הקלף החזק של NVIDIA

מפתחת השבבים מציגה השוואת חדשה של טכנולוגיית החלקת התמונה החדשנית אשר מאפשרת אפילו ל-RTX 2070 להציג עליונות על פני ה-GTX 1080 Ti וה- Xp

עם השלמת השקת משפחת Turing לצרכנים הביתיים מתפנה לשיווק מחודש של טכנולוגיות העתיד שלה, אלו שמיועדות להצדיק את תגי המחיר המוגדלים ביום מן הימים. יש הצדקה? מוזמנים לשפוט בעצמכם.

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


מפתחת השבבים חזרה אל דמו ה-Infiltrator המתקדם והמוכר שמבוסס על מנוע ה-Unreal Engine 4, ברזולוציית , בכדי לספק לנו גרף שמשווה בין שימוש בטכניקת ה-TAA (ר"ת Temporal Anti-Aliasing) בכרטיסי דור ה- לשם החלקת הקצוות המחודדים של הפוליגונים השונים המופיעים על המסך – לבין שימוש ב-DLSS בכרטיסי דור ה- שמתבססים על ליבות הטנזור הייעודיות לשם קבלת אפקט דומה.

אותה איכות סופית – אבל עם טובים בעשרות אחוזים

עד היום, כל טכניקת החלקת קצוות (או Anti-Aliasing) דרשה כוח עיבוד גראפי בלתי מבוטל שיכל להיות מנוצל לשיפור אלמנטים גראפיים אחרים, משום שליבות העיבוד המרכזיות הן אלו שביצעו את העבודה (הכפלת הקצב או הרזולוציה הנדגמת ומעובדת בפועל וביצוע קונבולוציה של המידע). משנה זאת תודות לתוספת של ליבות חדשות לגמרי שלא היו קיימות בכרטיסי מסך בעבר, הן עבור ביצוע פעולות עקיבת קרניים והן עבור ביצוע משימוש שקשורות בלמידה חישובית – כמו החלקת התמונה באותן טכניקות Super Sampling קיימות באופן יעיל יותר.

דגמי ה- פורחים תודות ל-DLSS – וזו עשויה להיות נקודת המפנה עבורם מתישהו במורד הדרך

בעוד ששימוש בעקיבת קרניים דורש משאבי עיבוד בלתי מבוטלים גם מליבות ה-CUDA המרכזיות שכרטיסי ה-Turing, כך נראה, טכנולוגיית ה-DLSS (ר"ת Deep Learning Super Sampling) מצליחה לספק לנו קצוות חלקים ללא שום פגיעה מורגשת בביצועים בהשוואה למצב בו אין שימוש ב-Anti-Aliasing בכלל – וזה מאפשר לכרטיס מהשוק הבינוני-גבוה כדוגמת ה-GeForce RTX 2070 לספק קצב תצוגה גבוה יותר מדגמים כמו ה-GeForce GTX 1080 Ti ואפילו ה-Titan Xp האימתני באותה איכות תצוגה, כך לפי נתוניה של .

יש עוד שימושים פוטנציאליים מבטיחים עבור ליבות הטנזור של , אך DLSS היא כנראה ההמחשה האפקטיבית והברורה ביותר ליכולותיהם

נכון להיום דמו ה-Infiltrator של Epic הוא אחד משתי המחשות ממשיות מרכזיות עבור DLSS, לצד המשחק Final Fantasy XV שתומך ביכולת גם הוא – אך בחודשים הקרובים אנחנו אמורים לראות כמה עשרות כותרים חדשים שיכילו את היכולת הזו, ואם אכן בכולם נראה תוצאות דומות זו תוכל להיות היכולת המנצחת עבור דור ה- ומחיריו הקשוחים, גם ללא מימושי עקיבות הקרניים שבדרך.

גם המשחק Final Fantasy מסייע להמחיש את ההבדלים בין DLSS לשאר טכנולוגיות ההחלקה

משחקים רבים נוספים אמורים לתמוך בטכניקה בשנה הקרובה – אבל בינתיים בלי הרבה מהשמות הגדולים בתעשייה

מאמינים ל- או חושבים שמדובר בגימיק שיווקי שלא יזכה לתמיכה רחבה מהיוצרים בסופו של דבר? בואו לדבר על זה בתגובות.

תוצאות בלתי תלויות מאמתות במידה רבה את הנתונים העצמיים של NVIDIA
מקור התמונות: techreport.com