חוות דעת - משחקים/כרייה/פיתוח/ריבוי-משימות באיזור 9K ומטה - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חוות דעת - משחקים/כרייה/פיתוח/ריבוי-משימות באיזור 9K ומטה


Klayhamn

Recommended Posts

שלום חברים, :hi:

אני כבר די מגובש לגבי מה אני רוצה, אני בעיקר מעוניין לקבל חוות דעת על מה שהרכבתי עד כה ועזרה עם ההתלבטויות.

להלן תשובותיי לשאלון:

1. מה התקציב המקסימאלי? אין תקציב - המפרט ה-"אידיאלי" שלי יוצא בערך 10K ואני מנסה לרדת ממנו כמה שאפשר...

א) האם לנצל את כל התקציב או לנסות ולחסוך? לנסות לחסוך כמה שאפשר אך לא על חשבון ביצועים/מראה/שקט/איכות

ב) במידת הצורך- עד כמה ניתן לחרוג מהתקציב? באלפי שקלים לכל כיוון

2. מה שימושי המחשב (לדוגמא: משחקים, עריכה גרפית, עבודה משרדית, תכני HD וכדומה)? משחקים לא תובעניים במיוחד (פירוט בהמשך), סרטי HD באיכות מלאה, גלישה כבדה (200+ טאבים בו"ז), (משחקים/תוכנות, כתחביב), וכרייה של קריפטו-מטבעות כמו DOGECOIN.

א) במידה והמחשב מיועד לתוכנות עיקריות ספציפיות, יש לרשום אותן ואופן שימוש (מזדמן/תדיר/כבד/פרנסה): לפיתוח משחקים ייתכן שאעזר במנוע UNITY3D ודומיו, (כתחביב בלבד) בקרוב.

ב) במידה והמחשב מיועד לגיימינג, יש לציין:

-אילו משחקים לדוגמא ישוחקו על המחשב. דיאבלו 3, סטארקראפט 2, , PORTAL, GW2, משחקי אינדי שונים וכיו"ב.

-מהי הרזולוציה הטבעית (מקסימאלית) של המסך שיחובר למחשב (ניתן לציין גם גודל מסך). 24", 1920x1200, על אף ששוקל שידרוג בעתיד לזוג מסכים או לחילופין למסך 27" בודד.

-לאילו הגדרות גרפיות מיועד המחשב (נמוכות/בינוניות/גבוהות)? מקסימליות

5. עד כמה חשוב השקט בסולם של 1 עד 10 (10=שקט קרטי)? 9 (מוכן לוותר על דממה מוחלטת לטובת רשרוש עלים קליל).

6. האם מתוכנן (OC)? אם כן איזה (קל, בינוני, כבד)? לא, למעט אולי של כרטיס המסך לטובת כריית DOGECOIN

8. האם ישנה העדפה לרכוש את המחשב מחנות ספציפית? אם לא אפשר גם לציין איזור מגורים. לא

10. האם חשוב לשמור על אופק שדרוג המחשב? האם מתוכנן שדרוג מאסיבי של המחשב בעתיד? לא, המחשב הנוכחי שלי מלווה אותי מאז 2009, ואני רוצה שגם הבא ילווה אותי כמות זמן דומה. זאת, למעט המקרה של מים שאני שוקל להוסיף בעתיד הקרוב.

זו טיוטה של מה שהגעתי אליו עד כה (שום דבר כמעט לא סופי):

מעבד:

[..] INTEL 4770 : HASWELL, I7, S1150, 3.4Ghz - TRAY ₪1443

לוח אם:

[..] MAXIMUS VI HERO ₪1147

כרטיס מסך:

[..] SAPPHIRE R9 270X VAPOR-X w/ BOOST 2GB - RETAIL ₪1121

צורב DVD:

[..] DVDRW DRW-24F1ST X24 BLACK SATA ₪123

מארז:

[..] DEFINE R4 WHITE w/ WINDOW ₪617

מערכות הפעלה:

[..] 7 PRO - 64 BIT - ENG - OEM - זמין במלאי ₪685

ספק כוח:

[..] SEASONIC X-SERIES 650W - MODULAR : X-650 - חמש שנות אחריות ! ₪688

קרור למעבד:

[..] COOLERMASTER HYPER 212 EVO ₪170

דיסק קשיח:

[..] 7200.14 2TB SATA3 7200RPM - שלוש שנות אחריות! - זמין במלאי ₪451

כמות:2

דיסק קשיח 2:

SAMSUNG 840 EVO 250GB 2.5" SATA 3 ₪998

הרכבת מחשב:

[..] קניית מוצרים ללא הרכבה ₪0

מחיר סופי כולל מע"מ: ₪7992

מפרט זה הורכב באתר: www.IQPC.co.il

למשלמים במזומן\שיק אחד, הפקדה - 2% הנחה!

עד 5 תשלומים בשיקים ללא ריבית - שיק ראשון לתאריך הקניה

לזה אני מוסיף גם:

CORSAIR DOMINATOR PLATINUM 1600MHZ 2X8GB=16GB

ב-690 ש"ח, שמשום מה לא נמכר כמעט בשום מקום...

ההתלבטויות שלי:

1. מארז: מתלבט בין 600T, 650D, 350D וה-R4 של פרקטל.

ה-R4 יחסוך לי כ-200 שקל וכך גם ה-350D...

מצד שני, אני לא בטוח כמה איכותי ה-R4 בהשוואה ל-600T לדוגמא ואני נוטה יותר למראה של 600T ממילא.

מצד שלישי, אולי באמת ה-mATX מספיק לי? אני הרי לא מתכנן CF, ואין לי כרטיסי הרחבה וכו'. מצד רביעי, המארז הזה כן יגביל אותי מבחינת מים אם ארצה להוסיף מתישהו אי פעם (לא כן?)

2. קירור: הבנתי שהקירורים הנוזליים בפתרונות AIO הם רועשים ועם ביצועים פחותים מאשר קירורי האוויר המצטיינים, ולכן אני נוטה לוותר עליהם בשלב הזה (ולבנות על מערכת CUSTOM עתידית כלשהי -- כעניין של תחביב ועיצוב ולא מתוך צורך עז ב-OC וכו'). מחיר הפרימיום שלהם (500 ש"ח נוספים) פשוט לא שווה לי כרגע.

3. זיכרון: אני כנראה אלך על 32GB בסופו של דבר (למה? כי זה מה שיש לי בלפטופ של העבודה, ואני מנצל בו בד"כ קרוב ל-50%...) אבל בשלב הראשון אלך על 16GB כדי לראות את הביצועים בינתיים.

4. מעבד: הייתי הולך על ה-i5 אלמלא חשבתי שיש יתרון משמעותי ל-i7 ב-MULTITASKING ובפיתוח. מצד שני אלה בערך 500 שקל שאפשר לחסוך.

5. לוח אם: אין לי שום צורך מיוחד ב-Z87, מדובר בהחלטה שהיא בעיקר מוּנעת עיצוב (וכמובן שאקסטרה החיבורים SATA, וה-SOUND המשופר לא יזיקו גם הם, למרות שגם בהם אין לי צורך עז). כל הלוחות שאינם Z87 נראים פשוט זוועה בעיניי (במיוחד אלה של ASUS) ובוודאי שלא מתאימים לכיוון שאני הולך עליו (שחור/לבן עם נגיעות אדום.. שזה גם - במקרה - בדיוק סט הצבעים שלפיו עיצבתי את הדירה שלי ואת הרהיטים בה). זו כנראה ההתלבטות הקשה ביותר שלי, משום שקל מאוד לחסוך פה הרבה כסף אבל זה יבוא על חשבון כל הרעיון של לבנות מכונה שהיא גם יפה ולא רק "טובה".

6. ספק: המליצו לי (וכנראה בצדק) על ה-M12 620W של SEASONIC שזול ב-250~300 שקל מהספק הזה, אבל למרבה הצער הוא רק סמי-מודולארי ולא מודולארי מלא, ואני מתכנן לרכוש SLEEVING לכל הכבלים... למרות שאני מניח שאפשר להשתמש ב-EXTENSIONS עבור החיבורים הקבועים..? שוב, עניין העיצוב וה-AIRFLOW לעומת עניין המחיר.

גם לא ברור לי האם ה-RM650 של שהוא במחיר דומה (ש- מוכרת לו כבלים SLEEVED מוכנים מראש) לא עדיף במקרה כזה...

7. כרטיס גרפי: מתלבט בין ה-280X ל-270X. השיקולים לטובת ה-280X הם בעיקר כרייה של DOGECOIN ו-FUTURE-PROOFNESS טוב יותר (כאמור, אמור להחזיק כ-5 שנים), גם פה יש 450 ש"ח שאפשר לחסוך...

8. אחסון: מתלבט בין ה-120GB ל-250GB ב-... היות ואני מכיר את עצמי ויודע איך כוננים נוטים להתמלא לי בטיל, אני נוטה שלא לקחת פה סיכון וללכת על בטוח.

כמו כן אני מתלבט בין ה- BARRACUDA ובין ה-WD CAVIAR BLACK.

כל הכוננים אצלי כרגע (2 פנימיים ו-2 חיצוניים) הם של WD וכולם שורדים כבר 5 שנים בלי בעיות.... מצד שני זו תוספת של מאות שקלים על אותה קיבולת....

על נפח האחסון עצמו (4TB) אני לא מתכוון להתפשר.

סיכום:

  • בסופו של דבר אם אלך על מחשב פחות יפה (מבחינתי) או קטן-מימדים מדובר בחיסכון מצטבר של בערך 1000 ש"ח לפחות (ממה שצויין במפרט שלעיל).
  • אופציה אחרת לחסכון אפשרי (מעבר למה שצויין מפרט שלעיל) היא המעבד (כ-500 ש"ח פחות) או נפח ה- (כ-400 ש"ח פחות).
  • אופציות ל-"ייקור/שיפור" אפשרי הן כרטיס המסך (450 ש"ח נוספים) נפח הזיכרון (700 ש"ח נוספים), או סוג האחסון המגנטי (600 ש"ח יותר עבור BLACK WD -- או --- 200 ש"ח יותר עבור RED WD)

אשמח לשמוע את דעתכם,

תודה!

TL;DR = יופי או אופי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בוא נתחיל עם זה שאתה צריך להחליט האם אתה מוכן לשלם מאות שקלים (כפי שאמרת, אכן מדובר על הוצאה כספית נוספת באיזור האלף ש"ח), או שאתה תחסוך את זה - רק לאחר שתחליט על כך, נוכל לגבש מפרט.

1) מארז - אם אתה רוצה מערכת כמה שיותר שקטה, אתה צריך מארז עם חומרה מבודד רעשים. כלומר, מבחינת האופציות שרשמת רק ה-r4 הוא הפתרון עבורך. בכללי, יש גם את ננוקסיה ds1 שלפי דעתי עדיף עליו (אם כי לא כולל חלון).

2) קירור - עזוב קירור מים, זה לא באמת שקט יותר. יש לך גם את הרדיאטור (כלומר 1-4 מאווררים) והמשאבה. במידה ואתה לא עושה למעבד, קירור כמו פריזר 7 פרו שעולה סביב ה-120 ש"ח בהחלט יספיק מבחינת עוצמת קירור ושקט.

3) אני עדיין לא הבנתי מה אתה עושה שצורך כ"כ הרבה זיכרון. בנוגע לטאבים - כמות הטאבים הזאת היא כבר בעיה בהרגל שלך ולא תירוץ להגדלת נפח זיכרון/כח עיבוד/כונן קשיח. תלמד לסגור טאבים שאתה לא צריך ולעבוד ביעילות.

4) i7 אכן כולל ht (הדמייה של 4 ליבות פיזיות ל-8 ליבות לוגיות). בדוק שאתה באמת צריך את זה, יש מספיק בנצ'מרקים ברשת.

5) בכללי, פרט לעיצוב לטענתך, אין סיבה לקחת לוח z87 (את הפיצ'רים שערכת השבבים הזו נותנת לך לעומת ערכות שבבים אחרות אתה יכול לראות באתר של אינטל). בכללי, לוח H87 איכותי וטוב יהיה מעולה כאן.

6) גם פה השאלה היא אסטטיקה ומודלאריות. אם אתה מוותר על שניהם, אתה חוסך כאן הרבה וגם יש באנדלים של מארז+ספק בחלק מהחנויות שבהן ניתן לחסוך באופן די משמעותי ביחס למחיר הנפרד של ספק ומארז.

7) בתקציב הזה אתה גם יכול לקחת r9-290, נו אז מה? תראה קודם כל מה הסבירות שהמטבע הזה יתפתח בכלל (כלומר מה הסבירות שאתה בכלל תרויח משהו). אם אתה בטוח בעצמך שתמשיך לכרות, קח כרטיס חזק יותר. אם לא, ואתה לא רציני, קח כרטיס זול יותר.

8) בכללי אמליץ לקחת את ה-250 ג'יגה. למה? גם כי בסופו של דבר תרצה להעביר יותר דבר ממה שתכננת לכונן הזה, גם כי הוא משתלם יותר וגם כי הוא מעט מהיר יותר. כונני black/red מיותרים, אין מה לדבר עליהם. קח כונן סטנדרטי בודד (או כמה שאתה צריך). אתה גם יכול לעשות מערך רייד לשיפור מהירות קריאה/כתיבה. אם בכללי אתה רוצה פשוט נפח של 4 ג'יגה, אז קח כונן אחד - למה לקחת 2 (שלא למטרות רייד/גיבוי)?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על התגובה המהירה!

בוא נתחיל עם זה שאתה צריך להחליט האם אתה מוכן לשלם מאות שקלים (כפי שאמרת, אכן מדובר על הוצאה כספית נוספת באיזור האלף ש"ח), או שאתה תחסוך את זה - רק לאחר שתחליט על כך, נוכל לגבש מפרט.

כן אבל זה העניין, כי יכול להיות שאעדיף (לדוגמא) ללכת על ה-4570 וה-270X ובלבד שהמערכת תיראה (מבחינת עיצוב) לשביעות רצוני... :nixweiss: ואם אוותר על העיצוב, אז סביר להניח שלפחות אנסה למקסם את הביצועים...(?)

התייחסות לפי נקודות:

1. כלומר שה-650D או ה-350D לדוגמא הם רועשים? עד כמה הם רועשים יותר מה-R4?

2. אוקיי, לא הבנתי אבל במה הוא עדיף מה-CM 212? שקט יותר? זול יותר? קטן יותר? מה הרעיון?

3. לא יקרה :D... אני בן 29 ולא מתכוון (או יכול) "לשנות הרגלים". כך אני גולש. לבדו תופס לי בד"כ 5GB עד 7GB .

4. הבנצ'מרקים האלה לא יעזרו לי, אני חושש, משום שמה שמעניין אותי זה ה-DAILY EXPERIENCE ופחות איזו תוצאה של מבחן מלאכותי. לא הצלחתי לקבל תשובה טובה לשאלה האם הוא טוב יותר לסוג השימוש המוזר והקיצוני שלי (לדוגמא 200+ טאבים, שפתוחים במקביל ל-ECLIPSE ו-JVM שרץ ברקע, ובנוסף איזה 4 גליונות EXCEL ו-3 מסמכי וורד וכו'...), בעיקר קיבלתי תשובות לגבי ביצועים במשחקים או בעריכה גרפית וכו'.

5. נכון, כפי שאמרתי, התלבטות קשה. אלמלא עניין העיצוב הייתי לוקח בכלל B85 ולא H87.

6. לא ראיתי עדיין שום באנדל שכולל את אחד מהמארזים ששמתי את עיני עליהם.

7. לאמוד את הסבירות שהוא (או LITECOIN) יתפתחו אין לי כרגע שום דרך. אני בעיקר עושה את זה כ-1. תחביב 2. נסיון ליצור הכנסה צדדית קטנה. כמו כן, כאמור, יש את השיקול של FUTURE-PROOFNESS. אני לא יודע אם ה-270X ישרוד 5 שנים טוב כפי שישרוד ה-280X.

8. שני כוננים של 2TB במקום כונן אחד של 4TB למטרת REDUNDANCY. הסיכוי ששניים יכשלו נמוך יותר מהסיכוי שאחד יכשל. לא אוהב לשים את כל הביצים בסל אחד, ומאז ומתמיד כשאני קונה מחשב חדש אני רוכש שני כוננים.

RAID זה רעיון מעניין בהחלט אבל אז אני צריך 3 כוננים בשביל RAID5... (אחרת, זה שקול ללשים את כל הביצים בסל אחד).

-------

הערה כללית: היות ואני קונה מחשב פעם ב-5 או 6 שנים, אני נוטה להסתכל על תוספת של 1000 שקל לפה או לשם באופן קצת פחות דרמטי מאיך שאולי הייתי רואה את זה אם זו הייתה הוצאה של פעם בשנה או פעם בשנתיים... כמובן שעדיף לחסוך אם אפשר, אבל ישנם דברים (כמו עיצוב) שאני מאוד מתקשה לחסוך על חשבונם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זרקת המון כסף לפח עם המפרט שהרכבת בRSM שהמחירים אצליהם יקרים מאוד.

בנוסף אתה ממש לא סגור על עצמך וחייב להיות יותר ממוקד.

אם הייתי סגור על עצמי, לא הייתי זקוק לאנשים אחרים בפורום להתייעצות ;)

נושא העיצוב הוא אכן החלטה סובייקטיבית ולכן אני לא מצפה שמישהו יוכל לעזור לי ממש להחליט לגביו (וספציפית לגבי , מארז, והספק), אולי רק טיפים שונים (כמו לדוגמא בנושא ה-mATX לעומת ה-ATX)

אבל בנושאים האחרים (מעבד, נפח זיכרון, נפח , סוג מגנטי, סוג כרטיס גרפי) בהחלט הייתי שמח לקבל ייעוץ, כפי שפירטתי, וזאת - במנותק מהשאלה האם אוציא את 1000 השקל הנוספים על העיצוב או לאו.

את המפרט הרכבתי שם (IQPC, לא יודע מה זה RSM) סתם כי הייתי צריך לבחור ממשק כלשהו להרכיב בו - ולא כי אני בהכרח מתכוון לקנות משם. אבל עד כמה כבר גדול יכול להיות ההפרש במחיר? תוכל לתת דוגמא?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עדיין המחירים יקרים למשל:

הלוח ממש מוגזם, במיוחד על מעבד שאינו מותאם לאוברקלוק.

כרטיס מסך דומה וקריר יותר הכולל את המשחק bf4 במתנה נמכר בtms ב100₪ פחות.

המחיר של המארז יקר ועוד הרבה דברים במפרט.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1) הם לא רועשים, אלא לא כוללים חומר מבודד רעשים. כלומר, כל רעש פנימי של החומרה האקטיבית שלך אתה תשמע יותר. זה שתעמוד מחוץ לדלת שלך ותפעיל טלויזיה. כשהדלת פתוחה (=מארז ללא חומר מבודד/פתוח בחלקו) אתה תשמע את הטלויזיה יותר מאשר כשהדלת סגורה. כמובן שיש השפעה על יכולת הקירור, אבל בד"כ לא אמורה להיות התחממות מאסיבית.

2) הפריזר 7 פרו זול נחשב לקירור משתלם מאוד. הוא מספק קירור מעולה למעבדים (ללא OC) תוך שמירה על שקט. אותו הדבר ניתן לומר למשל על קירור katana 3/4 של scythe שעולה לרוב באיזור מחיר זה גם כן (120 ש"ח).

3) תשנה, תשנה. כי כמו שאתה רואה אתה מוציא פה הרבה כסף על זה ובכללי זה לוקח משאבים מהמחשב (גם מהמעבד וגם מהכונן הקשיח) ככה שהשימוש ה"שוטף" שלך בזמן עשרות/מאות טאבים שפתוחים ברקע נפגעת בצורה משמעותית, חבל.

4) השאלה למה אתה מתכוון כשאתה אומר "DAILY EXPERIENCE". אם הכוונה היא לשימוש כללי במחשב - אתה לא תרגיש הבדל. אם אתה מתכוון לפיגועים שאתה מבצע בו עם הטאבים ותוכנות - יכול להיות. אם תמשיך בפיתוח משחקים (ברמה גבוהה יותר), סביר להניח ש-i7 יתן לך תוספת ביצועים מסויימת.

5) עזוב B85, לא לוחות משתלמים. או H81 (שבמקרה שלך לא רלוונטי כי מגיעים עם 2 חריצי זכרון בלבד) או H87 (יש תמיכה ברייד, חיבורים פנימיים וחיצוניים מגוונים וכדומה).

6) כנס לחנויות נוספות. ב-tms למשל יש באנדלים של ספק ריידר 650w של fsp ביחד עם מארז r4 או ds1 באיזור ה-850 ש"ח.

7) כמו שאמרתי, שיקולך שלך אם אתה רוצה להוציא על זה כסף.

8) לבני אדם יש 2 ביצים (לא יודע כמה יש לך). לכן, רייד 1 יכול לעזור במקרה שלך למשל במידה מסויימת.

אני למשל כשאני קונה מחשב, העיצוב חשוב לי מאוד. למה? כי אני אוהב לראות ויזואלית איכות החומרה שקניתי. זה כמו שתקנה פרארי אבל תתקמצן על צבע מטאלי. רק בגלל זה למשל, רציתי לא מזמן לקנות את ה-600t (הלבן) ולשים בצידו דלת זכוכית (כמו שעשו פה לדוגמא) ביחד עם לדים + בקר כמו hue שכבר יש לי. אבל, לא אהבתי את יכולת הקירור של המארז הזה (יש לי אנטק 1200 שבד"כ יש זוג כאלה על כל כנף של בואינג 737) ולא התחשק לי להוציא עוד 200-300 ש"ח על .

אבל, זו רק דעה שלי - זה עניין של טעם אישי, לכן לא אני ולא אף אחד פה לא יוכל לעזור לך בקטע הזה ועד שלא תחליט לא נוכל לעזור לך כמו שצריך. בתקציב שלך אפשר להכניס מערכת יפיפה ויזואלית + ביצועים מקסימליים, או מארז שנראת טוב + מערכת שמספקת ביצועים נמוכים (עם יחס עלות/תועלת גבוה יותר).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עדיין המחירים יקרים למשל:

הלוח ממש מוגזם, במיוחד על מעבד שאינו מותאם לאוברקלוק.

כרטיס מסך דומה וקריר יותר הכולל את המשחק bf4 במתנה נמכר בtms ב100₪ פחות.

המחיר של המארז יקר ועוד הרבה דברים במפרט.

לא הבנתי מה הקשר בין השאלה אם הלוח מוגזם או לא (וכתבתי במפורש שאני לוקח אותו בגלל העיצוב ולא בגלל היכולת שלו לבצע OVERCLOCK) ובין השאלה האם החנות IQPC יקרה יותר מ-TMS

לגבי כרטיס מסך - BF4 לא מעניין אותי (אבל כמובן שאם מישהו מוכר את הכרטיס גרפי עצמו בזול יותר בחנות אחרת אשמח לקנות משם).

לגבי המארז - כנ"ל - לא ברור לי מה הקשר בין השאלה אם הוא עצמו יקר או לא ובין השאלה האם החנות IQPC יקרה יותר מ-TMS במקרה הזה... האם הוא נמכר בזול יותר ב-TMS?

- - - תגובה אוחדה: - - -

1) הם לא רועשים, אלא לא כוללים חומר מבודד רעשים. כלומר, כל רעש פנימי של החומרה האקטיבית שלך אתה תשמע יותר. זה שתעמוד מחוץ לדלת שלך ותפעיל . כשהדלת פתוחה (=מארז ללא חומר מבודד/פתוח בחלקו) אתה תשמע את הטלויזיה יותר מאשר כשהדלת סגורה. כמובן שיש השפעה על יכולת הקירור, אבל בד"כ לא אמורה להיות התחממות מאסיבית.

2) הפריזר 7 פרו זול נחשב לקירור משתלם מאוד. הוא מספק מעולה למעבדים (ללא OC) תוך שמירה על שקט. אותו הדבר ניתן לומר למשל על katana 3/4 של scythe שעולה לרוב באיזור מחיר זה גם כן (120 ש"ח).

3) תשנה, תשנה. כי כמו שאתה רואה אתה מוציא פה הרבה כסף על זה ובכללי זה לוקח משאבים מהמחשב (גם מהמעבד וגם מהכונן הקשיח) ככה שהשימוש ה"שוטף" שלך בזמן עשרות/מאות טאבים שפתוחים ברקע נפגעת בצורה משמעותית, חבל.

4) השאלה למה אתה מתכוון כשאתה אומר "DAILY EXPERIENCE". אם הכוונה היא לשימוש כללי במחשב - אתה לא תרגיש הבדל. אם אתה מתכוון לפיגועים שאתה בו עם הטאבים ותוכנות - יכול להיות. אם תמשיך בפיתוח משחקים (ברמה גבוהה יותר), סביר להניח ש-i7 יתן לך תוספת ביצועים מסויימת.

5) עזוב B85, לא לוחות משתלמים. או H81 (שבמקרה שלך לא רלוונטי כי מגיעים עם 2 חריצי בלבד) או H87 (יש תמיכה ברייד, חיבורים פנימיים וחיצוניים מגוונים וכדומה).

6) כנס לחנויות נוספות. ב-tms למשל יש באנדלים של ספק ריידר 650w של fsp ביחד עם מארז r4 או ds1 באיזור ה-850 ש"ח.

7) כמו שאמרתי, שיקולך שלך אם אתה רוצה להוציא על זה כסף.

8) לבני אדם יש 2 ביצים (לא יודע כמה יש לך). לכן, רייד 1 יכול לעזור במקרה שלך למשל במידה מסויימת.

אני למשל כשאני קונה מחשב, העיצוב חשוב לי מאוד. למה? כי אני אוהב לראות ויזואלית איכות החומרה שקניתי. זה כמו שתקנה פרארי אבל תתקמצן על צבע מטאלי. רק בגלל זה למשל, רציתי לא מזמן לקנות את ה-600t (הלבן) ולשים בצידו דלת זכוכית (כמו שעשו פה לדוגמא) ביחד עם לדים + בקר כמו hue שכבר יש לי. אבל, לא אהבתי את יכולת הקירור של המארז הזה (יש לי אנטק 1200 שבד"כ יש זוג כאלה על כל כנף של בואינג 737) ולא התחשק לי להוציא עוד 200-300 ש"ח על .

אבל, זו רק דעה שלי - זה עניין של טעם אישי, לכן לא אני ולא אף אחד פה לא יוכל לעזור לך בקטע הזה ועד שלא תחליט לא נוכל לעזור לך כמו שצריך. בתקציב שלך אפשר להכניס מערכת יפיפה ויזואלית + ביצועים מקסימליים, או מארז שנראת טוב + מערכת שמספקת ביצועים נמוכים (עם יחס עלות/תועלת גבוה יותר).

1. כן, זה היה ברור לי - אני רק לא מבין עד כמה המארז ההוא משתיק רעשים יותר מלדוגמא ה-650D.

2. כן, את זה הבנתי, אבל התכוונתי - במה הוא טוב יותר מה-CM 212? כי הוא זול יותר ב-30 ש"ח? כי הוא שקט יותר? מדוע הוא ולא ה-CM 212 שעליו כולם ממליצים?

3. לא יקרה לצערי. זה כמו שתבקש ממישהו להעדיף סוג משחקים אחר, כדי שהוא לא יצטרך לשלם הרבה על כרטיס מסך יקר.

אני נהנה להשתמש במחשב בצורה הזו, זה חוסך לי (אישית) זמן על פני כל "שיטת" שימוש אחרת.

4. אכן, בדיוק לכך אני מתכוון :smiley1:

5. לא הבנתי למה לא משתלמים? הם זולים יותר במאות שקלים ולחלקם יש בדיוק אותם FEATURES (אולי חוץ מ-RAID, שגם כך אני לא צריך).

6. לא יודע מה זה הספק הזה... כולם המליצו לי על ה-SEASONIC. הוא מודולרי? לחסוך כסף על ספק נשמע לי כמו רעיון גרוע מאוד....

7. הכסף הוא לא רק על הכרייה אלא כאמור גם על החסינוּת-לעתיד. השאלה היא האם 270X יכול לשרוד 5 שנים ללא שדרוג...

8. רייד1 זה הדבר האחרון שאני רוצה, משום שאז יהיו לי רק 2TB של ולא 4. הרעיון שלי לא היה שיהיו לי שני כוננים עם תכולה זהה, אלא - שני כוננים עם תכולה נפרדת, שאובדן של אחד מהם פירושו יהיה אובדן של רק חצי מהתכולה ולא כולה. אם כבר, כאמור, רייד5 היה פותר את הבעיה כי אז כשלון של כונן אחד עדיין היה מאפשר לי להחליף אותו ללא שום אובדן מידע, אבל אז הייתי צריך לרכוש כונן שלישי.

לגבי הפסקה המסכמת שלך - אני מסכים לחלוטין. זה לא רק שאני נהנה לראות ויזואלית את האיכות, אלא שאני מעריך ונהנה מעיצוב טוב (בכל דבר, רכבים, עיצוב דירה/ריהוט, וכו'). וכן - לגבי ה-600T זה בדיוק מה שתכננתי לעשות, לרכוש את דלת-החלון המקוּסטמת :)

לא הבנתי את ההערה לגבי הבואינג 737... הכוונה שהוא רועש?

אחת הסיבות אגב שאני נוטה לכיוון ה-600T הלבן היא שהוא זהה בעיצוב שלו ל- ONE X שיש לי :)

HTC_One_X_0.jpg

לעומת:

538474_463670770361188_224140569_n.jpg

בוא נצא מנקודת הנחה שאני אכן מוכן להוציא את הכסף הנוסף הדרוש על העיצוב. מה היית משנה במפרט?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. אין לי את המארז, לכן לא אוכל לענות לך על זה לצערי. אני מניח שמדובר על כמה דציבלים בודדים מקס'. אם רעש רקע ברמה של מזגן לא מפריע לך, אתה יכול להיות פתוח גם לשאר המארזים אני מניח.

2. לא הבנתי למה דווקא אתה רוצה לקחת אותו. כלומר הוא אחלה קירור ואם מסיבה כלשהי נדבקת אליו, קח אותו. פשוט עבור מעבד ללא + מארז עם זרימת אויר תקינה, ב-120 ש"ח יהיה מעל ומעבר. אם אתה רוצה לשלם יותר, אתה גם יכול לקחת קירורים קיצוניים יותר - זה לא יגמר.

5. "זולים במאות שקלים" זאת הכללה, שכן יש המון דגמים כאשר חלקם מוצלחים יותר ומוצלחים פחות. אני אישית אוהב לשלם טיפה יותר אבל לקחת לוח שיש בו יותר יותר חיבורים פנימיים וחיצוניים (כולל המגוון שלהם), כאשר ההבדל בין לוח B85 ממוצע ל-H87 ממוצע עומד על פחות מ-100 ש"ח.

6. חברה ידועה (כמו סיסוניק), אחלה ספק, עם תקן נצילות זהב. מבחינת האיכות אני מניח שהוא כמו דגמי הסיסוניק הסטנדרטיים. לא מודלארי.

7. אתה שואל יותר מדי שאלות שאתה יודע שאף אחד לא יכול לענות לך עליהן.

מה ערכת הצבעים שאתה רוצה (לבן, שחור ואדום)? או שזה לא קריטי, אלא העיקר שזה יכלול לבן + צבע/צבעים מסויימים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1.

6. חברה ידועה (כמו סיסוניק), אחלה ספק, עם תקן נצילות זהב. מבחינת האיכות אני מניח שהוא כמו דגמי הסיסוניק הסטנדרטיים. לא מודלארי.

אתה מתבלבל בין הAURUM של FSP, שזו הסדרה היחידה שיש בה הרבה ביקורות וגם חיוביות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. אין לי את המארז, לכן לא אוכל לענות לך על זה לצערי. אני מניח שמדובר על כמה דציבלים בודדים מקס'. אם רעש רקע ברמה של מזגן לא מפריע לך, אתה יכול להיות פתוח גם לשאר המארזים אני מניח.

2. לא הבנתי למה דווקא אתה רוצה לקחת אותו. כלומר הוא אחלה קירור ואם מסיבה כלשהי נדבקת אליו, קח אותו. פשוט עבור מעבד ללא + מארז עם זרימת אויר תקינה, ב-120 ש"ח יהיה מעל ומעבר. אם אתה רוצה לשלם יותר, אתה גם יכול לקחת קירורים קיצוניים יותר - זה לא יגמר.

5. "זולים במאות שקלים" זאת הכללה, שכן יש המון דגמים כאשר חלקם מוצלחים יותר ומוצלחים פחות. אני אישית אוהב לשלם טיפה יותר אבל לקחת לוח שיש בו יותר יותר חיבורים פנימיים וחיצוניים (כולל המגוון שלהם), כאשר ההבדל בין לוח B85 ממוצע ל-H87 ממוצע עומד על פחות מ-100 ש"ח.

6. חברה ידועה (כמו סיסוניק), אחלה ספק, עם תקן נצילות זהב. מבחינת האיכות אני מניח שהוא כמו דגמי הסיסוניק הסטנדרטיים. לא מודלארי.

7. אתה שואל יותר מדי שאלות שאתה יודע שאף אחד לא יכול לענות לך עליהן.

מה ערכת הצבעים שאתה רוצה (לבן, שחור ואדום)? או שזה לא קריטי, אלא העיקר שזה יכלול לבן + צבע/צבעים מסויימים?

1. ניסיתי לבדוק סרטונים שלו ברשת. נראה שספציפית לגבי ה-600T יש תלונות על רעש, אני תוהה איך ה-650D או ה-350D בהשוואה אליו. צריך לבדוק את זה לעומק... למרות שה-R4 דווקא אחלה בעיניי. לא נראה שיש פה דילמה קשה מדי (בניגוד ליתר הסעיפים).

2. אני לא. פשוט 95% מהמקרים שממליצים על קירור אוויר ממליצים על ה-CM 212, אז תהיתי למה דווקא ה-. הם כולם מכוערים בעיניי להחריד אגב (בהשוואה לנוזלי AIO לדוגמא)... לא מצאתי עוד אוויר אחד שנראה נורמלי. אני לא רוצה לשלם יותר בכלל, אבל גם בין דברים שהם באותו טווח מחיר (120, 150) יכולים להיות הבדלים בביצועים.

5. אני מסכים למרות שראיתי גם B85 עם 6 חיבורי SATA3 אאל"ט. אחלה הזדמנות לחסוך 100 ש"ח אם אני לא צריך RAID, אם כבר הולכים על לוח מכוער :) היות וזה לא רלוונטי כרגע (יצאנו מנקודת הנחה שהולכים על עיצוב) אז נעזוב את זה לעת עתה.

6. לא מודולארי = לא רלוונטי מבחינתי.

7. נכון אני לא מצפה ל-"תשובה" אלא לדעות. אני מנסה להבין מה אנשים אחרים (אולי בקיאים יותר ממני בטכנולוגיה ובחומרה) היו עושים במצבי, בהינתן הדרישות שלי, התקציב שלי, השימושים שלי וכיו"ב. זה הכל. לא מחפש מישהו שינבא לי את העתיד.

לגבי הצבעים - מחפש לבן/שחור (עם דומיננטיות ללבן) עם נגיעות של אדום. כך בדיוק גם עיצבתי את הדירה שלי (הכל בשחור/לבן, עם נגיעה של אדום = ספה אדומה).

משהו ש*דומה* לזה (לצורך העניין):

הייתה לי דוגמא טובה יותר מזה (בתור השראה), אבל אני לא מוצא אותה כרגע... אחפש

דוגמא נוספת יכולה להיות (למרות שאני הייתי מעדיף את המאווררים עם הטבעת הלבנה של וגם מעדיף SLEEVING לבן ולא שחור):

img0886gn.jpg

אני מוסיף פה את תמונת הדירה (הנוכחית) שלי רק לשם המחשה של סגנון הצבעים שאני מדבר עליו:

IMAG0293.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה מתבלבל בין הAURUM של FSP, שזו הסדרה היחידה שיש בה הרבה ביקורות וגם חיוביות.

האמת היא שכן ולא. כלומר, תקן הספק הזה הוא כסף, אבל זה אך ורק על שקע 110V, כאשר שם הנצילות בתקן זה. בשקע 230V כמו בארץ, מדובר על אחוז נצילות כמו תקן זהב (סביבות ה-88-90 אחוז בעומסים הרלוונטיים). למעשה מדובר על אותה הפלטפורמה של aurum הותיקה יותר.

תראה, זה המפרט הסטנדרטי (עם כרטיס המסך והמעבד אתה יכול לשחק), כלומר ללא דגש על יופי:

מעבד:

Intel Core i7 4770 3.5Ghz (3.9Ghz Turbo) LGA1150 Tray

כמות: 1 - מחיר: ₪1408

קירור למעבד:

Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev 2

כמות: 1 - מחיר: ₪123

לוח אם:

Gigabyte GA-H87-HD3 for 1150

כמות: 1 - מחיר: ₪463

מארז:

באנדל NANOXIA Deep Silence 1 + FSP RAIDER 650W - בקניית מחשב חדש

כמות: 1 - מחיר: ₪850

זיכרון:

Hynix 16gb 2X8GB DDR3 1600Mhz - בקניית מחשב חדש בלבד

כמות: 1 - מחיר: ₪670

כרטיס מסך:

MSI Radeon R9 270X Gaming 2GB Battlefield 4

כמות: 1 - מחיר: ₪1028

קשיח למחשב שולחני:

Seagate Barracuda 7200.14 2TB SATA3

כמות: 2 - מחיר: ₪430

קשיח למחשב שולחני:

Samsung SSD 840 EVO 250GB SATA3 2.5 inch - בקניית מחשב חדש

כמות: 1 - מחיר: ₪830

כונן אופטי:

Lite-On Phillips DVD-RW X24 SATA

כמות: 1 - מחיר: ₪93

הרכבה:

הרכבת מערכת מחשב כולל בדיקות מלאות וחיווט ברמה גבוהה לחברי הפורומים חינם או בהזמנה מעל 3500 ש"ח - זמן הספקה עד 7 ימי עבודה

כמות: 1 - מחיר: ₪0

סה"כ: ₪6325

מתחרים בכל הצעה בפורומים!

המחירים הינם כוללים מע"מ והם לתשלום בכ.אשראי עד 12 תשלומים שווים.

תשלום מזומן (צ'ק מזומן, כסף שטרות, העברה בנקאית) מקנה 2% הנחה

מחיר אחרי הנחת מזומן הינו: 6199 ₪

http://www.tms.co.il/preview/spec/fuyzadk6

מפרט בדגש על יופי יצטרך שינוי של כמה דברים:

- זכרונות עם צלעות קירור אדומים כמו aegis או ripjaws של ג'יסקיל שעולה כמה עשרות שקלים יותר.

- לוח-אם עם סכמת צבעים אדום-שחור כמו סדרת גיימינג של MSI (יש איזה 2 לוחות כאלה בארץ והם מבוססים Z87 בלבד) שעולים איזור ה-900 ש"ח.

- מארז - מעבר ל-600t לבן + עלות נוספת על מודינג לדלת שלו.

- ספק כח מודולארי - אין ממש אדומים, אבל אפשר לעשות סליבים אדומים או לבנים. שעצם לקיחת מארז כזה שלא חלק מבאנדל + היוקר שלו בגלל המודלוריות מעלה את המחיר בכמה מאות שקלים. אגב בלי קשר, מישהו מוכן להסביר לי מה אנטק חשבו לעצמם כיצרו את הספק הזה?

- הקירור למעבד מתאים, כי המאוורר שלו בצבע לבן. לכן או תשאר עם הפריזר הזה או שתקנה קירור מים קטן בסגנון H60 עם מאוורר בעל טבעת מתחלפת (קורסאייר).

- בקר לדים hue חובה לדבר שכזה.

כלומר יש מצב שאתה מוסיף פה באיזור ה-1500 ש"ח רק לשינויים הנוספים הללו, שלא נדבר על רכישה החומרה מחנויות שונות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מפרט בדגש על יופי יצטרך שינוי של כמה דברים:

- עם צלעות אדומים כמו aegis או ripjaws של ג'יסקיל שעולה כמה עשרות שקלים יותר.

- לוח-אם עם סכמת צבעים אדום-שחור כמו סדרת גיימינג של (יש איזה 2 לוחות כאלה בארץ והם מבוססים Z87 בלבד) שעולים איזור ה-900 ש"ח.

- מארז - מעבר ל-600t לבן + עלות נוספת על לדלת שלו.

- ספק כח מודולארי - אין ממש אדומים, אבל אפשר לעשות סליבים אדומים או לבנים. שעצם לקיחת מארז כזה שלא חלק מבאנדל + היוקר שלו בגלל המודלוריות מעלה את המחיר בכמה מאות שקלים. אגב בלי קשר, מישהו מוכן להסביר לי מה אנטק חשבו לעצמם כיצרו את הספק הזה?

- הקירור למעבד מתאים, כי המאוורר שלו בצבע לבן. לכן או תשאר עם הפריזר הזה או שתקנה מים קטן בסגנון H60 עם מאוורר בעל טבעת מתחלפת (קורסאייר).

- בקר לדים hue חובה לדבר שכזה.

כלומר יש מצב שאתה מוסיף פה באיזור ה-1500 ש"ח רק לשינויים הנוספים הללו, שלא נדבר על רכישה החומרה מחנויות שונות.

ההפרש בין הלוח של MSI ללוח של הוא 200 ש"ח ואני מעדיף את בהרבה. לא רואה כאן חסכון גדול.

אם היה ל- לוח נורמלי (= לא זהב+שחור) ב-H87 הייתי לוקח בשמחה.

http://www.asus.com/Motherboards/MAXIMUS_VI_HERO/

בקשר לזכרונות, אין לי בעיה עם ה- PLATINUM הכסופים, שעולים דווקא 690 ש"ח לזוג סטיקים של 8GB פה:

http://www.gamepoint.co.il/product.aspx?p_id=8154&aff=Ret&utm_source=ret.co.il

אני לא מכיר את החנות הזו ולא יודע עד כמה מעודכן הפריט הזה אצלם או עד כמה זה אמין,

אבל במידת הצורך גם אפשר להזמין מ- (זה מה שעשיתי כשבניתי את המחשב הנוכחי שלי... הזמנתי זכרונות מארה"ב).

לדוגמא:

http://www.ebay.com/itm/CORSAIR-CMD16GX3M2A1600C9-DOMINATOR-PLATINUM-16GB-2-x-8GB-240-Pin-DDR3-SDRAM-/141143919470?pt=US_Memory_RAM_&hash=item20dcd54b6e

לגבי המארז, על ה-600T אני עוד לא סגור. אני באותה מידה יכול ללכת על ה-R4 (שהדלת שלו דווקא אחלה) או ה-350D שעולים פחות...

לגבי הספק - אני לא רוצה ספק כח אדום (זה יהיה יותר מדי אדום). ספק כח שחור עם מדבקה לבנה+שחורה+אדומה (כמו זה של בהספקים הגבוהים, גרסת AX וכו') היה יכול להיות דווקא אחלה... הבעיה היא שאני לא צריך הספק כל כך גבוה, וגם לא צריך לשלם פרימיום כל כך גבוה בשביל מדבקה. מה רע ב-X650 של SEASONIC ?

אני אכן בונה על SLEEVING לבן (כמו בתמונות/סרטונים שצירפתי).

לגבי הקירור-מעבד, ה- FREEZER אמנם עם מאוורר לבן, אבל הגוף אפילו יותר מכוער מה-CM 212, שהוא די מכוער בפני עצמו. לגבי הקירור נוזלי -- זו השאלה - עד כמה ה-H60 הזה (שהוא הקירור הזול ביותר שלהם שנמכר בארץ אני מניח?) שווה בכלל? האם הוא לא מרעיש? אם כבר הולכים על AIO לא כדאי ללכת על משהו קצת יותר איכותי?

אגב, מה הסיכוי שדבר כזה ישרוד 5 שנים בלי נזילות...?

לגבי כרטיס המסך אני מעוניין דווקא בזה של , משום שהוא דורג כשקט (וקריר) במיוחד.

בקר לדים זה משהו שאני יכול להוסיף גם אח"כ, כחלק מה-"פינישים" הסופיים, לא משהו שבוער לי לסגור כרגע.

בכל מקרה אני דווקא חשבתי על תאורה לבנה ולא צבעונית כדי להבליט את הצבעים הטבעיים של החומרה.

בכל מקרה,

לבחור "מה נראה טוב" זה קל (וזה סובייקטיבי) - ואני בסוף אקבל את ההחלטה אם לעשות את ה-"שדרוג" העיצובי הזה או לא,

ההתלבטות שלי היא יותר בנושאים שפירטתי בהודעות הקודמות (כרטיס המסך, המעבד, נפח הזכרון, נפח ה-SSD, סוג האחסון המגנטי, והאם קיים הבדל בביצועים/איכות בין RM650 ובין ה-SEASONIC X650).

אתה טוען שה-250GB של ה- מוצדק,

שהשדרוג של הקשיחים ל-WD לא מוצדק

שהנפח של 32GB הוא מיותר (אם אשנה את הרגליי, מה שכאמור, לא יקרה, אבל בכל מקרה אני מתכוון להתחיל מ-16GB ולרכוש סט נוסף רק אם ארגיש צורך),

אתה טוען שלא ברור אם ה-4770 הכרחי לשימושים שלי או לא

ושלא ברור אם ה-270X יהיה FUTURE PROOF כמו ה-280X

בקיצור נותרו עדיין 3 דילמות שלא קשורות לעיצוב כלל.....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רוב הדילמות שלך תלויות בך ואף אחד כאן לא יכול לעזור, גם כי אף אחד לא נביא וגם כי זה עניין של עדיפות אישית.

למה אתה חושב ש-280x זה future proof? מה זה אומר מבחינתך כשאתה אומר לי "יחזיק 5 שנים"? וכן, ה-4770 הוא בכללי מעבד פחות משתלם מאשר 4670/4570, אבל יכול להיות שהאקסטרה כח הזה יעזור לך בהמשך אם תתפתח בצורה מקצועית יותר - לכן גם פה זה שיקול שלך אם אתה רוצה להוסיף 500 ש"ח על המעבד הזה. לגבי הקירור הנוזלי למעבד - יש לך ביקורות (שגם היו פה באתר) שכוללות מדדים לרעשי לעומת קירורי מים ואויר אחרים. בנוגע ללוח-אם ולכרטיס המסך - בחיאת אל תהיה לי פה פאנבוי. פעם אחת מתווכח על זה שאתה לא רוצה להוסיף כמה עשרות שקלים עבור לוח H87, וכעת מוכן לשלם כמה מאות שקלים עבור כרטיס ולוח של אסוס. בקשר לבקר הלדים - המלצתי לך דווקא עליו כי מעבר לאפשרות בחירה של כל שילוב מצבעי , יש שם גם צבע לבן (הפעלה של שלושת הצבעים ביחד) + אפשרות לכוון את עוצמת התאורה, כיבוי הדלקה ואפקטים כלליים. ספק כח - מי המליץ לך על ספק אדום? סדרת x וסדרת rm של החברות הללו איכותיות מאוד, אבל כמדומני שהקורסאייר יקר יותר ופחות משתלם.

נכון לרגע זה, אם נעזוב את העיצוב בצד, השאלות היחידות שנשארו הן אלו שתלויות בך, ובך בלבד. המלצה לחומרה שאינה קשורה לעניין העיצוב שמתי לך במפרט מקודם (אין מה להתלבט בנוגע לכוננים הקשיחים ו- - מה ששמתי הם המומלצים ביותר נכון לרגע זה). העיצוב כפי שאמרת הוא עניין של טעם אישי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רוב הדילמות שלך תלויות בך ואף אחד כאן לא יכול לעזור, גם כי אף אחד לא נביא וגם כי זה עניין של עדיפות אישית.

למה אתה חושב ש-280x זה future proof? מה זה אומר מבחינתך כשאתה אומר לי "יחזיק 5 שנים"? וכן, ה-4770 הוא בכללי מעבד פחות משתלם מאשר 4670/4570, אבל יכול להיות שהאקסטרה כח הזה יעזור לך בהמשך אם תתפתח בצורה מקצועית יותר - לכן גם פה זה שיקול שלך אם אתה רוצה להוסיף 500 ש"ח על המעבד הזה. לגבי הקירור הנוזלי למעבד - יש לך ביקורות (שגם היו פה באתר) שכוללות מדדים לרעשי לעומת קירורי מים ואויר אחרים. בנוגע ללוח-אם ולכרטיס המסך - בחיאת אל תהיה לי פה פאנבוי. פעם אחת מתווכח על זה שאתה לא רוצה להוסיף כמה עשרות שקלים עבור לוח H87, וכעת מוכן לשלם כמה מאות שקלים עבור כרטיס ולוח של אסוס. בקשר לבקר הלדים - המלצתי לך דווקא עליו כי מעבר לאפשרות בחירה של כל שילוב מצבעי RGB, יש שם גם צבע לבן (הפעלה של שלושת הצבעים ביחד) + אפשרות לכוון את עוצמת התאורה, כיבוי הדלקה ואפקטים כלליים. ספק כח - מי המליץ לך על ספק אדום? סדרת x וסדרת rm של החברות הללו איכותיות מאוד, אבל כמדומני שהקורסאייר יקר יותר ופחות משתלם.

נכון לרגע זה, אם נעזוב את העיצוב בצד, השאלות היחידות שנשארו הן אלו שתלויות בך, ובך בלבד. המלצה לחומרה שאינה קשורה לעניין העיצוב שמתי לך במפרט מקודם (אין מה להתלבט בנוגע לכוננים הקשיחים ו-SSD - מה ששמתי הם המומלצים ביותר נכון לרגע זה). העיצוב כפי שאמרת הוא עניין של טעם אישי.

אני דווקא חולק עליך - הדילמות שלי דווקא נוגעות לשאלות אובייקטיביות לחלוטין.

לדוגמא, אם מישהו יכל לתת לי דעה מוסמכת לגבי האמינות של SEGATE BARRACUDA לעומת WD זה היה פותר לי את הדילמה בנושא הזה.

אולי התשובה היא לא לגמרי בהישג יד, אבל זה לא אומר שהיא לא קיימת... וזה לא אומר שאין לאנשים דעה מבוססת בנושא הזה.

אני לא חושב שה-280X הוא "חסין-עתיד" באיזשהו מובן אבסולוטי, אבל מסקירה של ה-FPS שהוא מקבל לעומת ה-270X יוצא שהוא בעל ביצועים שגבוהים בערך ב-50%. ההפרש במחיר בינו ובין ה-270X הוא כזה שלא הופך אותו לרכישה מטורפת מבחינתי (כמו לקנות 780 או 780 Ti וכו' - שבהם אין לי כנראה שום צורך גם לא בעוד 5 שנים). אם גם אצליח לכרות באמצעותו, יכול להיות שאוכל אפילו להרוויח חזרה את ההפרש הזה.

מצד שני, עדיין - בתור מישהו שהוא לא "גיימר" מהסוג של BF4 או CRYSIS, יכול להיות שאני יכול לחסוך פה לטובת דברים אחרים שאני רוצה.

"יחזיק 5 שנים" אומר שבמשך ה-5 שנים הקרובות, כל משחק שארצה לשחק יהיה "שחיק" (= לפחות 30 FPS) ברזולוציה הטבעית של המסך שלי (= קרי, לפחות 1920X1200), כשהמחיר היחיד שאצטרך לשלם הוא ירידה בהגדרות (ממקסימליות לבינוניות וכו') לאורך הזמן. הכרטיס הנוכחי שלי (ה-4850HD ) שקניתי כאמור ב-2009 החזיק לי לא רע בכלל ב-5 שנים האחרונות, כך שאני חושב שבזמנו זו הייתה רכישה חכמה, בדיעבד.

לגבי המעבד - לא תהיה "התפתחות מקצועית" על המחשב הזה, כבר אמרתי - זה כתחביב בלבד.

את הפיתוח ה-"אמיתי" שאני עושה למחייתי אני עושה על W530 של לנובו (עם i7, 32GB RAM, וכו') שקיבלתי מהעבודה.

נשאל זאת כך: אתה - לוּ היית במקומי - היית לוקח את ה-4770 או את ה-4570?

זה מה שאני מנסה להבין.

ברור מאליו שכל ההחלטות האלה הן "לשיקולי". אבל אני מנסה לשמוע דעות של אחרים. אם היית אומר לי לדוגמא: "בחיים לא הייתי לוקח את ה-4770 אלמלא הייתי עוסק בעריכת וידאו כבדה", הייתי מפקטר את זה לתוך העמדה שלי, בדיוק כפי שקריאת ביקורות או קריאת סקרים וכו' ברשת משפיעה על העמדה שלי.

לגבי הקירור הנוזלי - אחפש. לא זכור לי שראיתי סקירה מקיפה, מה גם שסקירות מהסוג הזה לא נוטות למצוא את הבעיות ש-"משתמשים רגילים" מוצאים או מכירים מהשיטוט שלהם בפורומים וברשת.

בנוגע ל- H87 ול-ASUS --- ודאי, אני סבור שאם כבר הולכים על זול, אז שיהיה הזול ביותר שמספק את הסחורה. אם כבר משקיעים אקסטרה כסף, אז שיהיה כבר המוצר שאני הכי רוצה. אני לא כל כך מאמין בהתפשרות על האמצע בדברים האלה (במיוחד כש-976 ש"ח זה לא ממש האמצע בין 400 ש"ח ל-1150 ש"ח, אלא כבר הרבה יותר קרוב לקצה העליון).

ולא הבנתי מה הבעיה בהעדפה של מותג/תוצרת... זה לא שונה בהרבה מלהעדיף עיצוב אחד על פני אחר, לטעמי לפחות. הדרקון שלהם שעל הלוח נראה לי קצת מצועצע מדי (אם הייתי יכול הייתי גם מעיף את העין מהלוח של ASUS), ולא שמעתי דברים טובים על MSI בביקורות משתמשים... ב-NEWEGG למשל הוא מקבל דירוגים נמוכים יותר משל ה-HERO של ASUS... כמו כן אני כל הזמן מוצא דברים כמו זה:

http://www.tomshardware.com/answers/id-1790132/asus-maximus-hero-msi-z87-gd65-gaming.html

http://www.tomshardware.com/answers/id-1759075/msi-asus-motherboard-battle.html

מצד שני יש גם דוגמאות אחרות שבהם אנשים מקללים את ה-SUPPORT של אסוס או מהללים את זה של אבל על פניו נראה שהן מעטות יותר...

בנוגע לכך שהשאלות האלה תלויות בי - כאמור, אני לא מסכים. דעות/עמדות מלומדות ומנומקות היטב בנושא המעבד ובנושא כרטיס המסך יכולות בהחלט להטות את העמדה שלי לכאן או לכאן. בטוח ישנם בפורום הזה אנשים שיצא להם להתנסות הן ב-i5 והן ב-i7 לדוגמא... לא כן? אני בטוח שיהיו להם דברים מועילים לומר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...