עבור לתוכן

מנועים גרפיים -הדור הבא!!!

Featured Replies

פורסם

מה קורה אחים שלי? ;D

בזמן האחרון התגלו פרטים לא מעטים על המנועים הבאים שהולכים להריץ את המשחקים הבאים שיצאו.

מה אתם חושבים עליהם? איזה מנוע יותר טוב? ולמה?

תתחשבו בעצם העובדה שמנוע טוב הוא מנוע שגם נותן תוצאה איכותות אך גם רץ מהר ודרישות המערכת שלו מבחינת מהירות פעולתה של החומרה הן נמוכות כמה שיותר.

כמו כן, תתחשבו גם בפיסיקה ובצליל, ולא רק בגרפיקה.

פורסם

על מה אתה בדיוק מדבר ? ::)

פורסם

כרגע יש רק פרטים טכניים "יבשים" - עד שלא יהיו כרטיסי סאמפל לבדיקה ממשית אין על מה לדבר.

פורסם

כרגע יש רק פרטים טכניים "יבשים" - עד שלא יהיו כרטיסי סאמפל לבדיקה ממשית אין על מה לדבר.

לדעתי הוא לא דיבר על כרטיסים, אלא על המנועים של המשחקים החדשים.

פורסם

אני חושב שזה כנ"ל גם כאן... ;)

פורסם

אותו דבר תקף לכך.. בדום 3 מה שראינו זה רק גירסת הדגמה ראשונית וגם זה בשליטה מלאה של המדגימים. לא יצא אפילו אלפה שלא לדבר על בטה...

פורסם

LOL... אתם מודעים לעובדה שהוא מדבר על מנעי משחק ולא כרטיסים גראפיים... LOL...

בכל מקרה אחרי קצת קראיה על המנוע של Doom 3 אני מתחיל לחשוב שהוא הולך להיות הדבר הבא גם בתחום ה- AI, כל קרב עם אויב הולך להיות ארוך ומתיש והאויב ישנה טקטיקות במהלך הקרב וינסה לתקוף בכמה צורות שונות. כאשר יהיו מספר אויבים לכל אחד מהם יהיו "אינטרסים" שנקבעים ומשתנים במהלך העלילה והם יפעלו לפיהם.

גם בנושא הסאוונד יש שיפור (תמיכה בתקנים חדשים ושות'), אני ארד על קריא של זה מתישהו ואבדוק את העניין...

עוד מנוע מעניין יהיה המנו של Unreal 2 שבו לפי מייטב הבנתי Epic שוב עשו עבודה חכמה מאוד והצליחו ליצור מנוע עם דרישות מערכת לא מופרזות מידי... כולכם ראיתם את הסרטים מ- U2 ואם לא אז יש אחד כאן.

פורסם
  • מחבר

תשמעו, אולי אתם לא יודעים אבל פורסמו בקהילת המפתחים פרטים רבים מאד על המנוע של Doom3. הצללים מיוצרים על ידי טכניקה שנקראת Stencil Shadow Volumes. טכניקה זו הייתה על הנייר זמן רב אך לא השתמשו בה עדיין במשחקים באופן מעשי. היא דורשת שבבים בעלי Stencil Buffer. אצל NVIDIA לדוגמא, אלה השבבים Geforce 256 ומעלה.

את התאורה הם מבצעים על ידי טכניקה שנקראת Normal Map. גם אלגוריתם זה היה קיים על הנייר הרבה זמן וייושם לראשונה בשבבי ה-Geforce2.

למיטב ידיעתי אין למנוע יכולת לייצר שטחים פתוחים גדולים (Terrain). והעולם התלת מימדי מבוסס על פורטלים.

המנוע היחיד שממש לא ידוע עליו כמעט שום דבר הוא LithTech בגרסתו האחרונה.

לדעתי, המנוע היותר טוב בין כולם הוא Unreal. זה כמובן בגלל שאני מאד אוהב שטחים גדולים, ואפקטים של חלקיקים וגם דרישותיו הן לא מוגזמות.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים