המהפכה מתרחקת: מיזם הסיבים האופטיים Unlimited מתקשה להמשיך - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

המהפכה מתרחקת: מיזם הסיבים האופטיים Unlimited מתקשה להמשיך


SilentBob

Recommended Posts

האם באמת נראה את מיזם הסיבים של אנלימיטד בפעולה רחבה בקרוב? הדיווחים העדכניים מצהירים שהתוכנית נקלעה לעיכוב נוסף, ונמצאת כעת בנסיון הבראה בו נעצרים תשלומים ומחפשים משקיעים חדשים

הרבה ציפיות כרוכות במיזם האופטי של חברת חשמל ו-IBC (המוכר בשמו המסחרי 'אנלימיטד' – Unlimited). עבור הגולש הישראלי, ולו הפשוט ביותר, הצלחת המיזם פירושו מהפכה בנושא החיבור לאינטרנט בארץ, הן מבחינת הגבולות שיפרוץ והן מבחינת העלות-תועלת בשוק הישראלי.

לאחר תמונה אופטימית לפני כחצי שנה, בה הורכז על התחלת פריסת הקווים בגוש דן, דיווחים עכשוויים באתר כלכליסט מצביעים על קשיים כלכליים בהנהלת המיזם שמביא אותו בלית ברירה לתוכנית הבראה, במהלכה תואט ואולי אף תושהה פריסת הקווים, עצירת תשלומים לבעלי המניות וגיוס משקיעים חדשים.

אנלימיטד - המיזם לחיבור אינטרנט דרך סיבים אופטיים

המיזם לחיבור אינטרנט דרך סיבים אופטיים עד לפתח הבית שהצית את הדמיון של כולנו בשנת 2012, ממשיך להתקשות לממש את ההבטחות גם בשנת 2016

המיזם כרגע נאלץ להאט את פעולת פריסת הקווים ברחבי הארץ לצורך שמירה על התקציב הזמין ככל הניתן, אך ללא ספק המטרה העיקרית היא למצוא משקיע. במקרה זה, לא הכל שחור, ולמיזם יש כמה וכמה כיוונים, אם כי גם לא מעט מכשולים בדרך.

על מנת שזו תוכל להתפנות לגייס השקעה נכונה, יש צורך בסיום המשא ומתן עם כל בעלי המניות על מנת להשאיר כמה שיותר תקציב בקופה של המיזם. בעלי המניות המקומיים הינם הבעיה העיקרית, כי אם דווקא החברה השוודית "ויה אירופה" ש-30% ממניות החברה שייכות לה.

על פניו, נראה שבכדי לגייס השקעה נכונה, יהיה על החברה להעזר דווקא בגורמים מדיניים, ע"ע חברת החשמל דרך משרד התקשורת, שלפי שעה לא מתרגש כל כך מקשיי המיזם. כידוע, משרד התקשורת, איתו נמצאת החברה במשא ומתן, נועל את השוק לכניסה של חברות נוספות משוק התקשורת בכדי לשמור על תחרות מתונה.

אנלימיטד - האם נראה מהירויות כאלה?

אנלימיטד – האם חזון החיבור הסימטרי מתרחק?

 

אישור של כניסת חברות אלה, יאפשר לחברה לחבור לספקים קיימים כגון פרטנר, , רמי לוי וחזי בצלאל ולהמשיך את פעילות המיזם. בנוסף, יש לשער שגורמים מדיניים ירצו לשמר את הפרוייקט בהמשך דרך חברת חשמל ולהזרים מימון נוסף – אך כפי שזה נראה, הפתרון נמצא אצל משרד התקשורת.

לא ברור כרגע מה עתיד המיזם, אך יש לקוות שזה יתגבר על הקשיים הכלכליים בסופו של דבר וימשיך בתהליך הפריסה, תהליך שבסופו, באופן תאורטי, יוכל הגולש הישראלי להתחבר במהירות הורדה והעלאה של עד 1 ג'יגה-ביט עבור מחירים עממים לחלוטין, ולהעמיד תחרות לא קלה – אם לא לומר, קטלנית עבור ובזק.

https://hwzone.co.il/%D7%94%D7%9E%D7%94%D7%A4%D7%9B%D7%94-%D7%91%D7%A1%D7%9B%D7%A0%D7%94-%D7%9E%D7%99%D7%96%D7%9D-%D7%94%D7%A1%D7%99%D7%91%D7%99%D7%9D-%D7%94%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%98%D7%99%D7%99%D7%9D-unlimited-%D7%9E/

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...