דעתכם בנוגע בלמים לרכב - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דעתכם בנוגע בלמים לרכב


mrraz

Recommended Posts

היום הייתי במוסך לטיפול שגרתי

באמצע הטיפול בא לי נציג השרות ואמר שבבלמים האחוריים נשארה 30% רפידה והם חוששים שזה לא יספיק עד לטיפול הבא.

רצו לקבל הסכמה שלי לבלמים חדשים וחריטה של הצלחות, עניין של כ-700 ש"ח.

לא הסכמתי ואמרתי שאכנס עוד כמה חודשים להחלפה.

מה אתם אומרים, זה טריק להכניס אותך להוצאות, ואני יכול בתקופה הקרובה לנסוע בשקט או שיש חשש אמיתי.

אני מניח שאין שום עניין בטיחותי דחוף מאחר ובלי בעיה הסכימו איתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לך למוסך נוסף - אם תקבל אותה תשובה - תחליף

אני לא מבין בבלמים באופן כללי - אבל מספיק מבין שעם בלמים וצמיגים לא משחקים - זה עניין של חיים ומוות.

אז 700 שח זה לא כסף בשביל לבצע

אגב - עם הסגנון נהיגה של אשתי (פול ברקס לא יודעת לגלוש לא יודעת לחשב נכון הגעה לצומת וכיוב') אני מוצא את עצמי מחליף כל שנה דיסקים. וזה סיפור לא זול אבל לשנות את הנהיגה שלה כבר וויתרתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שהעלה לי את הסעיף זה שיש כאן טריק מחוכם של מוסכים.

נניח שהרכב שלך עושה טיפול כל שנה בממוצע

המוסך בודק את הבלמים או משהו אחר ומעריך שאורך החיים שלו יהיה פחות מזמן הטיפול הבא.

ואז הוא בא ואומר שהחלק לא ישרוד עד לטיפול הבא ומבקש אישור להחליף.

הוא לא אומר לך תיכנס עוד חצי שנה לבלמים אלא תחליף עכשיו כדי שנשים לך חלק חדש שאורך החיים שלו יהיה מעבר לשנה

וכך יוצא שהוא מקצר את משך חיי החלק, על חשבונך כמובן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מעדיך להכנס כמה שפחות למוסך - ומבחינתי גם הלך המחשבה הזה של המוסכניק סבבה.

מבחינתי לקחת את האוטו למוסך זה בזבוז של זמן + התייבשות וטרטור אז אם יוצא שהמוסכניק מבין שהחלק לא יחזיק עד החלק הבא - אז מבחינתי זה ממש סבבה.

הוא מנע ממני את הביקור הבא שהיה במיוחד בשביל הברקסים.

אגב באופנוע שהיה לי את רב הטיפולים הייתי עושה לבד (החלפת שמנים\פילטרי\רפידות ברקס וכיוב') - וזה בהחלט חיסכון - אבל ברכב שבו אני מסיע את משפחתי ויכול בפוטנציה להרוג אנשים אחרים אני מעדיף לנהוג במשנה זהירות ומשאיר הכל לבעל המקצוע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל יש כאן 2 עניינים:

1. בלמים אחוריים - קודם כל אתה יודע מתי החלפת בפעם האחרונה בלמים אחוריים?

הייתי בודק עוד כמה חודשים את הבלמים, אם יש לך אפשרות (לא אצל מוסך).

אם יש לך מגנזיום אז אמורה להיות גישה לראות את מה שנשאר, אם לא, אז צריך לפרק גלגל.

2. צלחות - איך הם הגיעו להחלטה שצריך חריטה על צלחות? הם נימקו את התשובה? או פשוט אמרו צריך לשלוח לחריטה?

תמיד תבקש לפרק את המחיר לגורמים, כלומר שיגידו כמה חריטה וכמה בלמים.

ככה אפשר יהיה להשוות את המחיר ולדעת אם זה מחיר יקר או סביר.

חריטה יכולה לעלות 150 שקלים לצלחת, ובלמים, תלוי איזה יצרן, אם זה מקורי או חליפי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הרכב חדש, בן שנה ושלשת רבעי

וגם יש מגנזיום. הבעיה שאני לא מבין בזה כל כך.

הם טענו שצריך לחרוט צלחות. בטח אפשר לראות דרך המגנזיום אם יש חריצים על הצלחת.

ניסו להפחיד אותי ואמרו שאם אני לא מחליף מיד זה עשוי להגיע להחלפת צלחות, במקום רק חריטה.

הם פירקו את המחיר לגורמים אבל זה לא פשוט לחשב, יש מחיר בלמים, מחיר חריטה ועבודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אכן עצה טובה - אישית אני מעדיף להמנע מהטרטור אבל אני עדיין מסכים שצריך להיות צרכן נבון.

במחשוב זה קצת יותר קל לי כי אני "שוחה בחומר" אבל במכונאות הרבה פחות.

לא מדובר ב"מדע טילים" אבל עדיין מכונאי מכיר את העניין הרבה יותר ממני ואני מעדיף שאיש מקצוע יטפל במה שחיים תלויים בו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רכב חדש? פחות משנתיים על הכביש וכבר חריטה? ועוד 'סכנת החלפת צלחות'? נשמע כמו שטויות.

לי יש 2002, אמריקאי, ואולי עוד שנה אעשה חריטה (יש לי אותו רק שנתיים....) כי לא טיפלו בו כראוי.

אז חדש, לא גמרת את הבלמים. קצת תמוה.

כבר החלפת בלמים מאז שקנית אותו?

וחשוב לבדוק מה המחיר אצל מוסך רגיל ואצל מוסך מורשה (של אותו יצרן כן?). לראות את ההפרשים.

תרשום לך במחשב בצד, שתדע כמה בלמים אמורים לעלות לך (עם או בלי עבודה), ככה שעם הזמן אתה כבר תזכור כמה כל חלק וטיפול אמורים לעלות לך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ברור שזו עבודה בעינים. פחות משנתיים על הכביש? הרי ידוע שבלימה מתבצעת רוב רובו של הזמן בבלמים הקדמיים (דיסקים)

האחוריים משמשיים לבלם יד בעיקר ולבלימת חרום. לא סביר שיש להחליפם.

לי יש מוסך ביפו כבר 30 שנה, סופר מקצוען (ועובד בשבת כי הוא נוצרי) שהחליף לי ברקסים אחוריים (תוצ' ספרד) לפני כמה חודשים ב-350 ש"ח (עם קבלה).

עריכה: חלקי ברקסים הם מאוד זולים ולא ניתן לדעת מה מקורי ומה לא כי אין דבר כזה. זה לא חלק מיוחד ביצור בלעדי לטיוטה שבעצמם קונים את הברקסים שלהם ממאות ספקים שונים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בינתיים ראיתי דרך הג'אנטים את הצלחות

יש להם משהו כמו שני סימנים של חריצים, בעצם כמו צריבה של חריצים על הפלטה ולא ממש חריץ.

גם הג'אנטים עצמם השחירו מפיח כנראה של הבלימה.

אולי גם הבלם האחורי אשם. ברכב הזה בלם היד הוא חשמלי מופעל כפתור שמהדק את הבלמים בכח על הצלחת.

פטנט שבהתחלה נראה מוזר והיום אני מחפש אותו בכל .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

30K לבלמים זה בסדר גמור - אישית אני עושה את זה כל 15K-17K (טיפול שנתי)

ושוב - זה נורא תלוי בסגנון הנהיגה - ישנם נהגים שנמנעים משילוב של הילוך נמוך בירידות ברכב אוטומטי ומפמפמים בבלם. גם לבלימות "חירום" יש השפעה מצטברת על בריאותם של הבלמים.

כמו כן בלימה ארוכה "אוכלת" את הבלמים יותר מאשר בלימה מקוטעת (חום המצטבר בבלימה ממושכת)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

gabriel 6 צודק, זה מאוד תלוי בסגנון הנהיגה, יצא לי לדבר עם כמה מוסכניקים והם אמרו לי שזה ידוע שבלמים ברכב של אישה נשחקים הרבה יותר מהר מבלמים ברכבים של גברים.

אני בלי לשים לב הגעתי למצב כל הגומי על הבלמים נאכל אז הבלמים שרטו לי את הצלחות והייתי צריך להחליף צלחות + בלמים, עלה לי משהו כמה 500 לזוג הבלמים + הצלחות האחוריים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...