פורסם 2014 בספטמבר 311 שנים היום הייתי במוסך לטיפול שגרתיבאמצע הטיפול בא לי נציג השרות ואמר שבבלמים האחוריים נשארה 30% רפידה והם חוששים שזה לא יספיק עד לטיפול הבא.רצו לקבל הסכמה שלי לבלמים חדשים וחריטה של הצלחות, עניין של כ-700 ש"ח.לא הסכמתי ואמרתי שאכנס עוד כמה חודשים להחלפה.מה אתם אומרים, זה טריק להכניס אותך להוצאות, ואני יכול בתקופה הקרובה לנסוע בשקט או שיש חשש אמיתי.אני מניח שאין שום עניין בטיחותי דחוף מאחר ובלי בעיה הסכימו איתי.
פורסם 2014 בספטמבר 311 שנים לך למוסך נוסף - אם תקבל אותה תשובה - תחליףאני לא מבין בבלמים באופן כללי - אבל מספיק מבין שעם בלמים וצמיגים לא משחקים - זה עניין של חיים ומוות.אז 700 שח זה לא כסף בשביל לבצעאגב - עם הסגנון נהיגה של אשתי (פול ברקס לא יודעת לגלוש לא יודעת לחשב נכון הגעה לצומת וכיוב') אני מוצא את עצמי מחליף כל שנה דיסקים. וזה סיפור לא זול אבל לשנות את הנהיגה שלה כבר וויתרתי.
פורסם 2014 בספטמבר 311 שנים מחבר מה שהעלה לי את הסעיף זה שיש כאן טריק מחוכם של מוסכים.נניח שהרכב שלך עושה טיפול כל שנה בממוצע המוסך בודק את הבלמים או משהו אחר ומעריך שאורך החיים שלו יהיה פחות מזמן הטיפול הבא.ואז הוא בא ואומר שהחלק לא ישרוד עד לטיפול הבא ומבקש אישור להחליף.הוא לא אומר לך תיכנס עוד חצי שנה לבלמים אלא תחליף עכשיו כדי שנשים לך חלק חדש שאורך החיים שלו יהיה מעבר לשנהוכך יוצא שהוא מקצר את משך חיי החלק, על חשבונך כמובן.
פורסם 2014 בספטמבר 411 שנים אני מעדיך להכנס כמה שפחות למוסך - ומבחינתי גם הלך המחשבה הזה של המוסכניק סבבה.מבחינתי לקחת את האוטו למוסך זה בזבוז של זמן + התייבשות וטרטור אז אם יוצא שהמוסכניק מבין שהחלק לא יחזיק עד החלק הבא - אז מבחינתי זה ממש סבבה.הוא מנע ממני את הביקור הבא שהיה במיוחד בשביל הברקסים.אגב באופנוע שהיה לי את רב הטיפולים הייתי עושה לבד (החלפת שמנים\פילטרי\רפידות ברקס וכיוב') - וזה בהחלט חיסכון - אבל ברכב שבו אני מסיע את משפחתי ויכול בפוטנציה להרוג אנשים אחרים אני מעדיף לנהוג במשנה זהירות ומשאיר הכל לבעל המקצוע.
פורסם 2014 בספטמבר 411 שנים קודם כל יש כאן 2 עניינים:1. בלמים אחוריים - קודם כל אתה יודע מתי החלפת בפעם האחרונה בלמים אחוריים?הייתי בודק עוד כמה חודשים את הבלמים, אם יש לך אפשרות (לא אצל מוסך).אם יש לך מגנזיום אז אמורה להיות גישה לראות את מה שנשאר, אם לא, אז צריך לפרק גלגל.2. צלחות - איך הם הגיעו להחלטה שצריך חריטה על צלחות? הם נימקו את התשובה? או פשוט אמרו צריך לשלוח לחריטה?תמיד תבקש לפרק את המחיר לגורמים, כלומר שיגידו כמה חריטה וכמה בלמים.ככה אפשר יהיה להשוות את המחיר ולדעת אם זה מחיר יקר או סביר.חריטה יכולה לעלות 150 שקלים לצלחת, ובלמים, תלוי איזה יצרן, אם זה מקורי או חליפי.
פורסם 2014 בספטמבר 411 שנים מחבר הרכב חדש, בן שנה ושלשת רבעיוגם יש מגנזיום. הבעיה שאני לא מבין בזה כל כך.הם טענו שצריך לחרוט צלחות. בטח אפשר לראות דרך המגנזיום אם יש חריצים על הצלחת.ניסו להפחיד אותי ואמרו שאם אני לא מחליף מיד זה עשוי להגיע להחלפת צלחות, במקום רק חריטה.הם פירקו את המחיר לגורמים אבל זה לא פשוט לחשב, יש מחיר בלמים, מחיר חריטה ועבודה.
פורסם 2014 בספטמבר 411 שנים תקח את המחיר ותרשום על דף.תתקשר למוסך אחר ותבקש מחיר עבור כל אחד מהפריטים ברשימה.כמו שאתה רוכש מחשב או כל מוצר צרכני אחר אתה דואג להשוות.
פורסם 2014 בספטמבר 411 שנים אכן עצה טובה - אישית אני מעדיף להמנע מהטרטור אבל אני עדיין מסכים שצריך להיות צרכן נבון.במחשוב זה קצת יותר קל לי כי אני "שוחה בחומר" אבל במכונאות רכב הרבה פחות.לא מדובר ב"מדע טילים" אבל עדיין מכונאי מכיר את העניין הרבה יותר ממני ואני מעדיף שאיש מקצוע יטפל במה שחיים תלויים בו.
פורסם 2014 בספטמבר 411 שנים רכב חדש? פחות משנתיים על הכביש וכבר חריטה? ועוד 'סכנת החלפת צלחות'? נשמע כמו שטויות.לי יש רכב 2002, אמריקאי, ואולי עוד שנה אעשה חריטה (יש לי אותו רק שנתיים....) כי לא טיפלו בו כראוי.אז רכב חדש, לא גמרת את הבלמים. קצת תמוה.כבר החלפת בלמים מאז שקנית אותו?וחשוב לבדוק מה המחיר אצל מוסך רגיל ואצל מוסך מורשה (של אותו יצרן רכב כן?). לראות את ההפרשים.תרשום לך במחשב בצד, שתדע כמה בלמים אמורים לעלות לך (עם או בלי עבודה), ככה שעם הזמן אתה כבר תזכור כמה כל חלק וטיפול אמורים לעלות לך.
פורסם 2014 בספטמבר 411 שנים מחבר זה באמת מוזר שכל כך מהר הלכומדובר על טויוטה אוונסיס עם 30,000אין לי ברירה, רק מוסך מורשה ורצוי ע"י היבואן
פורסם 2014 בספטמבר 611 שנים ברור שזו עבודה בעינים. רכב פחות משנתיים על הכביש? הרי ידוע שבלימה מתבצעת רוב רובו של הזמן בבלמים הקדמיים (דיסקים) האחוריים משמשיים לבלם יד בעיקר ולבלימת חרום. לא סביר שיש להחליפם.לי יש מוסך ביפו כבר 30 שנה, סופר מקצוען (ועובד בשבת כי הוא נוצרי) שהחליף לי ברקסים אחוריים (תוצ' ספרד) לפני כמה חודשים ב-350 ש"ח (עם קבלה).עריכה: חלקי ברקסים הם מאוד זולים ולא ניתן לדעת מה מקורי ומה לא כי אין דבר כזה. זה לא חלק מיוחד ביצור בלעדי לטיוטה שבעצמם קונים את הברקסים שלהם ממאות ספקים שונים. נערך 2014 בספטמבר 611 שנים על-ידי hugo123
פורסם 2014 בספטמבר 611 שנים מחבר בינתיים ראיתי דרך הג'אנטים את הצלחותיש להם משהו כמו שני סימנים של חריצים, בעצם כמו צריבה של חריצים על הפלטה ולא ממש חריץ.גם הג'אנטים עצמם השחירו מפיח כנראה של הבלימה.אולי גם הבלם האחורי אשם. ברכב הזה בלם היד הוא חשמלי מופעל כפתור שמהדק את הבלמים בכח על הצלחת.פטנט שבהתחלה נראה מוזר והיום אני מחפש אותו בכל רכב.
פורסם 2014 בספטמבר 711 שנים 30K לבלמים זה בסדר גמור - אישית אני עושה את זה כל 15K-17K (טיפול שנתי)ושוב - זה נורא תלוי בסגנון הנהיגה - ישנם נהגים שנמנעים משילוב של הילוך נמוך בירידות ברכב אוטומטי ומפמפמים בבלם. גם לבלימות "חירום" יש השפעה מצטברת על בריאותם של הבלמים.כמו כן בלימה ארוכה "אוכלת" את הבלמים יותר מאשר בלימה מקוטעת (חום המצטבר בבלימה ממושכת)
פורסם 2014 בספטמבר 811 שנים gabriel 6 צודק, זה מאוד תלוי בסגנון הנהיגה, יצא לי לדבר עם כמה מוסכניקים והם אמרו לי שזה ידוע שבלמים ברכב של אישה נשחקים הרבה יותר מהר מבלמים ברכבים של גברים.אני בלי לשים לב הגעתי למצב כל הגומי על הבלמים נאכל אז הבלמים שרטו לי את הצלחות והייתי צריך להחליף צלחות + בלמים, עלה לי משהו כמה 500 לזוג הבלמים + הצלחות האחוריים.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.