עבור לתוכן

ביטול עסקה עקב מכשיר פגום או לחליפין החלפת המכשיר לחדש

Featured Replies

פורסם
בתאריך ה 28/08/16 רכשתי מכשיר סמרטפון מסוג samsung galaxy s7 edge חדש כולל אביזרים נלווים (מגן מסך וכיסוי מגן אחורי) מא.ל.מ דיוטי פרי בסכום מלא וממיטב כספי בתמורה לקבל מכשיר חדש תקין ולא פגום כפי שיתברר בהמשך. נציג המכירות שמכר לי את המכשיר אמר לי שהסים שבמכשיר הישן שברשותי אינו מתאים למכשיר החדש ועלי להזמין סים חדש מסוג נאנו שהוא קטן יותר ומתאים למכשיר החדש שרכשתי. מכיוון שכך ומכיוון שלא היתה לי אפשרות להזמין את הסים התואם למכשיר החדש מחו"ל הזמנתי מחברת הסלולר רק לאחר שחזרתי לארץ. כמו כן מיד לאחר הרכישה נסעתי לחו"ל למשך שבוע וחצי לערך
ומייד עם חזרתי לארץ הזמנתי את הסים ובחברת הסלולר נאמר לי שהזמנת הסים אורכת כעשרה ימי עסקים.
אני לתומי לא השתמשתי ולא פתחתי את המוצר מכיוון שלא היתה לי אפשרות להשתמש במוצר ללא הסים ולתומי לא חשדתי שהמכשיר פגום וחשבתי שהמכשיר חדש ותקין לחלוטין ולכן לא פתחתי את הקופסה כדי לבדוק את תקינות המכשיר. בתאריך 12/09/16 כאשר קיבלתי את הסים התואם למכשיר פתחתי את הקופסה לראשונה, לאחר הרכישה הוצאתי את המכשיר ניסיתי להדליק את המכשיר והתברר לי שהמכשיר פגום (אינו נדלק ואינו מגיב) מיד התקשרתי לשירות של היבואן ונמסר לי שאולי המכשיר אינו טעון ולכן אינו מגיב. ניסיתי להטעין את המכשיר כאשר הנציג על הקו והנציג שאל אם יש איזה אור דולק במכשיר (תאורת ההטענה) כשמסרתי לו שאין אור ואין שום תגובה מהמכשיר,הנציג אמר לי שאמשיך להטעין את המכשיר ושאתקשר אליו לאחר כחצי שעה לערך. לאחר כחצי שעה כשנוכחתי לדעת שהמכשיר מתחמם, התקשרתי לנציג ומסרתי לו שהמכשיר מתחמם ואין שום תגובה מהמכשיר. הנציג אמר לי לפנות לשירות של סמסונג. התקשרתי לשירות הלקוחות של ע.ל.מ ומסרתי להם על הבעיה. נציגת השירות מסרה לי לגשת לשירות של סמסונג כדי שיבדקו את המכשיר ויגיעו למסקנה לגבי פגימותו. אמרתי לנציגה שאינני מעוניין במכשיר מתוקן ואני דורש להחליפו למכשיר אחר או שיבטלו לי את העסקה ויחזירו לי את מלוא הסכום ששילמתי עבור הרכישה. הנציגה אמרה לי לגשת לשירות של סמסונג לא כדי לתקן את המכשיר אלא רק כדי לבדוק מהיא התקלה במכשיר ולאחר שאדע את הסיבה, לחזור אליה והיא תדבר עם היבואן כדי שיחליפו לי את המכשיר דרך היבואן. פניתי לשירות עוד באותו יום בבוקר ופקידת הקבלה של השירות לאחר שהתברר לה שהמכשיר לא נדלק ואין תגובה מהמכשיר גם עם מטען, הנציגה ניסתה ממש לסבן אותי "שאולי המכשיר עם גרסה ישנה ואולי יחליפו גרסה". בשירות אמרו לי שעבר כבר 14 יום ולכן לא יחליפו לי את המכשיר ורק יתקנו אותו.
אמרתי לה שזה לא מקובל עלי לקבל מכשיר לאחר תיקון ומכיוון שכלל לא השתמשתי במכשיר והמכשיר פגום מלכתחילה ולא נעשה בו שימוש כלל. אתם או א.ל.מ אמורים להחליף לי את המוצר הפגום למוצר חדש ותקין ולא להחזיר לי את אותו מוצר מתוקן כי מוצר שתיקנו אותו הוא כבר לא אותו מוצר שרכשתי ושוויו הוא נמוך הרבה יותר לאחר תיקון . אמרתי להם וגם לע.ל.מ שעלי להזכיר לכם שפגם יסודי במכשיר מצדיק ביטול עסקה ונחשב להפרת הסכם בין הצדדים. כאשר המוצר פגום מלכתחילה יש עילה לביטול עסקה או לחליפין להחליפו למכשיר חדש. אין כאן כל קשר לעניין תקנות הגנת הצרכן על ביטול עסקה תוך 14 יום. כי מדובר במכירת מוצר פגום מלכתחילה,
לכן אבקש בכל לשון של בקשה או לבטל את העסקה ולהחזיר לי את מלא הסכום הכספי ששולם או להחליף לי את המכשיר למכשיר חדש אחר ותקין.  והמשכתי: עלי לציין שלקוח שרכש מכשיר חדש ופגום אינו אמור להיות מטורטר בין היבואן לבית העסק בבירוקרטיות אין סופיות ולבזבז זמן ואנרגיות ולספוג מכל הנוגעים בדבר עוגמת נפש ותסכול והלקוח אמור להנות מהתמורה שרכש ואמור להיות לו שקט נפשי והנאה מרובה ולא כפי שהדברים מתנהלים כרגע. ואמרתי עוד שלא אסכים לקבל את המכשיר לאחר תיקון ובדעתי להשאיר את המכשיר אצל היבואן. ואם לא אקבל תשובה לביטול עסקה או להחלפת המכשיר למכשיר חדש, אפנה לכל גורם אפשרי העומד לרשותי בחוק. כגון ערכאות משפטיות, תקשורת עיתונות ועוד. נאמר לי מפורשות על ידי סגן מנהל הסניף שלא יתקנו את המכשיר מבלי להודיע לי ואקבל תשובה ממנהל האזור לגבי החלפת המכשיר תוך יומיים ממסירתו לשירות.
התברר לי עוד באותו היום מנציג שירות הלקוחות של סמסונג שהמכשיר תוקן מבלי שהסכמתי לכך והחליפו את לוח האם. מסרתי לו שמאחר שהמכשיר היה פגום מלכתחילה אינני מוכן לקבל את המכשיר המתוקן כי זה כבר מכשיר מחודש ולא חדש וערכו פחת. כלקוח שרכש מכשיר חדש ושלא נעשה בו שימוש ונמצא פגום מן הראוי הוא להחליף את המכשיר הפגום למכשיר חדש. מבלי לטרטר את הלקוח לבזבז את זמנו והאנרגיה שבו ולגרום לו עוגמת נפש. קיבלתי SMS לאחר כשעתיים לאחר מסירת המכשיר לשירות שהמכשיר חזר מתיקון ושאגיע כדי לאסוף אותו. פניתי לפניות הציבור של סמסונג במייל שנהנציג מסר לי, לשירות הלקוחות של סמסונג במייל ושירות הלקוחות של ע.ל.מ במיל ועדיין לא קיבלתי שום תגובה מצידם.
שאלתי היא לאנשי הפורום הנכבדים מה ניתן לעשות והאם החוק עומד לצידי?
האם להשאיר את המכשיר אצלם ולתבוע אותם כולם יחד וכל אחד לחוד?
אני חושש שאם התביעה לא תתקבל ואפסיד במשפט כאשר המכשיר אצלם, אפסיד את ימי האחריות
כאשר המכשיר לא היה ברשותי כלל ולא השתמשתי בו ולאחר הזמן של גמר המשפט כשנה לערך אותו המכשיר
יהיה כבר מיושן.
אשמח לעצות חכמות ומהירות.
פורסם

אין מה לומר באמת מצב מבאס ומתסכל.. 

אני לא בקיא בחוק ואף פעם לא הייתי במצב כזה אז אין לי יותר מדי מה להמליץ לך אבל הייתי מציע לך לשקול לפנות למועצה להגנת הצרכן לבקש ייעוץ בנושא ואם צריך להגיש תלונה.

פורסם

החוק מאפשר ליבואן לתקן את המכשיר.  מכאן - החוק לא לצדך.

פורסם

החוק מאפשר להם לתקן את המוצר, לא להחליף חלקים ל"מתוקנים" וכו'. הבעיה היא שאף אחד לא אוכף את זה.

  • 3 שבועות מאוחר יותר...
פורסם

לבסוף לאחר לחץ מסיבי ופנייה במכתב מעו"ד החליפו את המכשיר

למכשיר חדש.

 

פורסם

אתה מתכוון החליפו לך למכשיר "חדש". הצרכנים כאלה טיפשים מאין אתה יודע שהמכשיר חדש. ממש ביזיון כל החברות מוכרות מכשירים שעברו תיקון ואין עונה ואין מענה. בדיוק כמו שהיה אצל חברות הסלולר שהיו מדבקות ע"ג הטלפונים שמציינות תיקון.

 

בכל מקרה, אם מוחלף לוח אם לטלפון הוא יעבוד פיקס, ועל כך אין כזה הבדל בין משומש וחדש. הבעיות מתחילות אם לוח האם עבר תיקון לא מוצלח.

פורסם

החליפו למכשיר חדש לגמרי

איך אני יודע?

המכשיר היה במעבדה

הנציג הוריד את המכשיר מהמעבדה, השאיר את המכשיר שתוקן לידי

שהיה בצבע זהב, אמרתי לו שאני רוצה מכשיר חדש בצבע כסף.

הנציג השאיר את המכשיר שתוקן לידי, הביא מכשיר חדש סגור בצבע כסף

ואז לקח את המכשיר שתוקן.

עלי לציין שהחליפו לי את המכשיר לחדש לגמרי והוא עובד מצוין.

תודה לכל אנשי הפורום.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים