עבור לתוכן

מה עושים במיונים לקורס טייס?

Featured Replies

פורסם

ביום שישי נסעתי לתל-נוף כי 3 נווטים וטייס מטייסת F15 חגגו טיסה אחרונה שלהם, ואחד מהם היה עם אבא שלי בקורס טייס. הפ טסו נמוך מעלינו, עשו כמה תרגילים ונחתו, ואז חנו ליד הדת"ק איפה שאנחנו עמדנו. בתור אחד שגם ככה שוקל את זה ברצינות, לא היה צריך הרבה יותר מזה כדי שאני אחליט סופית לנסות ללכת.

קיצר, אני רוצה לדעת אם מישהו פה יודע מה המבדקים לקורס טייס, ואם אולי יש משהו שאני יכול לעשות כדי לשפר את הסיכויים שלי להתקבל.

  • תגובות 38
  • צפיות 3.8k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

כאשר תעבור את כל התהליכים של צו ראשון וכל מה שקשור בזה. אם הנתונים שלך יהיו מתאימים הצבא ישלח לך לבד כבר זימון למבדקי צוות אוויר. אם תעבור את המבדקים האלו ישאר לך ירפ"א א\ב אחרי זה גיבוש ואם עברת אותו אתה בפנים.

פורסם

בכל שאלות שיהיו לך אתה יכול לשאול אותי בפרטי\באיי סי קיו

יש לי קצת ידע בנושא....

פורסם

אחרי צו ראשון (אם אתה באמת שוקל קורס טיס - אל תפחד להגיד שאתה רוצה וחושב על זה לבוחנת שלך בשיחה האישית שם) אם אתה תיהיה מתאים ישלחו לך זימון למדקי צוות אויר.

מהרגע שתקבל את המכתב הזה אתה לא יכול לסרב או לוותר על הקורס עד לגיבוש (זה אומר שאם אתה לא רוצה ללכת לקורס, אבל אתה עובר נגיד ירפא א', אתה חייב ללכת לירפא ב')

מבדקי צוות אויר נערכים בלשכת הגיוס

אם עוברים אותם אז יש את ירפא א ואת ירפא ב (שלפי מה שהבנתי פיצלו אותו ל2 עכשיו)

ואם עברת גם את המבדקים האלו יש את הגיבוש - 6 ימים של כיף חיים (אני ממש נהנתי - באמת)

אני עברתי את הגיבוש, אבל בסוף החלטתי לא ללכת לקורס...

פורסם
  • מחבר

אפשר לקבל קצת יותר פירוט? ומזה ירפ"א?

פורסם

ירפא - יחיחדת רפואה אווירית

בשלב הראשון יש מבחני נייר עיפרון וגם שני מבחני קורדינאציה

בירפא א - יש עוד מבחני חשיבה ונייר עיפרון

ואצלי בירפא ב' היה פסיכולוג, סימולטור טיסה ממש מכוער שנועד לבדוק קורדינאציה ומבדקים רפואיים

פורסם
  • מחבר

במבחני קואורדינציה נותנים לך טיפה זמן להתאמן קודם?

פורסם

בחלק כן ובחלק לא. בכולם נותנים הסברים מלאים ומפרטים כדי שתבין מה צריך לעשות (חוץ מבגיבוש ;D )

אם אתה ממש רוצה לדעת מה יש במיונים תחפש באינטרנט, יש אתרים שיש בהם הכל על המיונים כולל ההכל, חבל שאנ אטעה אותך בטעות...

פורסם

דבר ראשון, חובה ראיה 6:6.

אחרי זה, קב"א 54 ומעלה.

אם אין לך את 2 אלה, אין מצב שאתה בקורס טייס

פורסם

דבר ראשון, חובה ראיה 6:6.

אחרי זה, קב"א 54 ומעלה.

אם אין לך את 2 אלה, אין מצב שאתה בקורס טייס

אם אתה לא יודע, אל תתעה....

קבא 54 ומעלה זה נכון

אבל לא חובה ראיה 6:6.....

לי יש מישקפיים, אומנם מספר קטן, אבל יש. וכן, אני יכול ללכת לקורס טיס.

אם יש לך משקפיים במספר קטן, עדיין אתה יכול להיות נת"מ - ראשי תיבות של נווטות, תובלה ומסוקים. כלומר, רוב מסלולי הקורס (5מ6 או4מ5 נדמה לי) פתוחות בשבילך. הכל חוץ מטייס מטוסי קרב...

פורסם

הבחור דיבר על F15, ז"א מסלול של קורס טייס במגמה קרבית. לא ניווט וכל שאר החרטא הזה

תרד מהעץ שאתה תקוע עליו

עריכה: שאר מגגמות הקורס טיס (תובלה מסקרי"ם וניווט) מותנים בקב"א 54 ומעלה ומשקפיים עד +/- 3.

פורסם

הבחור שאל על קורס טייס בכלליות, הוא אמר שחבר של אבא שלו היה על F15. אתה ענית:

דבר ראשון, חובה ראיה 6:6.

אחרי זה, קב"א 54 ומעלה.

אם אין לך את 2 אלה, אין מצב שאתה בקורס טייס

זה לא נכון ובעצם הטעיה...

אז,

תרד מהעץ שתיפסת עליו....

פורסם
  • מחבר

בודקים שם כושר? כי עם המורה שלנו לספורט אין שיעורים בכלל. יש לי פוטנציאל מבחינה גנטית, אני יכול למרות שלא התאמנתי כבר חודשים לרוץ שני ק"מ ולעשות 4-5 מתח, אבל אני בספק שזה מספיק. כשייגמרו כל הבגרויות אני אלך לחדר כושר או משהו.

ואפשר לינק לאחד האתרים האלה? כי לא מצאתי בגוגל...

פורסם

בן כמה אתה??

כבר היה לך צו ראשון?

וכושר בודקים רק בגיבוש. יש שם מסעות עם אלונקות וכו, למרות שזה לא מגיע לרמה של גיבוש של מטכל או שייטת

פורסם

ידע כללי לת'רד זה ולת'רדים אחרים:

מספרי יחידות/טייסות אינם בלמסיים ( בלמ"ס = בלתי מסווג, כלומר פתוח לכלל הציבור ).

פרסום של מספר יחידה או טייסת הינו עברה על חוקי בטחון שדה.

מותר לרשום את שם הטייסת כלומר התאור שלה כמו: טייסת העקרבים, דורסים וכו'.

המשך יום נעים.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים