פורסם 2015 ביוני 2410 שנים למה מפתחים משחקים קודם לקונסולה ורק אז עושים פורט למחשב?למה לא מפתחים באותו מנוע לקונסולה ולמחשב?למה קונסולות לא מאפשרות שידרוג חומרה? (לא מחייב החלפת מעבד. משהו בסגנון של עוד ראם וזיכרון)
פורסם 2015 ביוני 2410 שנים 1. כי זה רווחי יותר2. עד הדור האחרון היה מדובר בארכיטקטורות שונות לחלוטין. הקונסולות החדשות (ספציפית xbox one, PS4) בעלות ארכיטקטורת X86, המנועים המובילים (crytek, unity, unreal) בהחלט בשימוש3. כי זה מצריך פיתוח אריזה שמאפשרת גישה ושדרוג. קשיח אני חושב שקל לשדרג, הזיכרון מולחם כמו באולטרבוקים. סיבה חשובה יותר, היא שכשאתה קונה PS4 למשל, אתה מניח שכל משחק יעבוד אצלך בצורה טובה. אחרת, מה ההבדל בין קונסולה למחשב?
פורסם 2015 ביוני 2410 שנים אני לא יודע בדיוק מה הולך בדור הנוכחי, אבל אני מניח שלא מדובר בפורט במובן הקלאסי, אלא פורט בצורה של אופטימיזציות.כשאתה מפתח לקונסולה, אתה יכול להניח המון הנחות לגבי החומרה. כשאתה עושה פורט למחשב, אתה צריך להתעלם מההנחות האלה ולממש דברים שונים מחדש.
פורסם 2015 ביוני 2410 שנים מחבר איזה עצביםלמה אנו מזולזלים כול כך ?למה אין מחאה ?למה אנו חיים במטריקס?למה יוקר המחיה גבוה?למה אין שלום?
פורסם 2015 ביוני 2910 שנים הרבה יותר קל לעעשות אופטימיזציה כשאתה יודע בדיוק מה החומרה שהולכת להשתמש בתוכנה שלך.אתה יכול לעשות התאמות לתוכנה בהתאם לחוזקות ולחולשות שלה.קח לדוגמה את המכשירים של אפל (לא המחשבים),התוכנה שם רצה הרבה יותר טובב מאשר על אנדרואידים עם חומרה שטובה לפחות פי 2 מהסיבה הפשוטה שיש להם רק חומרה אחת(פחות או יותר) שהם יודעים שהולכת להשתמש במערכת.אם הקונסוולות יאפשרו שינוי חומרה,אז כל היתרונות ייעלמו והן יהפכו פשוט להיות PC (ע"ע Steam Machines).
פורסם 2015 ביוני 2910 שנים הקונסולות והמחשב עובדים לפי api's שונים במערכות הפעלה שונות לגמרי. לדוג' במחשב יש לנו את dx11 שהוא api ברמה גבוהה בלי אינטראקציה ישירה לחומרה מה שמוריד משמעותית מהביצועים כשהמשחק רץ בקוד שכבות על גבי שכבות מעל החומרה וצריך להתאים לטווח ענק של חומרה . ואילו הקונסולות בגלל העובדה שיש להם כ.מסך אחד לתמוך בו מאפשרות לתכנת את המשחקים בשפה הרבה יותר "נמוכה" וקרובה לחומרה מה שמנצל אותה בצורה יותר יעיל. אז לסוני ולמייקרוסופט יש את מערכות ההפעלה שלהם ושיטות התכנות ואחרי זה צריך לעשות פורט למחשב כדי שיוכל לרוץ על וינדוס שהיא מערכת הפעלה שונה לגמרי, עם api שונה לגמרי ושצריך להתאים אותה כך שתיהיה אוניברסלית ולעבוד על הכל. מצד שני במחשב יש גם את mantle של AMD שמאפשר שיטה דומה לקונסולות שבה המשחק יכול לדבר ישירות עם החומרה ובקרוב גם dx12 יביא את זה.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.