קיבלתי 2 חוות דעת קצת שונות בקשר לטיפול שיניים - מה עלי לעשות? - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

קיבלתי 2 חוות דעת קצת שונות בקשר לטיפול שיניים - מה עלי לעשות?


smalul

Recommended Posts

חברי הפורום שלום

לפני שבוע הלכתי לבדיקה במרפאת כללית סמייל, שם שלחו אותי לעשות צילום פנורמה. לאחר שהם בדקו את הצילום נאמר לי שאני צריך 2 סתימות (בשיניים 25 ו-45) ו-2 טיפולי שורש (אחד מהם הוא חידוש של טיפול שורש קיים בשן 16 והשני הוא בשן 46), כולל כתרים לשיניים האלו. אם זה רלוונטי, אז המחיר, לאחר הנחת כללית פלטינום, יצא בערך 3400 ש"ח (בלי אף הנחה המחיר יוצא כמעט 10,000 ש"ח). כמובן שלפני שעזרתי את המרפאה דאגתי לקחת את צילום הפנורמה איתי (לא רציתי להשאיר להם אותו).

היום הלכתי למרפאה פרטית ושם אמרו לי דברים קצת שונים - לפני הכל הם אמרו לי שאני חייב כירורג דחוף כי יש לי סינוס פתוח וזו בעיה בריאותית. הם לא הבינו במרפאה מדוע לא אמרו לי דבר על כך בבדיקה הקודמת שעשיתי או בטיפול השיניים הקודם שעשיתי לפני 10-12 שנה (גם אז עשיתי צילום פנורמה).לאחר מכן נאמר לי שאני צריך 2 סתימות (בשיניים 45 ו-46), כאשר בשן 46 ייתכן שאני אצטרך טיפול שורש וכתר, חידוש טיפול שורש בשן 16 (כולל כתר) ועוד טיפול שורש כולל כתר בשן בינה (שן 48), שבה בד"כ לא מטפלים, אך במקרה שלי הדבר אפשרי (מסתבר שאני יכול "לפתוח פה מספיק גדול"). במקרה הזה המחיר הוא 6000 ש"ח או 8000 ש"ח (במקרה שאני אצטרך טיפול שורש וכתר בשן 46). הסינוס הפתוח זה כבר סיפור אחר (לא נכלל במחיר), ואת זה צריך לעשות כירורג ואולי אפשר לעשות דרך קופת החולים.

אז שתי חוות הדעת מסכימות שלגבי שן 16 צריך חידוש טיפול שורש וכתר חדש, ולגבי שן 45 צריך סתימה. מצד שני, בחוות הדעת הראשונה נאמר לי ששן 25 צריכה סתימה ושן 46 צריכה טיפול שורש וכתר, ואילו בחוות הדעת השנייה נאמר לי שאולי אפשר להסתפק בסתימה בשן 46 ואין צורך בטיפול שורש וכתר, אבל אני כן צריך טיפול שורש וכתר בשן 48, ובנוסף אני חייב טיפול כירורגי דחוף לסתימת הסינוס.

עכשו מה אני אמור לעשות עם שאר השיניים ועם העניין של הסינוס? איך אני אדע שלא יעשו לי סתם טיפולים שאני לא צריך (סתימה בשן 25 או טיפול שורש בשן 48)?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תחום השיניים הוא תחום בעייתי.

הרבה מרפאות מציעות לך טיפולים נוספים שאינם הכרחיים ואף מיותרים,

וגם התמחור הוא שונה.

אני התחלתי טיפול שיניים מקיף (הרבה שיניים שהוזנחו) הכוללים השתלות (כולל סינוס) וכתרים לפני למעלה משנה.

במרפאה הראשונה היוקרתית (ת"א) הציעו גם החלפת גשר (מיותרת לגמרי) - סה"כ: 60,000 ש"ח (אין טעות במחיר).

במרפאה שנייה קצת מעל 30,000 ש"ח ובשלישית קצת פחות מ 30,000 ש"ח

ובמרפאה שבחרתי (ר"ג) כ 21,000 ש"ח - אני לקראת סיום.

חשוב לבחור מרפאה מוכרת עם רופאים (מוכרים) בתחומים שונים של טיפול ולהיות אסרטיבי בתמחור.

ביקרתי למעלה מ 10 מרפאות (במשך 3 שבועות) עד שבחרתי.

אני חייב לציין שהמרפאות האחרונות שציינתי הציעו את אותם הטיפולים ממש

ולא "מצאו" שיניים אחרות או בעיות נוספות לטיפול.

אם אתה מאזור המרכז וביקרתי במרפאות או מרכז רפואי גדול, אני מניח שגם אני ביקרתי שם.

אם היית מציין שמות מרפאות זה היה עוזר...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תבדוק עם קרובי משפחה וחברים בקשר לרופאי שיניים שהם ממליצים על אמינותם, מומלץ כאלו שנמצאים אצלם 10 שנים לפחות ותבקש בדיקה והצעת מחיר.

כדאי גם לבדוק אם יש לך ביטוח רפואי מהעבודה, זה יכול להוזיל המון. הרופאים במרפאות קופות החולים נחשבים בד"כ לפחות טובים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על התגובות.

@Cahiml

1. אני מאיזור הצפון.

2. איך אני בדיוק אמור לדעת האם רופא שיניים מסויים הוא רופא "מוכר"? אני מניח (ומקווה) שכולם רופאי שיניים אמיתיים, אבל איך אני אמור לדעת אם אחד מהם נחשב ל"טוב"?

3. מה שהכי מדאיג אותי הוא ההבדלים שציינתי - אני בעיקר לא צריך שיעשו לי חורים שאין לי צורך בהם (לא בשיניים ולא בכיס). אם הייתי מקבל חוות דעה זהה, הייתי כנראה הולך למרפאה הזולה יותר (אלא אם כן משהו לא היה נראה לי שם).

4. המרפאה שבה קיבלתי את חוות הדעת הראשון כי כללית סמייל בנהריה (בעיקרון המקום נראה מסודר, יש להם איזה 10 חדרי טיפולים והרבה רופאים ושינניות). המרפאה השנייה היא מרפאה שנמצאת במרחק של כמה דקות מהבית.

@ag43

1. דיברתי עם אחותי, שגם היא עברה כל מיני טיפולי שיניים, והיא אמרה שלדעתה המחיר שקיבלתי בכללית סמייל הוא מצויין (בכל זאת - זה אחרי ההנחה של ביטוח הפלטינום שלהם, שאמורה להוריד 60-70 אחוז מהמחיר). בקשר לרופאים מומלצים - אני לא ממש יודע את מי לשאול.

2. אין לי שום ביטוח שיניים נוסף - כל מה שיש לי זה את הביטוח כללית פלטינום.

3. הרופא שבדק אותי בכללית סמייל נראה לי דיי מבוגר (מעל 40), אבל באמת ראיתי שם הרבה אנשים צעירים (יכול להיות שחלקם הם בכלל לא רופאים אלא סייעים כלשהם), כך שזה באמת נושא שיש לחשוב עליו (בצבא עשו לי 4 טיפולי שורש באותה השן - שניים ע"י רופא צעיר בסדיר וכשזה לא הסתדר, הזמינו רופא שיניים במילואים, שגם הוא עשה עוד שני טיפולי שורש. בסוף השן התפוררה ואחרי שהשתחררתי הייתי צריך לעשות עקירה כירורגית). מצד שני זה שרופא הוא צעיר זה לא אומר שהוא לא רופא טוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

3. בד"כ הסיכוי למצוא שם רופא טוב הוא כמו שציינת - צעיר שעדיין לא התקדם. אחרת ב99% מהמקרים הרופאים הטובים פותחים מרפאה בעצמם.

אני ממליץ לך בחום רב למצוא רופא שיניים טוב. חיסכון בהתחלה עלול לעלות מאוד ביוקר בסוף. חוויתי זאת על בשרי ולפי סיפורך גם אתה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...