UT 2004 & Doom 3
Unreal Tournament 2004
מאז גרסתו הראשונה, הפך המשחק להצלחה מסחררת. בגרסתו החדשה הוא משתמש ב-Unreal Engine 2.5 המספק ביצועים טובים אף יותר מקודמו ומוסיף אפשרויות ואפקטים שלא נראו מעולם.
המנוע מנצל זיכרון בצורה יוצאת דופן שכן עליו לרוץ גם על קונסולת ה-XBOX בה זיכרון הוא מצרך יקר. בשל העובדה שהוא צריך לרוץ גם על ה-XBOX, מנצל המנוע הייחודי את כוח המעבד במידה גדולה מאוד וכמעט שאינו מנצל את כרטיס המסך, לכן מהווה משחק זה מדד מצוין לביצועי מעבד וזיכרון.
משחק זה כאמור שם דגש מיוחד על כוח המעבד, ולכן עלה בדעתנו למדוד את יכולות המעבד הדו ליבתי במשחק זה. למרות שמשחק זה הוא מעט ישן ולא תוכנן לעבוד עם ריבוי יחידות עיבוד, המשחק נהנה מתוספת הביצועים שמעניקה הליבה הנוספת, ואנו רואים הבדל של 2-1 FPS לטובת המעבד הדו ליבתי באופן קבוע.
Doom 3
משחק זה, שיצא לפני יותר משנה, מהווה את אחד משני המשחקים החשובים ביותר שיצאו בשנים האחרונות. משחק זה עושה שימוש באפקטי הצללה מתקדמים ומהווה מדד מצוין לא רק לכרטיסי מסך אלא גם למערכות מחשב כוללות, כאשר הוא רגיש כמעט לכל שינוי שנעשה במערכת, החל מכרטיס מסך ועד לתזמוני הזיכרון.
כאמור, משחק זה רגיש מאוד לכל שינוי במערכת ואחד מהם הוא גם יכולת ניצול של המעבד הדו ליבתי. למעשה המשחק רץ במקביל בכמה תהליכים, ולכן מערכת ההפעלה יכולה לפלג את התהליכים השונים ליחידות העיבוד השונות. בבדיקה זו אנו רואים יתרון משמעותי בקצב ה-FPS לטובת המעבד הדו ליבתי, שכן משחק חדשני זה מנצל את כוחה של הליבה הנוספת העומדת לרשותו.