מקורו של הצבע הנוצץ במהדורה המיוחדת של מרצדס CL 65 AMG בחלקיקי ננו של אלומיניום, המעניקים לצבעי הרכב ברק של מתכת יקרה ומלוטשת.
הרכב בגרסא החדשה |
מהדורת יובל הארבעים של CL 65 AMG, מתוצרת מרצדס-בנץ, נוצצת כמו כסף מלוטש – בזכות צבע מטאלי שמכונה Alubeam. הצבע, שפותח בשיתוף עם BASF, מחזיר את קרני האור בצורה אחידה יותר, ועוצמת האור של הקרניים המוחזרות גבוהה יותר, מאשר בצבעי רכב רגילים. זאת משום שהצבע החדש מכיל חלקיקי אלומיניום זעירים – בגודל של 30 עד 50 ננו-מטרים – שמסודרים בצורה אחידה ויוצרים מעין ציפוי מתכתי שטוח ורציף. בצבעים רגילים, חלקיקי הפיגמנט גדולים יותר – 100 עד 300 ננו-מטרים – ומסודרים בזוויות אקראיות, מבנה שגורם לקרני האור להישבר.
לא קל ליישם את הצבע החדש – על פי חברת PPG Industries, אשר מפתחת צבע דומה. כדי לצבוע בצורה אחידה יש לדלל את הצבע בתמיסה שאינה עומדת בתקנות האמריקניות לשמירה על איכות הסביבה. ומאחר והרובוטים שצובעים מכוניות אינם עדינים ומדויקים די הצורך, חייבים לצבוע את המכונית באופן ידני – בעלות של כ-10,000$ לכל מכונית. ובכל זאת, מאחר וכל יחידה מהמהדורה המיוחדת של CL 65 AMG עולה יותר מ-200,000$ (וכל המכוניות שייוצרו נמכרו מראש), מדובר בכסף קטן. יצרניות הצבעים כבר שוקדות על מוצרים שפחות מזהמים את הסביבה, ועל תהליכי ייצור אוטומטיים שיקטינו את העלות – על מנת שנוכל ליהנות ממכונית נוצצת כמו כסף, מבלי לשלם את משקלה בזהב.
עוד טכנולוגיית רכב – כיסוי דוחה שמש מונע ממושבי המכונית להתחמם יתר על המידה.
בתמונת האינפרה-אדום ניתן לראות שהמושב המצופה בחומר החדש (למעלה) נותר כחול – כלומר, קר |
טיול של קיץ: הרוח מבדרת את השיער, השמש מלטפת את הפנים – ורק מושבי העור מטגנים את הישבן, הידיים והרגליים? לא בסדרה 3 קונברטיבל החדשה של BMW (החל מ-43,975$ בארה"ב), בה המושבים, המשענות וחיפויי הפנים מצופים בחומר דוחה שמש.
תהליך הציפוי של העור, שיושם לראשונה בחליפות הרכיבה של BMW, מבוסס על שילוב בין פיגמנטים רגילים לבין פולימרים אורגניים, שמחזירים את הקרניים האינפרה-אדומות ומפחיתים את הטמפרטורה של המשטח בשיעור משמעותי. עכשיו אפשר לפתוח את הגג מבלי להרתיח את המושב.
עוד על חידושים בגליון אוגוסט של popular science ישראל
למבצע היכרות מיוחד לגולשי HWzone.co.il
למבצע היכרות מיוחד לגולשי HWzone.co.il