עבור לתוכן

פרסום|סיפור של מימוש אחריות בtms. נשאר קצת טעם רע בפה.

Featured Replies

פורסם

כן, זה באמת לא מריח טוב. אני באמת רוצה הסבר לעניין.

הסתכלתי באיביי וברכישות מהזמן האחרון הכרטיס נמכר במינימום $1000.

תגידו, הוא לא יכול לשלוח את הכרטיס לחו"ל ולקבל ישירות מהיצרן החלפה?

  • תגובות 216
  • צפיות 49.5k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

ויק, כמו שראית, לאורך כל הדיון הזה צידדתי בלקוח וניסיתי לשכנע מדוע גישת החנות שגויה. יחד עם אחרים, גם הצלחתי בנקודה המרכזית. כך שאי אפשר להאשים אותי במשוא פנים או באהדה ל-TMS.

אבל אני חייב לציין שאני לא מבין את פשר האיבה שאתה מפגין כלפי TMS, עם שלל תיאוריות הקונספירציה שלך. ברור שגם הם מפשלים ודופקים מדי פעם את הלקוחות שלהם, ואני מסכים שהם צריכים "לקבל בראש" על זה כאן בפורום. אבל נכון להיום הם עדיין עדיפים על פני Ksp או אייבורי. למחוק חנות באופן טוטאלי זה טעות צרכנית בהיעדר חלופות טובות יותר.

האינטרס שלנו כקהילה צרכנית הוא לעודד תחרות בתחום השירות לאחר קנייה, להביא לפורום נציגים של כל החנויות, ולהעלות למודעות את נושא השירותיות והאחריות. עלינו לשנות את ההמלצות שלנו בהתאם לתפקוד הדינמי של החנויות, כך שאף חנות לא תהיה בטוחה במעמדה ותצטרך להמשיך להשקיע בתחום השירות. אפילו מעין תחרות חודשית של החנות השירותית ביותר מדי חודש.

במצב הנתון של מספר מתחרים קטן יחסית, החרמת חנויות שמפשלות אינה הולמת את האינטרס שלנו כצרכנים.

פורסם
ויק, כמו שראית, לאורך כל הדיון הזה צידדתי בלקוח וניסיתי לשכנע מדוע גישת החנות שגויה. יחד עם אחרים, גם הצלחתי בנקודה המרכזית. כך שאי אפשר להאשים אותי במשוא פנים או באהדה ל-TMS.

אבל אני חייב לציין שאני לא מבין את פשר האיבה שאתה מפגין כלפי TMS, עם שלל תיאוריות הקונספירציה שלך. ברור שגם הם מפשלים ודופקים מדי פעם את הלקוחות שלהם, ואני מסכים שהם צריכים "לקבל בראש" על זה כאן בפורום. אבל נכון להיום הם עדיין עדיפים על פני Ksp או אייבורי. למחוק חנות באופן טוטאלי זה טעות צרכנית בהיעדר חלופות טובות יותר.

האינטרס שלנו כקהילה צרכנית הוא לעודד תחרות בתחום השירות לאחר קנייה, להביא לפורום נציגים של כל החנויות, ולהעלות למודעות את נושא השירותיות והאחריות. עלינו לשנות את ההמלצות שלנו בהתאם לתפקוד הדינמי של החנויות, כך שאף חנות לא תהיה בטוחה במעמדה ותצטרך להמשיך להשקיע בתחום השירות.

במצב הנתון של מספר מתחרים קטן יחסית, החרמת חנויות שמפשלות אינה הולמת את האינטרס שלנו כצרכנים.

אני מסכים איתך באופן עקרוני,

אני יכול רק להעיד שאני אישית לא מסוגל לרכוש מהם עכשיו,

ואגב - זה לא רק בגלל ה-"טעות" שעשו, אלא בגלל ההתנהלות כולה לאורך כל הדרך, שרצופה מבחינתי ב-"טעויות" כאלה

1. ההתנסחות של קיריל (פה, ובת'רדים אחרים) שמלאה בעוקצנות, דברי תוכחה, סרקזם וכו', נכון, גם אנחנו מתנסחים כך לפעמים, אבל אנחנו לא נציגים של עסק, אלא אנשים פרטיים. הכי עצבנה אותי ה-"תלונה" שקיריל התלונן שהלקוח "מעז" בכלל לבוא לפורום הזה (ולפורום נוסף!!!) ולספר את מה שקרה לו מול החנות. איך אדם יכול בכלל להתלונן על דבר כזה ב-"עידן הפייסבוק", שבו כל בית עסק חשוף לביקורת ציבורית על התנהלותו?

2. העובדה שניסו לשכנע את הבחור שהכרטיסים החלופיים (290 או 290X) הם שווי ביצועים לכרטיס שרכש - כשכל חיפוש בן 2 דקות ברשת יגלה את ההפך (אני מודה שאני התעצלתי ולא טרחתי אפילו לעשות אותו כי הנחתי שאכן ה-290X הוא שווה ביצועים, מעצם העובדה שהלקוח ביקש אותו).

3. העובדה שהתעקשו לקחת ממנו 200 ש"ח נוספים (מעבר להפרש במחירי ה-"הנחת מחשב חדש") על החלפה לכרטיס נחות מהכרטיס שיש לו, שבמקרה (או שלא במקרה) נמכר במחיר גבוה יותר בכמה מאות שקלים אצלם בחנות.

4. עצם העובדה שקיריל לא טרח להתייחס לשאלות כמו - האם ובכמה נמכר הכרטיס 7990 במחיר מלא בחנות? מדוע נמכר בהנחה כזו משמעותית של כמעט 50%? האם הכרטיס נבדק לפני שנמכר ללקוח? האם החנות ידעה שהכרטיס מוגבל מאוד במלאי ביבואן? מדוע לא טרחה ליידע את הלקוח על כך שלא יוכל להחליף לכרטיס זהה במסגרת האחריות, אם ידעה במועד המכירה שזה בוודאות יהיה המצב?

כל אלה הן שאלות קריטיות שלא רק שלא קיבלו מענה טוב -- אלא קיריל לא התייחס אליהן אפילו אלא התעלם מהן באלגנטיות.

5. העובדה שבמובן מסויים יש פה ניצול של תמימות/גיל הלקוח בכך שניסו למכור לו לוקשים לא רלונטיים כמו "המחיר שהחנות תיאלץ לשלם על החלפה ל-290X" וכדומה, כשברור שהשיקולים האלה לא רלוונטיים לצרכן - ובוודאי שהמחירים באתר רלוונטיים -- הן לפי החוק, והן לפי ההגיון הבריא. למה שהלקוח יאלץ לשלם על טעויות שעשתה החנות בתמחור המוצר?

6. העובדה שקיריל התייחס לביקורת לגיטימית לחלוטין (ועניינית) שהושמעה פה כ-"רכיבה על הת'רד, בלי להתייחס לכלום מסביב" - או בקיצור - לנסות לתאר את המקטרגים כמעין "טרולים חסרי אבחנה". לי אין שום צד בעסקה הזו של הלקוח ושל TMS, אין לי מה להרוויח ואין לי מה להפסיד מהסיפור --- הסיבה היחידה שאני מגיב פה בלהט לנושא היא משום שהנושא של אי-צדק בוער בעצמותיי.

פורסם

עם כל הכבוד פה לכולם גם לי עיניין המחיר המוזר לכרטיס שמתומחר בפי שניים בערך הדליק מנורה אדומה גדולה ובפרט שזה היה כרטיס אחרון {וכמובן תקול} וכו וכו... ואני נוטה לחשוב לא מעט שיש דברים מאחורי כל הדבר הזה פשוט לא קפצתי להגיד את זה כי אין לי עיניין להתכווח פה עם כל אחד אבל אם מתבוננים בזה בשכל פשוט רואים ומרגישים שמשהו פה לא תקין... ומי יודע כמה העיניין הזה באמת קרץ לפותח התרד והכריע לו את כל כף המאזניים לקנות את המחשב שלו דווקא משם...

אחרי הכל אני מאמין שאם הוא קנה כרטיס מסך כזה אני מאמין שהוא לא קנה מערכת פשוטה עם מעבד I3 אלא שפך שם לא מעט כסף.....

פורסם

Klayhamn, ברמה הפרטנית, אתה צודק במה שאמרת ואני בהחלט מסכים עם הדברים האלה. יש לי שתי השגות עקרוניות:

1. עפ"י תקנות הגנת הצרכן, החנות היא זו שבוחרת אם להחליף את המוצר במוצר באיכות דומה או אם להחזיר את התמורה ששולמה. אני מתרשם שבמקרה הזה החנות נתנה הוזלה משמעותית במחיר של ה-7990, להערכתי כדי להיפטר מהכרטיס האחרון מהדגם הזה. נראה שההוזלה הזו הייתה הרבה מעבר להנחת מחשב חדש רגילה, והתמחור הזה מכניס את החנות למלכוד מסוים אם נדרש ממנה להחליף את הכרטיס לכרטיס בעל ביצועים דומים.

כאמור, החנות אינה מחויבת לעשות זאת לפי התקנות ויכולה לבחור להשיב את התמורה ששולמה (בעניין זה, התמורה ששולמה אינה הסכום שמופיע בקבלה, אלא כולל את הנחת המחשב החדש, כפי שהסברתי בתגובה מספר 84 בדיון הזה). זה גם מופיע בסעיף 4 לתקנון החנות.

2. עלינו לחשוב לטווח הרחוק באופן רציונלי, מבלי לתת לאמוציות רגעיות לעוות את שיקול הדעת שלנו. הסיפור החם העכשווי הוא על TMS. אבל אם תפשפש אחורה בפורום, תוכל למצוא סיפורים מזעזעים על KSP ואייבורי. אם אחרי כל סיפור מזעזע כזה נפסול חנות, מהר מאוד נישאר בלי אופציות. ה"חזון" שלי לפיתרון לטווח ארוך מחייב מעורבות גדולה יותר של הקהילה ושת"פ בין פורום צרכנות לפורומים החומרתיים. הפיתרון כולל דירוג ומשובים מובנים על החנויות השונות, מעקב אחר דיוני תלונות ואופי הטיפול בהם, והשלכות של הדירוגים השונים על החנויות המומלצות בפורום מפרטים/כרטיסי מסך/אמצעי אחסון/מעבדים וכו'. כך למשל, המלצות וקישורים לחומרה או למפרט יינתנו תוך מתן עדיפות מובהקת ל-2-3 החנויות המובילות באותו חודש. כמובן שזה מצריך מעורבות גדולה של מנהלי הפורומים וחשיבה על קריטריונים לדירוג דינמי של חנויות.

אנחנו צריכים שיניים. אחרת, נמשיך לנבוח כאן והשיירה תעבור על פנינו כהרגלה המגונה.

פורסם

אחרי הכל אני מאמין שאם הוא קנה כרטיס מסך כזה אני מאמין שהוא לא קנה מערכת פשוטה עם מעבד I3.....

דווקא זה בדיוק מה שאני הייתי עושה.

קונה מחשב הכי זול שיש באיזה 1000 ש"ח, בשביל להיות זכאי להנחה, ואז מוכר את הכרטיס ברווח.

ומי יודע כמה העיניין הזה באמת קרץ לפותח התרד והכריע לו את כל כף המאזניים לקנות את המחשב שלו דווקא

מההתנהלות שלו עד עכשיו זה ברור שלא היה לו באמת מושג מה השווי של המוצר שרכש, ושהוא קיבל מחיר חריג מאוד.

דרך אגב, למה זה מכניס את החנות למלכוד כשהיא צריכה לעשות את ההחלפה?

הרי כרטיס במסגרת האחריות, היצרן הוא זה שנושא בנטל, וזה לא יוצא מכיסה, לא? ואם כן, לא ברור הסירוב של TMS מכך להחליף לו לכרטיס שווה ערך לזה שקיבל.

פורסם

מה שאני יודע, שאני בTMS כבר לא אקנה יותר לעולם (ויצא לי לקנות אצלם כמה פעמים, אלא שבינתיים אף מוצר לא התקלקל במסגרת האחריות) - לא אצלם ולא אצל השותפים שלהם ב"וולקום".

בהצלחה עם זה.

תוסיף לזה את רשימת החנויות שעובדים עם סידילוג/מוצרים שמגיעים מהם.

:)

פורסם
דווקא זה בדיוק מה שאני הייתי עושה.

קונה מחשב הכי זול שיש באיזה 1000 ש"ח, בשביל להיות זכאי להנחה, ואז מוכר את הכרטיס ברווח.

מההתנהלות שלו עד עכשיו זה ברור שלא היה לו באמת מושג מה השווי של המוצר שרכש.

דרך אגב, למה זה מכניס את החנות למלכוד כשהיא צריכה לעשות את ההחלפה?

הרי כרטיס במסגרת האחריות, היצרן הוא זה שנושא בנטל, וזה לא יוצא מכיסה, לא?

אל תיהיה בטוח שהוא לא ידע מה הערך של הכרטיס אני מאמין שאחד שהולך לשפוך לא מעט כסף על מערכת קיצונית, אני לא יגיד הרבה אבל אני מאמין שלפחות קצת הוא בודק... דבר שני לא נראה לי שהבנת את הנקודה... החנות מציעה כרטיס פרימיום במחיר "רצפה" בקניית מחשב חדש כאשר יכול להיות שהיא מודעת לזה שהכרטיס תקול ובזה קורצת לאנשים... גוזרת את הקופון שלה מהמערכת כולה {שסמתא היא לא זולה בהתחשב בזה שזה כרטיס המסך המשתדך...} אם הקונה אכל תצפרדע או לא מודע לה - הכל טוב... אם לא - לא קרה כלום, ואומרים לו להוסיף כסף לכרטיס חדש {כמו שנעשה פה} ובמקרה הגרוע מכל נותנים לו זיכוי על הכרטיס מסך {שגם ככה מי יודע אם היה טוב מלכתחילה} ומסתדרים עם היבואן ועל שאר המערכת כבר הרוויחו.... ועובדה שאפילו את ה 290X לא היו מוכנים לתת לו בקלות למרות שהוא רחוק BY FAR מהכרטיס שהוא קנה במקור...

שורה תחתונה החנות שיריינה את עצמה מכל הכיוונים והבחינות...

פורסם

אבל למה לחנות למכור לאנשים כרטיסים תקולים שעדיין בתקופת האחריות בכוונה תחילה? It's bad business ואין בזה הרבה הגיון.

אם הם יודעים מראש שהוא תקול, הם פשוט שולחים אותו ליצרן ומקבלים חדש. אז בשביל מה להם להסתבך עם כל החרא הזה?

הסיבה היחידה היא אם יש פגם פיזי בכרטיס, לכן הם לא יכולים להזדכות עליו ואין להם ברירה אחרת.

מה הכרטיס הכי קרוב ברמה של AMD שנמצא במלאי? למה אי אפשר להחליף לו אליו?

אני לא יגיד הרבה אבל אני מאמין שלפחות קצת הוא בודק....

אין לו שום מושג. עד לפני כמה שעות הוא התחנן בפני החנות שתאפשר לו להוסיף 400 ש"ח על כרטיס נחות יותר.

מיותר לציין שכך לא מתנהג אדם שקנה בגלל "מציאה".

מה שכן, בדיעבד, זה מה עכשיו הגורם שמביא לביטול כל הרכישה.

פורסם
אבל למה לחנות למכור לאנשים כרטיסים תקולים שעדיין בתקופת האחריות בכוונה תחילה? It's bad business ואין בזה הרבה הגיון.

+1

פרסום שלילי זה הקנס הכי גדול לכל בעל עסק.

זה הסיבה שאין ממש הרבה נציגים בפורום ביחס לעבר(RSM, IQPC, זיגזאג ועוד כמה שאני לא ממש זוכר).

פורסם
Klayhamn, ברמה הפרטנית, אתה צודק במה שאמרת ואני בהחלט מסכים עם הדברים האלה. יש לי שתי השגות עקרוניות:

1. עפ"י תקנות הגנת הצרכן, החנות היא זו שבוחרת אם להחליף את המוצר במוצר באיכות דומה או אם להחזיר את התמורה ששולמה. אני מתרשם שבמקרה הזה החנות נתנה הוזלה משמעותית במחיר של ה-7990, להערכתי כדי להיפטר מהכרטיס האחרון מהדגם הזה. נראה שההוזלה הזו הייתה הרבה מעבר להנחת מחשב חדש רגילה, והתמחור הזה מכניס את החנות למלכוד מסוים אם נדרש ממנה להחליף את הכרטיס לכרטיס בעל ביצועים דומים.

כאמור, החנות אינה מחויבת לעשות זאת לפי התקנות ויכולה לבחור להשיב את התמורה ששולמה (בעניין זה, התמורה ששולמה אינה הסכום שמופיע בקבלה, אלא כולל את הנחת המחשב החדש, כפי שהסברתי בתגובה מספר 84 בדיון הזה). זה גם מופיע בסעיף 4 לתקנון החנות.

2. עלינו לחשוב לטווח הרחוק באופן רציונלי, מבלי לתת לאמוציות רגעיות לעוות את שיקול הדעת שלנו. הסיפור החם העכשווי הוא על TMS. אבל אם תפשפש אחורה בפורום, תוכל למצוא סיפורים מזעזעים על KSP ואייבורי. אם אחרי כל סיפור מזעזע כזה נפסול חנות, מהר מאוד נישאר בלי אופציות. ה"חזון" שלי לפיתרון לטווח ארוך מחייב מעורבות גדולה יותר של הקהילה ושת"פ בין פורום צרכנות לפורומים החומרתיים. הפיתרון כולל דירוג ומשובים מובנים על החנויות השונות, מעקב אחר דיוני תלונות ואופי הטיפול בהם, והשלכות של הדירוגים השונים על החנויות המומלצות בפורום מפרטים/כרטיסי מסך/אמצעי אחסון/מעבדים וכו'. כך למשל, המלצות וקישורים לחומרה או למפרט יינתנו תוך מתן עדיפות מובהקת ל-2-3 החנויות המובילות באותו חודש. כמובן שזה מצריך מעורבות גדולה של מנהלי הפורומים וחשיבה על קריטריונים לדירוג דינמי של חנויות.

אנחנו צריכים שיניים. אחרת, נמשיך לנבוח כאן והשיירה תעבור על פנינו כהרגלה המגונה.

1. נכון מאוד, שתי האלרנטיבות (שאינן הענקת כ. מסך שקול-ביצועים) הן - החזרת המוצר כולל ההנחה שקיבל על כך שרכש מחשב חדש - או לחילופין - ביטול העסקה כולה (והחזרת המחשב). הבעיה היא כאמור - כפי שהצבענו עליה מס' פעמים - שהחנות לא התייחסה בכלל לשאלת ה-"מחיר המלא" של 7990 - אם היה אי פעם מחיר כזה בכלל בחנות שלה.

היות והמחיר המלא של המוצר (בחנויות אחרות) קרוב יותר ל-3500 ש"ח מאשר ל-2350 ש"ח, משתלם יותר לחנות לבטל את העסקה כולה.

2. מסכים איתך, אבל אני שב ואומר שלא "טעות" קונקרטית הפריעה לי פה - אלא דפוס שלם של פעולה שניכר לאורך כל הת'רד הזה וממשיך לבוא לידי ביטוי גם בתגובות האחרונות של קיריל (כלומר, הדפוס הזה לא נגמר עדיין...). בעיניי היחס של החנות ללקוחות שלה חשוב בהרבה מהשאלה הקונקרטית של מה היא עושה בפועל (מחזירה כסף, מחליפה מוצר, וואטאבר). היחס של החנות ללקוח הקונקרטי והיחס שלה ללקוחות "פוטנציאליים" שכותבים פה בפורום - הוא ברמה ירודה מאוד לטעמי.

אני לא מזמן התחלתי להחרים את "אגאדיר" - מסעדה שנהגתי להזמין בה פעם בשבוע טייק אווי מאז 2008. לא עשיתי את זה בגלל הפאשלה שהם עשו במשלוח (זה יכול לקרות לכל אחד), אלא בגלל היחס (או יותר נכון, ההתעלמות) שקיבלתי בעקבות התלונה שלי על אותה טעות. הייתי מוכן לספוג 1001 טעויות של המסעדה אם הייתי מרגיש שהיחס אלי כלקוח הוא יחס מכבד, חם, שמוקיר את היותי לקוח נאמן.

לגבי ההצעה שלך של דירוג חנויות - אני מסכים לחלוטין - רעיון מעולה, אם כי מעט קשה לביצוע מבחינה "לוגיסטית" (דורש לא מעט "התעסקות" וחשוף להטיות וכו').

פורסם

לא מבין מה פשר המשך ההתקשקשות. ביטול העסקה כולה הוא לדעתי לגיטימי.

פורסם
לא מבין מה פשר המשך ההתקשקשות. ביטול העסקה כולה הוא לדעתי לגיטימי.

המשך ההתקשקשות עוסקת בהתנהלות של TMS לאורך הפרשה, והאם היא הגיונית/הוגנת/מוצדקת/סבירה/נכונה/מוסרית/ראויה לשבח/ראויה לגנאי וכו'...

פורסם

לא חשבתי על ממקודם, אבל החלפת הכרטיס לשווה ערך במסגרת האחריות לא יורדת מכיסה של TMS, אז למה יש פה בעיה בכלל? מישהו יכול לענות לי על זה?

פורסם
לא חשבתי על ממקודם, אבל החלפת הכרטיס לשווה ערך במסגרת האחריות לא יורדת מכיסה של TMS, אז למה יש פה בעיה בכלל? מישהו יכול לענות לי על זה?

לטענתה זה כן יורד מכיסה.

לטענתה אפילו לתת לו 290X במקום 290 היה עולה להם 600 ש"ח, כשזה כרטיס שנחות ב-25% עד 30% בערך בביצועים מה-7990....

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים