כפי שכבר נאמר פעמים רבות הכרטיס החדש מבית nVIDIA, ה-GeForce FX, תומך בכל המאפיינים של ממשק ה- DirectX 9.0מבית מיקרוסופט. בעיקר בגלל יכולתיו היחודיות והמדהימות ב- vertex shadersוב-pixel shaders. nVIDIA יכולה להתגאות בכרטיס אשר מכיל את הארכטיקטורה הכי חדשה, ה-CineFX, אשר אמורה להביא את הוליווד למחשבכם האישי.
עד כאן הכל טוב ויפה אך בחדשה שהתפרסמה אצל Reactor Critical נאמר שהכרטיס אינו תומך ב-Displacement Mapping.
Displacement Mapping היא תכונה אשר רבים ממפתחי המשחקים חלמו עליה במשך זמן רב, תכונה אשר מאפשרת להציג דגמים ממופים בלי לעשות אותם יותר מדי מסובכים על ידי תיאור של כל בליטה בסט שונה של פוליגונים. כלומר לייצר פני שטח בדיוק מרבי ללא איבוד ביצועים.
מוצרים מתחרים כדוגמת ה-Matrox Parhelia, ATI RADEON 9700 וה- RADEON 9500תומכים תמיכת חומרה מלאה ב-Displacement Mapping. נוסף על כך זה נראה ש-nVIDIA לא ממש אוהבת מיפוי פני שטח כיוון שכבר בדריברים של GeForce3, בגלל סוגיית תאימות, לפני שנה היא ביטלה כל סט הוראות המציג גובה פני שטח.
בשלב זה, זה עדיין לא ידוע אם תמיכה חומרתית ב- Displacement Mappingהיא תכונה חשובה לשם ההכרזה שהכרטיס תומך ב-DirectX 9.0, אך אם הדבר הוא באמת כך אז nVIDIA לא תוכל לטעון שהכרטיס החדש הוא אכן 100 אחוז תומך ב-DirectX 9.0.