עבור לתוכן

קניית אייפון 5S במכר מרחוק אורנג' - אזהרה חשובה

Featured Replies

פורסם

לפני כשבועיים שכנע אותי נציג אורנג' בשיחה טלפונית לרכוש את האייפון 5S ולקבלו על ידי שליח. חתמתי לשליח שהביא את המכשיר ב18 בדצמבר ופתחתי בבית בהתרגשות את המארז. האייפון היפה והמוזהב התגלה כפגום במסגרתו. מיד התקשרתי לשרות לקוחות לדווח והרגיעו אותי שאוכל להגיע לכל נקודת שרות ולהחליף לאחר שיבדקו את המכשיר. כמובן שהמכשיר חזר לאריזתו המקורית ולא היה בשימוש. בנקודת השרות האשימו אותי מיד שהפגם נגרם מכך שאני הפלתי את המכשיר, דבר שלא היה ולא נברא כמובן. לא הסכימו להחליפו וגם לא לבטל את העיסקה בטענה שלא ניתן לבטל עיסקה מאחר שהביאו לי מכשיר "מושלם" ואני שברתי אותו.

1. ראו הוזהרתם מקנית חתול בשק - שיטה שיכולה להיות יעילה בנסיון להיפטר ממכשירים פגומים.

2. מי יכול לתת לי עצה מעשית מה עושים במצב כזה?

תודה!

פורסם

אתה לא יכול להוכיח שום דבר לדעתי, פשוט להבא צריך לפני שחותמים לתת מבט על המוצר שהוא לא נניזוק פיזית, למרות שבסיטואציות כאלו אף אחד באמת לא פותח להסתכל וההתלהבות משפיעה.

אתה משחרר את השליח וניגש לפתיחה.

פורסם

בכל מקרה בו עסק שמכר מוצר לצרכן מסרב לקחת אחריות בטענה שהמוצר נפגם ע"י הלקוח, חובת ההוכחה היא על העסק. כשמדובר בנזק פיזי שדווח לעסק מייד לאחר קבלת המוצר, וניתן לבדוק שהמכשיר לא הופעל בכלל (אני מניח שגם כל המדבקות במקומן), שיהיה לעסק בהצלחה להוכיח משהו שכזה. הרי כשחתמת על קבלת המשלוח, חתמת על טופס מטעם חברת השילוח, שמהווה אסמכתא אך ורק לקבלתו של המוצר, לא לשלמותו או לתקינותו.

אני מציע לחזור לתחנת השירות, להסביר את האמור לעיל לנציג (רצוי לדרוש לדבר עם האחראי על מחלקת השירות באותה תחנה) בתקיפות, ובמידה שתסורב - לשאול לשמו של אותו נציג ואז לרשום אותו לעצמך בהפגנתיות, כמו גם את שמו של הנציג הראשון איתו דיברת בפעם הקודמת. כשישאלו אותך למה, תגיד (אחרי שקיבלת ורשמת את השם) שזה בשביל התביעה שאתה שוקל להגיש נגד החברה. בעוד שלחברה גדולה כמו אורנג' משתלם לעבוד בשיטת מצליח גם במחיר תביעות מסויימות נגדה שיתקבלו, העובדים בה ממש לא רוצים ששמם ישורבב אישית לתביעות שכאלו. אולי זה יעזור להזיז דברים - לי זה עזר יותר מפעם אחת.

נערך על-ידי vic07

פורסם
  • מחבר

תודה למגיבים. הסרת אחריות היא דבר לצערי נפוץ במקומותינו. השליח אגב, לא ממתין עד שתפתח החבילה, יש לו עוד הרבה שליחויות להספיק והוא לוחץ לחתום ומיד נוסע. זה גם לא עניינו.

הלקח ברור - לא לקנות שום דבר בעל ערך באמצעות שליחות, אלא אם כן המוכר מסכים שהמצר יבדק ברגע קבלתו.

מבחינתי למדתי בדרך הקשה ולכן אני זהירה אחרים, את התמימים כמוני.

אני אישה אגב, מה שיותר חושף אותי לתרמיות

עדין לא עברו 14 יום מיום קבלת המכשיר הפגום. אני מנסה לבטל העיסקה כחוק. למישהו נסיון דומה או דיעה בעניין? כיצד באמת מוכחים כי לא אני פגמתי במכשיר ושהוא הגיע פגום?

פורסם

את לא יכולה לבטל עסקה אם המוצר נפגם בעודו ברשותך (כלומר, אם המצב היה כפי שהחברה טוענת) - אבל כאמור, חובת ההוכחה היא על החברה ולא עליך. אם הנציג שמטפל בפנייתך לא יתקפל, הדרך היחידה היא תביעה.

ישנו משתמש כאן בפורום, בשם Hardwell, שיש לו נסיון טרי (ומוצלח) בתחום הזה במקרה דומה - אצלו היה מדובר במארז מחשב שהגיע פגום וחנות מחשבים שהתחמקה מאחריות.

פורסם

אתה בטוח שזה מוצר חדש ולא מוחדש?

פורסם

אתה מזכיר לי איזו פרסומת שרצה פה למעלה באתר ורשום אייפון 5 מוחדש :D

פורסם

עידן...

פורסם

לא לוותר, פרסמי להם בדף הפייסבוק ופני אפילו למערכת "הכל כלול" בסופו של דבר הם יוותרו לך, מקווה שלמדת את הלקח שלך בכל זאת...

  • 1 חודש מאוחר יותר...
פורסם

איך הוא אמור להוכיח דבר כזה בבית דין?

החברה מספקת בצורה דומה לאלפי לקוחות מכשירים ורק לו יש את הבעיה הזו?

במידה וזו הייתה איזו שהיא מדיניות בחברה ,קהל הנפגעים היה רחב בהרבה מבן אחד או שניים.

בבית דין החברה כפי הנראה תזכה כי ללקוח אין דרך להוכיח שהוא קיבל מוצר פגום.

במיוחד שהמוצרים מסופקים באריזה סגורה ארטמטית

פורסם

החוק עומד לצדך, איימי עליהם בתביעה קטנה (בטלפון, בפייסבוק, במייל וכו'). אם לא יעזור, פשוט תתבעי אותם.

לקח נוסף: להבא אנדרואיד ולא אייפון :P

פורסם

לקח נוסף: להבא אנדרואיד ולא אייפון :P

+1

פורסם

באופן עקרוני הם לא יכולים לסרב לביטול העיסקה והחזרת מלוא הכסף (בניכוי 5% או 100 ש״ח כנמוך)

מה שהם כן יכולים - זה לתבוע אותך בגין ירידת ערך כתוצאה מהרעה משמעותית במצבו

הם כמובן לא ילכו איתך לבית משפט על דבר כזה. ואם כן, אני מניח שהם יצטרכו להוכיח שאתה גרמת את הנזק.

- - - תגובה אוחדה: - - -

תיקון

גם את דמי ביטול העיסקה הם לא יכולים לקחת לך

http://tinyurl.com/nahoqhn

עסקת מכר מרחוק היא במסגרת 14ג׳

14ה. תוצאות ביטול עסקה (תיקון: תשנ"ח, תש"ע9)

(א) ביטל צרכן חוזה לפי סעיפים 14א(ג) או 14ג(ג) עקב פגם בנכס נושא החוזה או העסקה, עקב אי התאמה בין הנכס או בין השירות, לבין הפרטים שנמסרו לו לפי סעיפים 14א(א) ו-(ב) או 14ג(א) ו-(ב) – עקב אי– אספקת הנכס או השירות במועד שנקבע לכך בחוזה או בשל כל הפרה אחרת של החוזה בידי העוסק.

(1) יחזיר העוסק לצרכן בתוך 14 ימים מיום קבלת ההודעה על הביטול, את אותו חלק ממחיר העסקה ששולם על ידי הצרכן, יבטל את חיובו של הצרכן בשל העסקה וימסור לו עותק מהודעת ביטול החיוב כאמור ולא יגבה מהצרכן דמי ביטול כלשהם;

(2) קיבל הצרכן את הנכס נושא העסקה או החוזה, יעמידו לרשות העוסק במקום שבו נמסר לו הנכס ויודיע על כך לעוסק, והוא הדין לגבי נכס כלשהו שקיבל הצרכן בעקבות עשיית העסקה או החוזה.

(ב) ביטל צרכן חוזה לפי סעיפים 14א(ג) או 14ג(ג) שלא מהטעמים המנויים בסעיף קטן (א) -

(1) יחזיר העוסק לצרכן, בתוך 14 ימים מיום קבלת ההודעה על הביטול, את אותו חלק ממחיר העסקה ששולם על ידי הצרכן, יבטל את חיובו של הצרכן בשל העסקה וימסור לו עותק מהודעת ביטול החיוב כאמור ולא יגבה מהצרכן סכום כלשהו, זולת דמי ביטול בשיעור שלא יעלה על 5% ממחיר הנכס נושא החוזה או העסקה, או 100 שקלים חדשים, לפי הנמוך מביניהם.

(2) קיבל הצרכן את הנכס נושא העסקה או החוזה, יחזירו לעוסק במקום עסקו,

(ב1) בלי לגרוע מהוראות סעיפים קטנים )א( ו–)ב(, בוטלה עסקה מתמשכת כאמור בסעיף 14ג (ג), שהוחל במתן השירות לפיה, ישלם הצרכן את התמורה היחסית בעד השירות שניתן לו.

(ב2) התקין העוסק טובין בבית הצרכן לצורך מתן שירות לפי העסקה, יהיה רשאי לגבות מהצרכן תשלום בשל הוצאות ההתקנה, בסכום שלא יעלה על 100 שקלים חדשים; השר, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, רשאי לקבוע סוגי עסקאות שלגביהן יהיה עוסק רשאי לגבות סכומים אחרים בשל הוצאות ההתקנה ואת הסכומים שייגבו

(ג) אין בהוראות סעיפים קטנים (א) ו-(ב) כדי לגרוע מזכותו של עוסק לתבוע את נזקיו, בשל כך שערך הנכס פחת כתוצאה מהרעה משמעותית במצבו.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים