עבור לתוכן

סכסוך ישראלי פלסטיני - מקורות?

Featured Replies

פורסם
אנימור למשל כל הזמן חייב ליצור איזון, כאילו יש שיוויון מוסרי וערכי בין הצדדים.

לא נמאס לכם להכניס לי מלים לפה? זה כבר מתחיל להימאס עליי, בחיי. לא עובר עמוד מבלי שאחד מכם מייחס לי אמירות הפוכות מאלה שכתבתי, ומנסה לצייר אותי כשמאלני/בוגד/אידיוט. כבר יומיים שלא הציעו להוציא אותי להורג, זה שיא.

לא רק שמעולם לא טענתי שיש שיוויון מוסרי וערכי, אלא שאני תמיד מדגיש את העליונות המוסרית שלנו על פני אויבינו - שנגועים בחוסר מוסר, היעדר ערך לחיי אדם, שקרים ותאוות דם רצחנית.

האיזון היחידי שאני מנסה ליצור הוא מול דעות הימין הקיצוני הרווחות בפורום הזה, בכך שאני מנסה לייצג את המרכז-ימין הציוני, המוסרי והשפוי, ולהוות מעין אלטרנטיבה לכהניסטים.

אבל כמובן שעבור הימין הקיצוני, כל מי ששמאלה מהם הוא בהכרח שמאלני עוכר ישראל.

  • תגובות 76
  • צפיות 12.2k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

אתה מדגיש את העליונות המוסרית שלנו ע"י כך שאתה מחפש להציג את אותם מקרים בהם כאילו אנחנו עשינו משהו רע!! ל"פלסטינים", בשם התמונה ה"שלמה".

אני חושב שהמציאות וההיסטוריה הוכיחה, שאנחנו מוסריים מעל ומעבר לכל עם/אומה/מדינה אחרת בהיסטוריה האנושית כולה.

להוציא דברים מהקשרם, מהסוג של "צה"ל הוא פושע מלחמה שהורג בכוונה ילדים קטנים בעזה" זה לא איזון או השלמת התמונה.

זאת פעילות הרסנית נגד הלגיטימציה של מדינת ישראל להתקיים ולהגן על עצמה מאויב שפל ואכזרי.

פורסם

אתה פשוט לא נורמלי. איפה כתבתי דברים כאלה? כתבתי אולי עשר פעמים שאנחנו צריכים להיכנס בעזה בכל הכוח. צה"ל פושע מלחמה? על מה אתה מדבר, לעזאזל?

נראה לי שאתה מבלבל אותי עם מישהו אחר.

פורסם
^^ זו דוגמה לתמונה חד צדדית של הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

היהודי והישראלי הוא הקורבן הטהור והמסכן, הערבי הוא הפורע הנצחי. גם אם זה נכון ברובו, זו אינה כל האמת.

מעבר להצגה הלא נכונה שלנו, הישראלים, אתה גם מערבב לאומנות ערבית עם אסלאם קיצוני. הם אמנם נמצאים פעמים רבות אחד ליד השני, אבל הם ממש לא אותו הדבר.

האסלאם הקיצוני הוא יותר תופעה של העשורים האחרונים. בתחילת הדרך נלחמנו באויב שהוא יותר פן-ערבי מאשר פן-מוסלמי.

פורסם

כן, ואיך זה קשור להאשמות השקריות בהן האשמת אותי?

בכך שאני טוען שרמת המוסריות שלנו דומה? בכך שאני קורא לצה"ל פושע מלחמה, וקורא נגד הריגת ילדים בעזה?

זה מעבר לדמגוגיה, אלה פשוט שקרים גסים. הייתי מוציא לך ציטוטים מהימים האחרונים שמוכיחים שאני כותב ומאמין בדיוק בהפך מהשקרים שלך, אבל זה באמת מתחת לכבודי ולזמני.

פורסם

אתה לא טוען שרמתנו המוסרית זהה.

שונאי ישראל ושמאלנים אחרים טוענים זאת, ומשכנעים בכך הרבה אנשים בעולם.

לכן כשאתה "חייב" "למען האמת" להוריד את רמתנו המוסרית ע"י התמקדות מסוג "צה"ל הרג ילדים בעזה", בפרטים ואירועים קטנים בהיסטוריה שגם בהם אפשר לטעון שלא היינו "נקיים לגמרי"(כי זה בלתי אפשרי!!!), אתה סולל את הדרך לאותם שונאי ישראל והאחרים שרוצים לעשות לנו דלגיטימציה.

האמת שציירתי היא חד צדדית?

האמת לא אמורה לכלול ולהציג את שקרי הקורבן של ה"פלסטינים".

היא אמורה לכלול אותם בדיוק כמו שהם, כשקרים.

אנחנו קורבן שניצח.

2000 שנה אנחנו בגלות בחסדי אחרים, ורק מתחננים שיניחו לנו לחיות בשלום.

גם בארץ ישראל היינו מוכנים לחיות עם הערבים בשלום אם רק היה אפשר.

אבל אי אפשר!! הם לא מסוגלים לאפשר זאת!!

אז נלחמנו!!

אנחנו לא צריכים להתבייש בכך.

מי שצריך להתבייש זה ה"פלסטינים" שאינם מסוגלים להתנהג כמו בני אנוש אפילו לעצמם, ומתנהגים כחלאות אדם מהשורה הראשונה של השטן כשמדובר ביהודים.

נקודה!!! סוף פסוק!!!

פורסם

חברים, באמת שיש מספיק סיבות לתקוף את אנימור גם בלי להכניס לו מילים לפה. הבנאדם פשוט רוצה להיות צדיק, ולהגיד תמיד את כל האמת - כולל אותם 20% ממנה שאינם מחמיאים לישראל באזני השומע ההדיוט שלא מכיר את האזור, מתוכם אותו 1% שאינו מחמיא באמת ובתמים גם באזני שומע שכן מכיר. בואו באמת נעשה זאת... זה לא שבכך אנו נותנים לגיטימציה ל20% מטענות הערבים (שאר ה80% הם הרי שקר מוחלט), ומספקים בכך תחמושת נגד טענתנו שלנו, נכון? העיקר להיות "הוגנים", לא?

אני לא יודע מה הוא היה עושה במקרה כזה, אבל אני יודע שאם הייתי עומד לדין מול שופטים שהאמת לא מעניינת אותם והם מחפשים רק להרשיע אותי (ואז לתלות אותי) "על פי הודאתי שלי", הרי שלא הייתי מספק להם הודאה שכזו. אחרי הכל, לא משנה מה אגיד בנוסף ואיך אסביר את מעשי, ההסברים יימחקו מהפרוטוקול ותשאר רק ה"הודאה".

פורסם

תוספת להודעה הקודמת שלי.

למרות שה"פלסטינים" הם חרא של עם.

ולמרות שהייתי שמח מאוד אם כולם היו עוברים לגור במדינות השכנות.

אני בעד לתת לערביי ישראל שייון זכויות ויחס הוגן, כל עוד הם שומרי חוק ומתנהגים כמו בני אדם.

אני גם בעד להיזהר מהם, כמשפט הידוע: כבדהו וחשדהו.

אבל אם הם פורעי חוק, או מתנהגים כמו חלאות אדם, אז מייד לעזה.

כל זה אני עושה גם כדי להראות שאפשר אחרת.

כדי לתת צ'אנס לפחות לחלק מהם לצאת מהחרא שרובם רוצים להטביע בו את כולם.

בשביל אותם המעטים שאולי באמת הם כמוני וכמוך.

ואני לא מוכן לקבל את סיפורי הנכבה שלהם.

מבחנתי אלו בוגדים כפויי טובה שחותרים תחת המדינה כדי להרוס אותה.

הם לא פועלים בשביל עתיד טוב יותר ודו קיום.

הם אוייבים שקיבלו אזרחיות, שראוי ורצוי לשלול מהם בהזדמנות הראשונה.

לדעתי ישובים ערבים שעושים הרבה צרות למדינת ישראל, ואפשר להעבירם לרשות הפלסטינית, צריך להעביר במלואם כולל כל תושביהם.

מבחינתי כל מי שנתפס זורק אבנים צריך לקבל עונשים הולכים וגדלים, עד כדי גירוש לעזה במקרים שאין ספק לגבי חומרת ועקביות הדבר.

זה יצמצם בהרבה את התופעה.

הגיע הזמן להוריד כפפות ולהתחיל לפתור את בעיות הביטחון והסדר ברמה שורשית.

הגיע הזמן שהפושעים הבדואים שסוחטים את החקלאים היהודים באיזור יקבלו מכה מצלצלת.

הגיע הזמן שערבים ישלמו ארנונה, ויפסיקו עם הבניה הלא חוקית.

הגיע הזמן שהרשות הפלסטינית תשלם את חוב החשמל שלה.

פורסם

ויק,

אני מעריך את זה שיצאת להגנתי למרות שאתה משתייך ל"מחנה" של ארט. למרות אי ההסכמות התהומיות ביננו, אני מעריך את היושרה שלך.

אני מודה שהופתעתי מהתוקפנות של ארט, מהשקרים הגסים, מהארס, מהאשמות ששמו אותי באותה שורה עם בוגדי "בצלם". מהאמירות, שבבדיקה קלה של הודעותיי מהשבועות האחרונים, ניתן לראות שהן הפוכות לאמת. אני מניח שייחסתי לו יושרה דומה, שכנראה לא הגיעה לו.

אירוני שהוא מעליל עליי עלילות שקריות בדיון שעוסק בעלילות השקר של הערבים והמוסלמים.

ולעניין שוב:

כבר כתבתי את דעתי על חשיבות חקר ההיסטוריה האובייקטיבית. אני מבין את הגישה שלך: אתה רואה בזה עוד זירה בה אנו נלחמים באויבנו, ולכן צריכים להשתמש בתחבולות גם שם.

אני מסתכל על זה באופן שונה: מבחינתי, חקר ההיסטוריה נועד עבורנו. האמת שלנו נועדה עבורנו ועבור צדקת דרכנו. ההיסטוריה מלמדת אותנו מה קרה בעבר ובאמצעותה אנו יכולים להקיש להווה ולעתיד, ללמוד מהטעויות, להפיק לקחים, לדעת ממה להיזהר יותר ופחות.

כך למשל, הפרעות הרצחניות שביצעו הערבים בחברון ב-1929 בשכניהם היהודים מזה שנים, הביאו אותי למסקנה שלעולם לא נוכל לבטוח באמת בשכנינו הערבים. שאי אפשר לדעת מתי יצא מהם השד והם יניפו עלינו סכין. משכך, חילופי אוכלוסייה (טרנספר) הוא הדרך היחידה לקיום ציוני-יהודי ארוך טווח לדעתי.

אם נזהם את ההיסטוריה שלנו בשקרים או בחצאי אמיתות (שלעתים גרועות משקר!), לא נוכל כבר להסתמך עליה ולסמוך עליה. לא נוכל ללמוד ממנה, לא נוכל להימנע מבורות ייקוש בהם כבר נפלנו בעבר.

אז נכון, יכול להיות שאם נדבוק באמת זה יגרום לנו נזק מסוים ביחסי הציבור (אני אישית חושב שזה לא יהיה נזק גדול כמו שאתה חושש). אבל התועלת תהיה רבה הרבה יותר מהנזק, לדעתי.

מעבר לכך, אל תשכח את מטרת הדיון הזה: פותח הדיון ביקש במפורש מקורות של היסטוריה של הסכסוך "

באופן אובייקטיבי ולא מוטה". לא מדובר פה בעניין חוץ, אלא בדיון פנימי אצלנו, בקרב יהודים.

גם את עצמנו אנחנו צריכים לרמות?

פורסם

כן, ואת זה אני אומר בלב כבד, גם את עצמנו. יכול להיות שאני ואתה יודעים לברור את המוץ מהתבן, לראות שגם המעשים שניתן לתייג כ"בעייתיים" היו מוצדקים והכרחיים, ולהמשיך הלאה - אבל עיניך הרואות, יש במדינתינו מספיק שמאלנים (וכאן אני משתמש דווקא בהגדרתך שלך למושג הזה) שרואים דווקא במוץ את העיקר ומתעקשים על סמך אותם דברים לפעול נגד מדינתם. קח את "טבח כפר קאסם" כמשל - יש לא מעט שמאלנים שרואים בו ראיה חותכת לאכזריותו וחוסר מוסריותו של צה"ל. האם עלינו להפיק מאותם ארועים לקחים? כן, ללא ספק. האם עלינו לרשום את הארועים בדברי הימים לדראון עולם? אני, אישית, חושב שערכי ה"צדק" וה"אובייקטיביות" שזה ישמש אינם עולים על ערך ההשרדות, שאותו תשרת דווקא מחיקתם של העובדות הבעייתיות מה"קונצנזוס" הקיים בעניין - לא של הארוע עצמו, אולי, אך בוודאי של חלק מהנסיבות.

פורסם

אני לא מרמה אף אחד ולא מסתיר שום דבר.

ואני לא חושב שהאמת שאני מציג היא חד צדדית(דבר שאתה טענת בדף הראשון).

פותח הדיון ביקש את מקורות הסכסוך.

הבאתי קווים כללים למקורות ואופיו של הסכסוך.

אפשר לדבר על הכל, ויש הרבה דברים שהתרחשו.

הרבה מהם גם הוצאו מהקשרם, והפכו להיות שקר שמטרתו להצדיק את מה שתמיד היה וממשיך.

היו כל מיני דברים לא נעימים שקרו במהלך הסכסוך, שאולי לא היינו צריכים לעשות, ואולי היינו צריכים לעשות הרבה יותר ועד הסוף.

אך הם לא באמת מקורות הסכסוך.

מקור מלחמה אינו נובע מקרבות שהתרחשו במהלכה.

פורסם

הבנת הנקרא, ארט:

פותח הדיון ביקש המלצה למקורות קריאה על הסכסוך, כלומר מקורות היסטוריים. הוא לא ביקש לדעת מה המקור לסכסוך (איך ולמה הוא התחיל), אלא "איפה אפשר לקרוא עליו מתחילתו ועד ימים אלה, באופן אובייקטיבי ולא מוטה?".

מקור מלשון מקור היסטורי, ולא מלשון מוצא.

פורסם

animor הייתי מתחיל לקרוא איפה התחיל האיסלם (כ-1500 שנה אחורה אם אני לא טועה) ואיפה הוא התחיל להתנגש עם היהדות.

פורסם

הבאתי את המקורות האמיתיים לסכסוך.

צוק איתן הוא הסיבה שהחמאס יורה עלינו טילים וחופר מנהרות?

אולי עופרת יצוקה היא הסיבה?

אולי בגלל שאנחנו עושים עליהם מצור ולא מאפשרים להם להכניס ספינות עם פיסטוקים?

מה הסיבה?

כל אלו פטריות אחרי הגשם.

ירוקת הצומחת על אבני השביל.

הם לא כוחות הטבע שמעצבים את האיזור והופכים אותו למה שהוא.

הסיבות האמיתיות חשובות.

הסיבות המומצאות והשקרים, גם אם הם מבוססים על סוג של אמת יחסית, הם תוצאה של הסיבות, הם לא הסיבות עצמן.

מה לעשות שה"פלסטינים" והשמאל מקדמים שורה של שקרים והזיות כדי לקדם את המטרות שלהם?

אין בכלל כזה דבר עם "פלסטיני".

לך תבדוק מה ה"פלסטינים" אומרים על ההיסטוריה שלהם.

http://www.palwatch.org.il/main.aspx?fi=495

כמה שקרים בוטים אתה רוצה שאני אביא לפני שתבין ש"חד צדדי" במקרה הזה הוא פשוט "האמת".

כי להציג את ה"צד" שלהם הוא פשוט חטא לאמת, אלה אם כן אני מציג את הדברים כמו שהם, זאת אומרת שקרים!.

- - - תגובה אוחדה: - - -

דרך אגב, אתם יודעים שלא מעט "פלסטינים" הם בעצם יהודים שהתאסלמו תחת איומים במהלך היסטוריה של ארץ ישראל?

פורסם

ואחרי הכל, צודק ארט באמרו (גם אם בעקיפין) שהמקור הכי טוב להבין את הסכסוך, והרי בשביל להבין את הסכסוך צריך להבין מה מקורו, הוא הקוראן.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים