליבה אחת), שבוודאי לא מזיק לביצועי המעבד.
Cinebench
תוכנת ה-Cinebench היא תוכנה המבצעת הדמיה של עיבוד תמונה תלת מימדי, בדומה למה שנעשה בתוכנות מקצועיות כמו 3Dmax ו-Maya. לאחר שנבנה "שלד" לאובייקט מסוים בתוכנת התלת מימד, מתבצע תהליך של עיבוד גרפי (Rendering) שמרכיב את הטקסטורות והתאורה על השלד. מימד חשוב שקיים בתוכנה זו הוא האפשרות לנצל לשם העיבוד כמה מעבדים ולמדוד את ההבדל בשימוש במעבד אחד לעומת מספר מעבדים.
כאן ניתן לראות את ההבדל המשמעותי הראשון בתוכנה מעשית שניתן להשתמש בה ביום יום – אלו מביניכם המבצעים עיבוד תלת מימדי, ודאי ירוויחו ממעבד דו ליבתי וזמן העיבוד שלהם יתקצר פלאים. אנו רואים שהמעבד הדו ליבתי הצליח לרנדר את אותה תמונה פי 1.87 יותר מהר ממעבד בעל ליבה אחת, כאשר התוכנה מוגדרת לעבוד עם שתי הליבות. דבר נוסף ומעניין שאנו רואים כאן הוא היתרון הקטן שנותנת טכנולוגיית ה-HT למעבד החד ליבתי בעת ביצוע משימה זו, שכן כאשר התוכנה מוגדרת לעבוד עם שני המעבדים הוירטואליים, התמונה מעובדת במהירות גדולה פי 1.2.