פורסם 2004 בדצמבר 220 שנים השאלה מופנית לאנשים בעלי ידע מוזיקאלי-אני יודע שיש סולם מאז'ור שבנוי כך (טונים)- 1,1,0.5,1,1,1,0.5וסולם מינור שבנוי כך - 1,0.5,1,1,0.5,1,1עכשיו השאלה שלי היא - איך בנוי סולם מאז'ור הרמוני, מאז'ור מלודי, מינור הרמוני ומינור מלודי?
פורסם 2004 בדצמבר 220 שנים בחיים לא שמעתי על מאז'ור הרמוני ומלודי ואני מנגן כבר 16 שנה.מינור הרמוני - 1,0.5,1,1,0.5,1.5,0.5מינור מלודי - 1,0.5,1,1,1,1,1,0.5
פורסם 2004 בדצמבר 220 שנים מחבר אם כך ייתכן שאני טועה, למורות שאני לא בטוח שאין גם מאז'ור הרמוני ומלודי (אולי באמת יש רק טבעי). אז מינור הרמוני- דרגה שישית מוגבהת ומינור מלודי- חמישית מוגבהת ושביעית מונמכת? (אם הבנתי נכון)
פורסם 2004 בדצמבר 220 שנים הרמוני 7 מגובה מלודי שישי ושבעי חזרה זה טבעי (יעני עם אתה יורד)וזה רק מינורי
פורסם 2004 בדצמבר 220 שנים לא רק מינורי - קיים מג'ור הרמוני (אין מלודי)המבנה שלו זהה למג'ור הרגיל, רק עם דרגה שישית מונמכת
פורסם 2004 בדצמבר 220 שנים מחבר כן, אתה צודק.במאז'ור הרמוני בחזרה זה טבעי כמו במינור המלודי או שזה נשאר עם דרגה שישית מונמכת?ד"א, דרגה שישית מונמכת- כלומר- דו,רה,מי,פה,סול,לה במול,סי,דו? (בסולם דו מאז'ור למשל)
פורסם 2004 בדצמבר 220 שנים יש לי 5 יח"ל במוסיקה, אני מנגן 12 שנה ובחים לא שמעתי על סולם מאז'ור הרמוני!אתם בטוחים שאתם לא מתבלבלים עם משהו אחר?
פורסם 2004 בדצמבר 220 שנים אתה אמור לדעת שלא קוראים לזה טאוריה... חיפשתי בכל אתר שאני מכיר, בכל חוברת ובכל תוכנה, לא מצאתי שום איזכור לסולם בשם מז'ור הרמוני.
פורסם 2004 בדצמבר 220 שנים באמת נדמה לך שבבגרות המצחיקה הזאת אתה נוגע בשבריר ממה שמרכיב תיאוריה מוזיקאלית?
פורסם 2004 בדצמבר 220 שנים עם מורה שמלמד במיכללה, ולא כלכך ידע מה אנחנו כן היינו אמורים ללמוד... כן! ואיזה שם (מילה אחת, שקל יחסית לאיית...) אחר אפשר לתת לסולפז' ולשאר הדברים שאני כבר שכחתי... לא יא לי לנגן כבל יותר מחצי שנה :'(
פורסם 2004 בדצמבר 220 שנים זאת לא הנקודה. בבגרות אתה נחשף לכמה דברים בסיסיים. זה לא שסולם מג'ורי הרמוני (כמו עשרים אלף סולמות אחרים) הוא "מתקדם" במיוחד או משהו. הוא פשוט לא רלוונטי לתלמיד ממוצע, אז לא מלמדים אותו.
פורסם 2004 בדצמבר 220 שנים מחבר כמעט שום דבר בתיאוריית המוזיקה בתוכנית הלימודים לא רלוונטי לתלמיד הממוצע, במיוחד אם אתה מנגן בכלי נשיפה, הקשה או לומד פיתוח-קול (מכיוון שאז גם האקורדים לא ממש אקטואליים עבורך, אלא אם אתה מנגן בתזמורת\ שר במקהלה וחשוב לך להבין את היצירה לעומק ). לפחות תולדות המוזיקה זה מקצוע מועיל- בשעתיים בשבוע רק השנה בשבוע הספקתי ללמוד חומר שבביה"ס (לא משנה באיזה מקצוע) מעבירים במשך שנה שלמה ב-4 שעות שבועיות. קצב מטורף (אולי זה בגלל שהמורה שלנו הוא מרצה באוניברסיטה, אז הוא לא רגיל לקצב הלימוד של משרד החינוך ). ד"א, IG , למה לא ניגשת ל-10 יחידות במוזיקה? הבנתי שעשית בגרות בתיאוריה - בטח 5 יחידות- אבל אם אתה מנגן כבר 12 שנה, למה לא ניגשת גם לרסיטל ברמה של 5 יחידות? זה ה-5 יחידות הכי קלות שאפשר להשיג בבגרות. הופעה של שעה=5 יחידות (והרמה הארצית הממוצעת ממש נמוכה, קשה לקבל ברסיטל מתחת ל-95).
פורסם 2004 בדצמבר 220 שנים עשיתי 3 בטאוריה ו2 בנגינה... היו איתי עוד 3 חברה, וחשבנו לעשות ביחד 5 יח"ל בנגינה (כקוורטט... הינו ממש טובים... אחת מהבנות מנגנת עכשו בתיזמורת צה"ל, וכולנו היינו בערך ברמה שלה...) אבל זה הייה לוקח יותר מידי זמן, ולמדנו בבתי ספר שונים... בלאגן... אגב, אותי בחנו המורים של הקונסרבטוריון שבו למדתי, והם אנשים ממש ברמה, וממש לא עושים פרוטקציות! קיבלתי מהם 94 8)(אם אני זוכר נכון... מעל 90 זה בטוח...) חוץ מזה, גם בלי המוסיקה היו לי 38 יח"ל
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.