עבור לתוכן

הטעיית צרכנים? איזה מחיר הוא החוקי?

Featured Replies

פורסם

מקרה אמיתי שקרה לפני כמה ימים, (לא לי אבל הייתי נוכח)-

ניסיתי לברר מה החוק אומר על המקרה, ללא הצלחה..

על קופסה של סט של 2 סירים היו 3 מחירים שונים.

בא לקוח עם הקופסה לקופה ודרש לשלם את המחיר הנמוך מבין השלושה על כל הסט.

הקופאית הסבירה לו שהמחיר הנמוך מתייחס לסיר הקטן לבד, הבינוני לסיר הגדול לבד והגבוה לשניהם יחד.

הלקוח התעצבן, באה מנהלת, בלאגן בלאגן בלאגן, בסופו של דבר הוא הלך בלי לקנות.

קיצר, מי לדעתכם צודק? והאם יש מישהו שמכיר את החוק ויודע באמת לומר מה החוק אומר?

אמנם יש בחוק סעיף של "הטעיית הצרכן" - אבל המקרה הזה ספציפית לא מפורט בחוק...

פורסם

רשמו ליד המחיר שהוא על הסיר הקטן?

אם לא אז המחיר הזול הוא המחיר שצריך לשלם

פורסם
  • מחבר

כן אני יודע, אבל כמה דומה ככה שונה. במקרה ההוא החוק חד וחלק ויש התייחסות ספציפית למקרה בחוק.

חשבתי להתעלק על הדיון ההוא אבל נראה לי הוא כבר מוצה..

רשמו ליד המחיר שהוא על הסיר הקטן?

אם לא אז המחיר הזול הוא המחיר שצריך לשלם

לא רשום כלום ליד שום מחיר..

אתה בטוח (מבחינה חוקית) שהמחיר הזול תופס? או אינטואיציה?

פורסם
  • מחבר

מה שרשום בחוק (וגם בקישור שהבאת) זה שבמקרה והמחיר קופה גבוה יותר מהמחיר שמודפס על המדבקה אז המחיר שעל המדבקה תופס.

אבל אין שום התייחסות למקרה שיש כמה מדבקות על אותה אריזה. האם זה חוקי בכלל? (כשהכוונה היא מדבקה עם מחיר לכל חלק מסוים כמובן ולא סתם מחירים)

המחיר כן כתוב על האריזה, ובגלל זה החוק של המחיר קופה לא מתאים כאן..

פורסם

תשלח להם הודעה ותחזור אלינו עם מה שהם ענו לך ותחכים את כולנו

פורסם

מדהים אותי כל פעם לאיזה רמות אפשר לרדת

מעצבן

פורסם

יש מצב לתמונה של הקופסת סירים? אני לא ממש מצליח להבין איך זה בדיוק מגיע.

זה מארז של סירים אבל אפשר לקנות גם כל סיר בניפרד לא בסט?

ממה שאני הצלחתי להבין אז מצד אחד לא מגיע ללקוח את כל הסט במחיר הנמוך אם יש עליו גם את המחיר השלם לסט הזוגי ובבית משפט לדעתי החנות יכולה לטעון לקנטרנות של הלקוח שבמקום לברר בחנות בדיוק למה מתיחס כל מחיר ולקבל את ההסבר מנסה לנצל חוק שמתיחס למצב ספציפי (של הפרש בין המדבקה למחיר בקופה).

אבל מצד שני באמת זו הטעיה אם רשומים שלושה מחירים בצורה שאי אפשר להבין ממנה בדיוק למה מתייחס כל מחיר.

(בנוסף ממה שפותח הדיון מתאר נראה לי שיש חוסר תום לב של הלקוח פה, אבל לא הייתי שם אז קשה לי לקבוע)

לדעתי במקרה הזה הדבר החכם לעשות זה כן למכור ללקוח את הסט במחיר הנמוך לפנים משורת הדין (לתת שרות טוב) (כמובן שאפשר גם לא למכור ולתת שירות רע אבל אז ללקוח יש בסיס לתלונה) ובכל מקרה לקודד בצורה שלא משתמעת לשני פנים.

וגם היה יכול להיות מעניין לראות מקרה כזה בבית משפט ולשמוע מה יהיה לשופט להגיד על זה

פורסם
  • מחבר

לצערי לא צילמתי את הקופסה, אבל זה בדיוק כמו שתיארת...

פורסם

אותו לקוח פעם הבאה שיבדוק על מספר קופסאות של סירים כדי לבדוק האם על כולם שלושה מחירים ואם לא ייקח את האריזה עם המחיר האחד.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים