מחפש לוח אם תומך ל i7-4790 - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחפש לוח אם תומך ל i7-4790


bhaim

Recommended Posts

שלום,

אני מחפש לוח אם עבור מעבד i-7 4790.

פה בפורם מפרטים הומלץ לי על לוח MSI H87-G41 PC mate וראיתי פה בפורום שגם לוח Z87 Pro4 מומלץ ואפילו במחיר אטרקטיבי מאוד של 361 ש"ח בפלונטר...

אני מבין שלא כל לוחות H87/Z87 תומכים במעבד הזה וחלקם צריכים עידכון ביוס בכדי שיוכלו לתמוך

אני צריך לוח שיזהה את המעבד מהרגע הראשון...

כמובן שלוחות H97 יעשו את העבודה אבל הם יקרים יותר ללא כל תוספת בתכונות.

איך אפשר לדעת אם הלוח תומך ללא עידכון הביוס? אני מניח שמה שכתוב באתר היצרן מתייחס לגרסאות ייצור חדשות ולא ללוחות שיצאו בעבר אם אותו ה צ'יפסט אבל עם גירסת ביוס מוקדמת יותר ?

חשוב לי:

  1. שהלוח יציע לפחות 6 יציעות מאחור ו4 יציאות USB2.0 למארז מקדימה.(זה מה שיש לי כרגע)
  2. תמיכה ב32GB .
  3. אמין ואיכותי
  4. ATX

תודה,

חיים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. לוחות בעלי ערכת שבבים מסדרה 8, שכוללת את ה H81, B85, H87 ו Z87 לא מזהים מעבדים מסדרת Haswell Refresh, כמו ה i7-4790, כאשר נעשה שימוש בביוס הראשון איתו הם שוחררו מסיבה פשוטה - ערכות השבבים מסדרה 8 שוחררו באמצע שנת 2013 ואילו מעבדי ה Refresh שוחררו באמצע שנת 2014. יש לציין שגירסת הביוס איתה מגיע הלוח תלוייה בתאריך בו לוח האם יוצר - סביר להניח שהלוח יגיע עם הביוס העדכני ביותר שהיה בזמן הייצור שלו, כך שיש אפשרות שתקבל לוח בעל ביוס שכן תומך במעבדי ה Refresh (אם הלוח יוצר אחרי אמצע שנת 2014). מעשית - יכול להיות שתקבל לוח שנמצא כבר שנתיים במחסן של החברה או המשווק/המפיץ והוא בכלל עושה שימוש בגירסת הביוס הראשונה ששוחררה ללוח. הבעיה היא שאי אפשר לדעת מתי בדיוק לוח האם יוצר ולא תמיד אפשר לדעת לפי בחינה פיזית של לוח עם איזו גירסת ביוס הוא מגיע. לכן בלוחות אם המבוססים על ערכות שבבים מסדרה 8 אתה חייב לוודא שהביוס מעודכן, או במילים אחרות - תבקש מהחנות ממנה אתה קונה לוודא שהביוס בלוח מעודכן לגירסה האחרונה (ואם הוא לא מעודכן - שהם יעדכנו).

2. היות ולוחות אם בעלי ערכות שבבים מסדרה 8 נמכרים ב"מחירי חיסול" ומחירם (לפחות של חלק) מאד משתלם, מומלץ לקחת לוח אם המבוסס על ערכת השבבים Z87 גם אם אתה לא מתכנן , פשוט כי בד"כ לוחות אם כאלו הם בעלי תכונות רבות יותר (יותר "מפוצ'רים") מאשר לוחות בעלי ערכות שבבים אחרות.

3. לא ציינת תקציב ללוח האם.

4. אם אני הייתי צריך לבחור אחד משני הלוחות שציינת, הייתי בוחר ב Z87 Pro4 של פשוט כי הוא יותר "מפוצ'ר" מאשר הלוח של MSI. אני אישית הייתי מעדיף להשקיע עוד כ-100 ש"ח ולקחת לוח כמו ה Z87 Extreme4 של או ה Z87 MPOWER של , שמחירם הוא קצת פחות מ-500 ש"ח (בפלונטר וב TMS בהתאמה).

הנה השוואה בין התכונות של שני הלוחות שציינת מבחינת התכונות - תחליט לבד מה מתאים לך יותר:

550df30ac8817.png

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@dfcorp

אני לא הייתי לוקח לוח שיש לו רק 4 שלבי ייצוב מתח למעבד כאשר מדובר על מעבד i5 ומעלה, שכן ככל שהמעבד "חזק" יותר הוא מעמיס יותר על הלוח ולכן לדעתי רצוי שיהיו לו לפחות 6 שלבי ייצוב מתח בכדי שתוחלת החיים שלו תהיה ארוכה יותר. כמובן שגם הלוחות שציינת (או לוחות אחרים בעלי 4 שלבי ייצוב מתח) יעבדו וסביר להניח שהם יחזיקו מעמד לפחות 3 שנים, אבל אני רואה בלוח האם השקעה לטווח ארוך ולכן לדעתי משתלם להשקיע קצת יותר בלוח האם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ועל מה אתה הייתה ממליץ?

הלוחות שאני הצגתי הם לוחות שהציעו לי פה ואני לא מעדיף מי מהם או בכלל...

תקציב עד 500 - 550 לא בעייה בכלל וגם יותר אם ממש צריך.

העיקר לוח מתאים לדרישות למעלה.

חיים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@bhaim

כמעט כל לוח בגודל ATX היום תומך בזיכרון בנפח של 32GB, ברובם המוחלט יש לפחות 6 חיבורי USB בפאנל האחורי (לפחות 2 מהם מסוג USB 3.0) וכמעט תמיד הם מאפשרים לחבר עוד 4 חיבורי USB 2.0 למארז, כך שהדרישות שלך הן דיי טרוייואליות.

בנוגע לאיכות ולאמינות - כל היצרנים הגדולים שנמכרים בארץ (MSI, Asus, ASRock ו Gigabyte) הם דיי אמינים ומייצרים לוחות אם דיי טובים (לכל הלוחות יש 3 שנות אחריות אז אין יותר מדיי מה לדאוג בקשר לכך), לכן ההבדל העיקרי בין הלוחות הוא פשוט מבחינת התכונות שהם מציעים. כפי שכבר כתבתי - אני אישית מעדיף לוח בעל לפחות 6 שלבי ייצוב מתח אם מדובר במעבד Core i5 או Core i7 מכיוון שלוח כזה אמור להחזיק מעמד יותר זמן מאשר לוח זהה עם 4 שלבי ייצוב מתח.

הלוח הכי משתלם כרגע הוא כנראה ה Z87-Pro4 של ASRock שנמכר בפלונטר ב-361 ש"ח (קישור). כל עוד אתה לא צריך תמיכה במעבדי ה , אין לך צורך בחיבורי M.2 או SATA Express, אתה לא מתכנן המהרה (אתה לא ממש יכול לבצע המהרה עם מעבד i7-4790 בכל מקרה) ואתה יכול לדאוג שתקבל אותו עם ביוס מעודכן, אין סיבה להימנע מקניית הלוח הזה, שכן הוא עונה על כל הדרישות שלך ויותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כפי שכבר כתבתי - אני אישית מעדיף לוח בעל לפחות 6 שלבי ייצוב מתח אם מדובר במעבד i5 או i7 מכיוון שלוח כזה אמור להחזיק מעמד יותר זמן מאשר לוח זהה עם 4 שלבי ייצוב מתח.

.

ואיך אני יכול לדעת כמה שלבי ייצוב מתח יש ללוח? מה שם המאפיין שאני צריך לחפש?

גם אני מעדיף לוח שיחזיק מעמד יותר זמן ככל האפשר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בחלק מעמודי לוחות האם כתוב בכמה שלבי ייצוב נעשה שימוש. לדוגמא, בעמוד של הלוח Z87 Pro4 של ASRock (קישור) כתוב:

6 Power Phase design

(אני לא יודע למה ה-6 מופיע בסוף המשפט - הוא אמור להופיע לפני המילה Power). בשאר המקרים אני פשוט סופר את מספר ה"קוביות" שנמצאות מסביב לתושבת המעבד. בתמונה של הלוח הזה (קישור) אפשר לראות שיש 6 "קוביות" כאלו (בצבע אפור) מעל תושבת המעבד.

למיטב ידיעתי, בכל רגע נתון פועל שלב ייצוב מתח אחד, לכן ככל שיש יותר שלבי ייצוב מתח העומס מתחלק בין יותר רכיבים. מתוך הנחה שלכל שלבי ייצוב המתח יש את אותה תוחלת חיים ושתוחלת החיים תלויה בזמן שהרכיב פועל, הרי שככל שיש יותר שלבי ייצוב מתח, כך תוחלת החיים של כל מערכת ייצוב המתח (ולכן גם של כל לוח האם) תהיה גדולה יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...