פורסם 2004 במאי 3121 שנים אתמול בבגרות בתנ"ך הייתה שאלה על ערלת העץ (נושא מסכם - חקלאות במקרא). השאלה הייתה:קרא ויקרא, י"ט, 23-25.מהי הסיבה החקלאית ומהי הסיבה הדתית לחוק שבפסוקים אלה?אם אתם מתעצלים לפתוח ספר:"וכי-תבאו אל-הארץ ונטעתם כל-עץ מאכל וערלתם ערלתו את-פריו שלש שנים יהיה לכם ערלים לא יאכל: ובשנה הרביעת יהיה כל-פריו קדש הלולים ליהוה: ובשנה החמישית תאכלו את-פריו להוסיף לכם תבואתו אני יהוה אלהיכם:"טוב, לשאלה.הסיבה החקלאית ברורה - לתת לעץ לגדול וכו'...מה שלא ברור לי זו הסיבה הדתית. לדעתי, סיבה דתית לפי הגדרה היא סיבה שרירותית שאין לה הסבר.למשל: מה הסיבה ללא לעבוד ה' אחרים? סיבה דתית = ה' אמר ככה.אולי אני טועה.. מה דעתכם?
פורסם 2004 במאי 3121 שנים כי במשך 3 שנים הפירות נחשבים העורלה של העץ, כמו שיש עורלה אתה יודע איפה, אז יעני גם לעץ יש כזה.אז צריך לתת לזה ליפול במשך 3 שנים, ואז אין יותר והעץ מאושר לאכילה.שנה רביעית זה לכהנים אם אני לא טועה.אחרי הרביעית אפשר לאכול חופשי.
פורסם 2004 במאי 3121 שנים מחבר כן, אני יודע מה החוק אומר..אז בעצם הסיבה הדתית היא שהפרי נחשב עורלה?לפי הבנתי השאלה היא למה הוא נחשב עורלה מלכתחילה.
פורסם 2004 במאי 3121 שנים בעקרון אם אתה שואל למה זה ככה,אז הסיבה הדתית היא כי ה' אמר.כתוב לך "אני יהוה אלהיכם" - משמע, כי אני ה' ואני גדול וחזק וככה אמרתי.וזה תקף לכל חוק ששמו של ה' מוזכר בו.
פורסם 2004 במאי 3121 שנים הלך לך מצויין בבגרות חוץ מהקטע של הנושא המסכם,בכלל לא למדתי או לימדו אותי בביתצפר עליו!
פורסם 2004 במאי 3121 שנים מחבר בעקרון אם אתה שואל למה זה ככה,אז הסיבה הדתית היא כי ה' אמר.כתוב לך "אני יהוה אלהיכם" - משמע, כי אני ה' ואני גדול וחזק וככה אמרתי.וזה תקף לכל חוק ששמו של ה' מוזכר בו.השאלה שהם שאלו קצת לא בסדר. הם היו צריכים לשאול מהן הסיבות לחוק ולא מהי הסיבה הדתית והחקלאית.אני כתבתי שככה ה' אמר ושב4 השנים הראשונות הפרי שייך לה'. נראה לי שזה בסדר.Ravid - איך מה שכתבת קשור לכלום?!?
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.